Suspiciuni la Tesla. Coduri suplimentare în soft pentru mașinile verificate în cadrul testelor de siguranță

Publicat: 16 09. 2022, 16:42

Un hacker a descoperit recent că mașinile Tesla verificate în cadrul testelor de siguranță ascundeau linii de cod adiționale în soft  care ar fi putut determina un comportament diferit al automobilelor.

Mașinile Tesla performează foarte bine atunci când vine vorba despre testarea siguranței pe care o oferă atât pasagerilor, cât și pietonilor, ultimul exemplu concret în acest sens fiindu-ne oferit chiar la începutul lunii de Model Y. În cadrul testelor de siguranță realizate de EuroNCAP, SUV-ul complet electric al celor de la Tesla a fost notat cu un scor de 97% în ceea ce privește protecția pasagerilor adulți în cazul producerii unui accident, respectiv cu un scor de 98% în legătură cu sistemele de siguranță de care dispune.

Toate aceste rezultate foarte bune obținute de-a lungul timpului în materie de siguranță riscă să fie puse sub semnul întrebării însă acum, după o descoperire destul de interesantă făcută de un hacker care își spune “green”. Nu este la prima descoperire făcută, hacker-ul arătându-și în mai multe rânduri interesul cu privire la vulnerabilitatile mașinilor Tesla.

Așa a început și scandalul Dieselgate

Recent, acesta a descoperit că în softurile mașinilor testate în cadrul acestor teste de siguranță ar fi existat anumite linii speciale de coduri. Aceste coduri adiționale ar fi putut determina un comportament diferit al automobilelor în cadrul testelor.

Totuși, nu există nimic clar în acest sens, nimeni nestiind până la această oră care este scopul acestor coduri suplimentare ascunse de cei de la Tesla în softul automobilelor testate. De asemenea, nu se știe dacă aceste coduri ar fi putut schimba cu adevărat comportamentul mașinilor în cadrul testelor.

Descoperirea recent făcută ne aduce aminte de scandalul Dieselgate, care a pornit tot de la niște modificări făcute în softul mașinilor. Atunci, Volkswagen își învățase mașinile prin soft să recunoască condițiile din procesul de omologare și să aibă mai puține emisii în cadrul testelor decât în realitate.

Sursa: InsideEVs