Subaru STI E-RA este un concept electric care dezvoltă 1.088 CP

Autor: Mihai Morcovescu acum 4 luni Știri auto

Subaru a prezentat la Salonul Auto de la Tokyo conceptul STI E-RA. Acesta este propulsat de patru motoare care produc o putere de 1.088 CP.

Vedeta standului niponilor din capitala niponă a fost dezvoltat în colaborare cu celebra divizie de motorsport Subaru Tecnica International.

Subaru STI E-RA țintește recordul pe Nurburgring

Conceptul STI E-RA (n.n. – Electric Record Attempt) este alimentat de patru motoare, poziționate lângă fiecare dintre cele patru roți. Astfel, vehiculul cu zero emisii utilizează o tehnologie complexă de vectorizare a cuplului pe ambele punți.

Propulsoarele dezvoltate și furnizate de Yamaha generează o putere totală de 800 kW, adică 1.088 de cai-putere. Acestea sunt alimentate de o baterie litiu-ion, care are o capacitate de 60 kWh.

Din punct de vedere estetic, STI E-RA Concept afișează un look foarte agresiv, care nu diferă de cel al prototipurilor de curse. La partea frontală se remarcă farurile cu lumini de zi LED în forma literei C, un splitter pronunțat și deschideri pe pasajele roților din față pentru un plus de aerodinamică.

Se mai remarcă priza de aer uriașă de pe capotă și sigla STI luminată în roșu. La spate găsim un eleron posterior masiv și un difuzor supradimensionat deasupra căruia a fost montată aceeași siglă STI.

Cei de la Subaru vor testa noul lor concept pe circuitele din Japonia. Apoi, va urma o serie de teste pe legendarul circuit Nurburgring Nordschleife. Scopul final este acela ca noul STI E-RA să încerce să străbată toți cei 20,8 kilometri ai unui tur de circuit în „iadul verde” sub 6 minute și 40 de secunde.

Reprezentanții mărcii asiatice spun că STI E-RA îi va ajuta să obțină informații referitoare la noile tehnologii. Într-o eră neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2, acest lucru va fi posibil prin participarea în noua competiție FIA E-GT.

Sursa: Motor1


Sursa foto: Subaru


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide