Test drive Opel Astra Sports Tourer

Autor: Marius Vișan acum 4 săptămâni Știri auto

De când a trecut în curtea celor de la Stellantis, Opel a fost supus unui program de reabilitare. Schimbările i-au permis să devină profitabil și să se debaraseze de stilul oarecum demodat din trecut.

Opel a lansat noua versiune break a modelului Astra. Opel Astra Sports Tourer este versiunea mai lungă a celei de-a unsprezecea generații a gamei germane. Este o mașină extrem de asemănătoare cu cea din care derivă (modelul hatchback), în schimb oferă mai mult spațiu interior și un stil de condus mai confortabil.

Modelul va fi pe placul celor care au nevoie de o mașină pentru călătorii lungi. Totodată, cei care vor să îmbine calitățile enumerate mai sus cu un condus mai ”verde”, au la dispoziție versiunea plug-in hybrid. Cei de la Opel au organizat un prim contact pe drumurile din jurul sediului din Rüsselsheim, Germania, iar ProMotor a participat.

Lansarea marchează începutul unei noi ere în istoria break-urilor

Astra Sports Tourer nu se schimbă cu aproape nimic din punct de vedere estetic față de modelul hatchback. Dacă le privești una lângă alta în partea din față, aproape că le-ai putea confunda cu aceeași mașină. Linii drepte, moderne, fără a fi nici prea agresive, nici prea curbate. Partea frontală este dominate de noua grilă a mărci denumită Opel Vizor.

Grila radiatorului de culoare neagră se unește cu farurile ușor fumurii, care la rândul lor conțin lumini de zi cu LED. De asemenea, sunt există blocuri optice noi, cu formă ascuțită și futuristă, completate de farurile Intelli-Lux Pixel Light, care cuprind nu mai puțin de 168 de elemente (84 pe fiecare) pentru a maximiza iluminarea pe timp de noapte.

Luminile spate au și ele tehnologia LED, ele putând fi recunoscute cu ușurință datorită designul lor în formă literei L.

În spatele lor se află un portbagaj cu o capacitate de 597 de litri care ajunge la 1.634 de litri cu scaunele rabatate. Spațiul de încărcare aste modular datorită sistemului Intelli-Space ce permite ajustarea podelei.

Partea din spate este probabil zona care s-a schimbat cel mai mult. Hayonul a fost modificat, plăcuța de înmatriculare fiind acum amplasată mai sus.

Toate acestea sunt așezate într-un habitaclu care arată foarte elegant

Ecranul curbat atrage imediat atenția imediat cum intri în interior. Acesta aste compus din două ecrane mari de 10 inch fiecare. După apăsarea butonului de pornire, ecranul negru care se prelungește în zona consolei centrale se transformă într-o zonă plină de butoane colorate prin care șoferul și pasagerul din față pot accesa toate informațiile de care au nevoie.

Este nevoie de o perioadă pentru a te obișnui cu navigarea în meniu, dar după ce butonezi un pic vei constata că funcțiile sunt destul de simplu și intuitiv de folosit. Un grup de butoane fizice aflate la baza ecranului de infotainment permite reglarea mai ușoară a volumului și a temperaturii cabinei fără a vă lua ochii de la drum pentru a interacționa cu un sistem cu ecran tactil.

Bineînțeles, este posibilă și aducerea interfeței smartphone-ului pe ecranul de infotainment prin Apple CarPlay sau Android Auto.

Software-ul Intelli-Drive oferă o serie de sisteme de asistență la condus interesante, cum ar fi frânarea automată de urgență, detectarea pietonilor, controlul activ al vitezei de croazieră cu funcția Stop & Go și detectarea unghiului mort.

Noul volan cu trei spițe al Opel este plăcut de ținut în mână, este subțire, aproape elegant în aspectul său și găzduiește comenzi multifuncționale care sunt bine dispuse.

Reglarea amplă a înălțimii și a unghiului de înclinare, combinată cu o gamă largă de setări ale scaunelor, face ca găsirea unei poziții de condus adecvate să fie o joacă de copii. În ceea ce privește spațiul interior, pasagerii mai înalți se vor simți confortabil așezați în partea din spate, unde există un spațiu rezonabil pentru cap și genunchi.

Impresii de condus în Opel Astra Sports Tourer plug-in hybrid

Hibridul plug-in s-a dovedit o mașină care nu-și trădează natura, și anume un vehicul foarte silențios, cu o putere pe măsură și un motor care promite să fie economic. Aceasta se bazează pe unitatea de 1.6 litri turbo benzină de 150 CP, la care se adaugă un motor electric de 110 CP. Pe mașină mai exista o cutie de viteze automata cu 8 rapoarte.

Cele două motoare produc împreună o putere totală de 180 CP, care, susținută de bateria de 12,4 kWh, poate oferi o autonomie 100% electrică de până la 60 km.

Dacă există suficiență energie în materie se poate selecta rularea în modul pur electric. Motorul electric de 110 CP poate propulsa mașina doar cu până la 135 km/h, după care intervine motorul termic. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 7,7 secunde, în timp ce viteza maximă este de 225 km/h. Cei care vor mai multă putere trebuie să știe că este planificat un hibrid plug-in de 225 CP, în timp ce în 2023 va fi momentul pentru lansarea versiunii complet electrice.

După câteva ore la volan pot spune că break-ul păstrează toate calitățile de condus ca ale modelului obișnuit hatchback. Aceasta înseamnă că are o manevrabilitate foarte bună. Poate fi o mașină care se simte destul de vioaie atunci când te grăbești, alături de un comportament confortabil la drum lung când preferi să mergi mai cumpătat.

Direcția este foarte precisă și echilibrată, oferind sentimentul de control fără ca brațele să obosească. De asemenea, se remarcă silențiozitatea. Datorită coeficientului său aerodinamic Opel Astra Sports Tourer este foarte silențios chiar și la viteze mari.

Vizibilitate excelentă și suspensie bine reglată, nici prea moale, nici prea tare sunt optime pentru călătorii lungi.

Opel Astra Sports Tourer 2022 costă începând de la 27.750 de euro (piața din Germania) pentru versiunea cu motor termic, iar pentru versiunea plug-in hybrid prețurile încep de la 39.750 de euro.

Concluzie

Actualul Opel Astra Sports Tourer este în sine o mașină foarte plăcută, dar asta se datorează și faptului că a venit după un predecesor într-adevăr destul de plictisitor și neinspirat.

Modelul Astra break este mai arătos, are scaune excelente, un habitaclu interesant, este spațios, are o direcție precisă, suspensii confortabile precum și o calitate a materialelor și a asamblării foarte bune. De asemenea, un alt punct forte sunt și numeroasele tehnologii noi prezente la bord.


Sursa foto: Opel


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide