Telenovela de pe Autostrada Transilvania continuă: Straco amenință CNAIR cu daune astronomice

Autor: George Cristea acum o lună Știri

Telenovela de pe Autostrada Transilvania continuă. După ce instanța a blocat rezilierea contractului de pe pe lotul Chețani – Câmpia Turzii, antreprenorul Straco amenință CNAIR cu daune astronomice, dar și cu blocarea lucrărilor pe termen nelimitat.

Intră în Galeria FOTO

Autostrada Transilvania (A3) pare blestemată. După ce antreprenorul care câștigase lotul cuprins între Chețani și Câmpia Turzii a intrat în insolvență, lucrările au rămas în urmă. Practic, pe întreg parcursul anului trecut, lucrările au stagnat, progresul fiind sub 1%. În aceste condiții, CNAIR a luat decizia rezilierii contractului și executarea garanției constructorului pentru recuperarea pagubelor. Ulterior, însă, Tribunalul București a blocat rezilierea contractului.

Plusând pe această victorie de etapă, compania Straco, cea care câștigase licitația pentru construirea lotului buclucaș, a amenințat CNAIR că va cere daune de 467 de milioane de lei. În plus, lucrările pe acest tronson ar putea rămâne blocate vreme îndelungată, până la soluționarea conflictului dintre antreprenor și compania de drumuri.

Straco amenință CNAIR cu daune: Autostrada Transilvania este blestemată!

Potrivit Digi24.ro, Straco acuză Compania de Drumuri că nu și-a îndeplinit obligațiile care îi reveneau și că a refuzat încă din 2019 să recunoască firma Restra Construct SRL drept subantreprenor, împiedicând astfel ducerea la bun sfârșit a contractului. Motivul invocat de CNAIR pentru refuz a fost acela că cei de la Restra nu îndeplineau condițiile pentru a fi subantreprenori.

Reprezentanții Straco atrag, însă, atenția că tot CNAIR a aprobat transformarea unei alte firme din prestator de servicii în subcontractor. S-a întâmplat atunci când a avut nevoie de muncitorii și utiliajele sale pentru a finaliza anul trecut nodul Chețani, fără de care nu ar fi putut fi deschis în septembrie anul trecut traficul pe locul adiacent, de 18 kilometri, dintre Iernut și Chețani.

Cei de la Straco amenință că dacă CNAIR nu va accepta Restra drept subantreprenor se vor adresa instanței. Un proces ar bloca relicitarea lucrărilor rămase de executat, spun surse Digi24. Cu alte cuvinte, cei 16 kilometri de autostradă riscă să rămâne nefinalizați o bună bucată de timp de acum înainte dacă un eventual proces cu Straco va tărăgăna prin instanțe.

CNAIR a anunțat pe 11 martie rezilierea contractului cu cei de la Straco pentru realizarea a 15,69 kilometri din Autostrada Transilvania, între Chețani și Câmpia Turzii. Firma Straco Grup a fost înființată în 2003 și a intrat în insolvență în 2015. Potrivit Ministerului Finanțelor Publice, firma a avut în 2020 60 de angajați și o pierdere de 26,47 milioane lei.



Comentarii
Inchide