Test drive cu noul Citan Tourer. Autoutilitara care ține pasul cu aspirațiile Mercedes-Benz

Autor: Marius Vișan 31 oct. 2021 Știri auto

La jumătatea lunii octombrie Mercedes-Benz ne-a invitat la Hamburg pentru a testa noul Citan. Astfel, pe parcursul a câteva ore, ne-am plimbat pe drumurile din Germania pentru a vedea ce aduce nou și cum se conduce unul dintre cele mai accesibile modele Mercedes-Benz disponibile în acest moment pe piață.

Chiar dacă este vorba de un model din categoria autoutilitare, Citan beneficiază și de o versiune Tourer, pentru pasageri, potrivită pentru a concura cu SUV-urile care au acaparat piața. Mercedes-Benz Citan nu este la fel de cool ca un SUV dar are destule calități.

O autoutilitară care ține pasul cu aspirațiile Mercedes-Benz

Designul noului Mercedes-Benz Citan se distinge prin proporții echilibrate. Chiar dacă împarte platforma cu Renault Kangoo, modelul merge pe drumul său, să spunem așa, în ceea ce privește designul caroseriei. În partea din față se află cunoscută stea în trei colțuri pe grila radiatorului și binecunoscuta semnătură luminoasă cu LED. Spatele noului Mercedes Citan Tourer arată și el destul de bine.

În interior, pasagerii se vor bucura de scaunele confortabile. Două uși glisante permit accesul ușor pe locurile din spate, iar compartimentul de marfă este ascuns în spatele a două uși care se deschid asimetric. Compartimentul de încărcare este ușor accesibil. Ușile glisante sunt o caracteristică practică, mai ales în locurile de parcare înguste. Acestea oferă o deschidere largă pe ambele părți ale vehiculului.

Bancheta din spate poate fi rabatată. Există numeroase spații de depozitare și compartimente care facilitează utilizarea de zi cu zi. Citan Tourer dispune de cinci locuri, iar bancheta din spate are suficient spațiu pentru trei persoane. Bancheta nu se glisează înainte sau înapoi, dar se împarte 60:40 și, spre deosebire de modelele rivale, unde trebuie să scoți scaunele din spate pentru a maximiza spațiul, scaunele lui Citan se pliază dintr-o singură mișcare pentru a maximiza spațiul de încărcare.

În interior, există o mulțime de plastic negru tare și tapițerie din material rezistent la uzură. Există orificii de ventilație circulare care sunt familiare cu alte modele din gama Mercedes-Benz, deși finisajul negru lucios este încă o amintire a rădăcinilor modelului utilitar Tourer.

Sistemul de infotainment MBUX vine cu un ecran tactil și funcții precum Android Auto, Apple CarPlay și sistemul de control vocal „Hey Mercedes”, asistentul vocal inteligent poate înțelege până la 28 de limbi. Volanul multifuncțional este dotat cu butoane touch a căror utilizare este foarte simplă și intuitivă. Grafica ecranului sistemului de infotainment este foarte clară iar meniul foarte logic structurat.

Mercedes-Benz Citan Tourer are caracteristici de conducere sigure și confortabile, atât când este gol cât și când este încărcat

Echipa de dezvoltare Mercedes-Benz a pus un accent deosebit pe obținerea caracteristicilor de condus tipice mărcii, definite ca o combinație echilibrată între confort, dinamică și siguranță

Gama de motoare a noului Citan este formată din motoare diesel și pe benzină. Punctele forte comune ale tuturor acestora sunt manevrabilitate chiar și la turații scăzute și valori de consum foarte economice. Motoarele îndeplinesc normele de emisii Euro 6d. Ele sunt combinate cu o funcție Star/Stop ECO.

Pe lângă transmisia manuală cu șase trepte, cele mai puternice modele diesel și benzină vor fi disponibile anul viitor și cu o transmisie cu șapte trepte cu dublu ambreiaj (DCT). Modelul full electric eCitan va fi lansat în a doua jumătate a anului 2022.

Am avut ocazia să merg cu varianta de persoane Citan 110 CDI, de 90 CP, al cărei comportament mi s-a părut corect pentru o mașină din această categorie. Cuplul său puternic de la turații joase a făcut ca Citan Tourer să țină pasul cu traficul destul de ușor.

Referitor la cutia de viteze manuală, aceasta s-a d0vedit a fi ușor de manevrat în regim urban. A șasea treaptă a fost de mare ajutor la drum lung. Insonorizarea s-a dovedit a fi excelentă la viteze de autostradă. Lucrurile devin puțin mai zgomotoase pe măsură ce turațiile și viteza cresc. Sigur, Citan Tourer nu este cea mai captivantă mașină în viraje, dar se simte stabilă și sigură.

Pe lângă sistemele ABS și ESP, Citan este echipate standard cu Hill Start Assist, Crosswind Assist, sistemul de avertizare la oboseală ATTENTION ASSIST și sistemul de apel de urgență Mercedes-Benz. Sistemele de asistență de pe Citan Tourer sunt și mai extinse. La acest model avem Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist și Speed ​​Limit Assist cu detectarea semnelor de circulație pentru a oferi șoferului asistență suplimentară.

Citan Tourer este echipat standard cu un airbag central care se activează între scaunul șoferului și cel al copilotului în cazul unei coliziuni laterale. În total, șapte airbag-uri pot proteja pasagerii vehiculului.

Prețuri în România pentru Citan Tourer

În România, prețurile încep de la 19.408 euro cu TVA pentru Citan 108 CDI ca furgon. Este vorba de versiunea cu motor diesel de 75 CP în linia de echipare de bază. Modelul Citan Tourer entry-level 110, cu motor pe benzină, de 105 CP – costă 22.781 euro cu TVA (preț fără TVA: 19.143 euro).

Concluzie

Dimensiunile exterioare compacte, cuplate cu un spațiu generos și o capacitate mare de încărcare oferă o gamă diversă de întrebuințări pentru noul Mercedes-Benz Citan. Modelul este destinat, în special, în serviciile de livrare și transport persoane în interiorul orașului. Totodată, Citan se dovedește și destul de confortabil. Suspensia face o treabă decentă de a elimina gropile și denivelările care nu se simt foarte deranjat la interior. Și nu în ultimul rând, Citan stă bine și la capitolele tehnologie și siguranță.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Mercedes-Benz


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide