Test drive Audi Q5 facelift. O plăcere extrem de scumpă

Autor: Marius Vișan 02 feb. 2021 Știri auto

Audi Q5 este un SUV de dimensiuni medii, din segmentul C, fabricat de Audi începând din anul 2008. În prezent, este comercializată a doua generație, prezentată în 2017 și actualizată la jumătatea lui 2020. Trecerea la a doua generație a însemnat modificări mai mult sau mai puțin consistente, atât pentru designul său, cât și pentru tehnologia incorporată.

Cea mai evidentă schimbare este grila. Se micșorează în înălțime și pare mai largă, iar barele de protecție sunt mai mari, ceea ce contribuie la creșterea lungimii. La interior, merită menționat că sistemul de infotainment aduce a treia versiune MIB, însă pe lângă acestea ar mai fi și alte noutăți. Să le luăm pe rând.

La început de 2021, prima mașină testată de noi a fost, conform denumirii din fișa tehnică Audi Q5 S Line 40 TDI quattro. Sub capota se afla motorul diesel de 2.0 litri cu sistem mild-hybrid la 12V, unul dintre elementele noi aduse de facelift. Puterea dezvoltată este de 204 cai putere, iar cuplul motor de 400 Nm, aceste resurse sunt puse în valoare de o cutie de viteze automată S Tronic cu șapte trepte și de un sistem de tracțiune integrală quattro.

Audi Q5 facelift arată minunat

Mașina de test, fiind într-un nivel de echipare superior, era dotată faruri Matrix LED și lumini spate cu tehnologie OLED. Clientul poate alege între trei semnături ale stopurilor atunci când comandă Q5, fiecare cu propriile animații care se activează atunci când deblochează / blochează mașina. Tehnologia are un senzor de proximitate, așa că, dacă o altă mașină se apropie din spate, segmentele OLED se aprind.

Restilizarea din 2020 a adăugat câțiva centimetri dimensiunilor care fuseseră deja mărite cu a doua generație comparativ cu prima lansată în 2008. Lungimea sa este mărită la 4,68 metri (ceea ce înseamnă un plus 19 mm), dar restul dimensiunilor rămân neschimbate. Designul său este inspirat de noul limbajul al gamei Q, cu o față nouă, mai agresivă, pierzând detaliile cromate, în favoarea unora din plastic lucios piano black. Am găsit aceste detalii pe logo-urile Audi, în jurul grilei, pe capacele oglinzilor și în jurul ferestrelor. De asemenea, în partea de jos a ușilor există câteva zona acoperite cu fibră de carbon.

Și cabina lui Audi Q5 este minunată

În interiorul cabinei lui Audi Q5 se remarcă îmbunătățirile aduse la capitolul tehnologie, cu un instrumentar de bord complet digital de 12,3 inci și un sistem multimedia MMI cu ecran tactil de 10,1 inci. Acest sistem adaugă conexiune la Internet și servicii de actualizare de la distanță. La nivelul conectivității găsim Apple CarPlay și Android Auto. Sistemele de conducere au fost actualizate, permițându-i clientului să vă bucure de conducere semi-autonomă.

A doua generație a încorporat deja controlul vocal, apoi s-au mai adăugat un asistent de navigare predictiv care memorează obiceiurile șoferului și rutele pe care le folosește de obicei, care care îl poate anunța de întârzieri sau rute alternative.

Din fericire, inginerii Audi nu renunțat la butoanele fizice. Aerul condiționat, de exemplu, va continua să fie controlat folosind comenzi rotative la îndemână, dar oferă și posibilitatea de selectarea a programului de acționare folosind opțiunile de atingere cu touch.

Nivelurile de confort sunt excepționale

Tapițeria S Line înseamnă scaune sport ce asigură foarte mult confort, iar coapsele șoferului și pasagerulului din față nu vor simți nevoia de mai mult sprijin lombar. În spate, Audi Q5 oferă un spațiu uimitor pentru picioare, iar bancheta acoperită cu același material din microfibră ca și scaunele din față își răsfață pasagerii cu un confort sporit. Sistemul Bang & Olufsen cu sunet 3D impresionează prin claritate și reproducerea vocală foarte nuanțată, naturală.

Toate suprafețele pe care le atingeți se simt grozav, afișajele sunt clare, iar spațiul din spate și portbagaj este mai mult decât decent. Sub hayonul electric există un portbagaj de o capacitate de 520 de litri care poate fi extinsă până la maximum 1.520 de litri. Confortul în această mașină este evident atât la viteze ridicate, de autostradă, cât și în traficul cu multe denivelări din oraș. Izolația fonică este foarte bună și previne pătrunderea zgomotului în interior.

Și motorul este bun (40 TDI)

Odată cu facelift-ul, gama de motoare a fost complet revizuită, ceea ce înseamnă că toate variantele au tehnologie mild hybrid de 12 sau 48 de volți. Motor diesel de 204 cai putere nu este zgomotos, nici măcar la rece, și furnizează suficiente reprize de putere. Cuplul maxim de 400 Nm face ca mașina să se simtă că trage în orice situație și oferă o experiență de conducere foarte bună.

Cu modul dinamic activat, manevrele spontane de depășire se fac cu dezinvoltură doar din încheietura mâinii. Direcția oferă suficient feedback în volan, așa că șoferul va simți că pierde contactul cu asfaltul. De asemenea, sistemul quattro creează senzația de tracțiune puternică, și oferă SUV-ului stabilitate.

Transmisia automată S Tronic cu șapte trepte se simte foarte netedă la rulare, implementând rapid și ușor solicitările șoferului de schimbare a vitezei. Consum de combustibil, în regim de testare mixt, a arătat în jur puțin peste 9 litri la suta de km.

Audi Q5 rămâne întotdeauna în siguranță

În cazul în care șoferul exagerează, sau nu poate intervenii în unele situații, sistemele de siguranță electronice intră în acțiune. Pachetul de siguranță și asistență include: Adaptive cruise control, Active lane asist, Trafic jam asist, recunoașterea semnelor de circulație, asistență de eficiență predictivă și asistență pentru manevre de evitare a obstacolelor.

De pe mașină nu lipsește nici pachetul ”City & Parking” cu cameră 360 de grade ce oferă o vedere panoramică a zonelor din jurul vehiculului, opțiune foarte folositoare la manevrele de parcare.

Concluzie

Audi Q5 facelift vine cu un design împrospătat. Modelul are faruri și stopuri revizuite cu o nouă grafică luminoasă. În interior oferă un spațiu amplu (portbagaj potrivit pentru utilizarea zilnică), un număr mare de sisteme de asistență și diverse funcții de conducere automate. Motorul, cutia de viteze și sistemul quattro livrează armonios puterea în orice situație.

Singurul mare ”dezavantaj” al lui Audi Q5 S Line 40 TDI quattro ar fi prețul. Mașina testată de noi costa 77.787 Euro (TVA inclus).

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Mihai Pop (ProMotor), Locație foto statice - Veranda Mall


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide