Teste în condiții extreme cu modelul electric de performanță Hyundai Ioniq 5 N

Autor: Bogdan Bârliga 30 mart. 2023 Știri auto

Primul autoturism electric de performanță dezvoltat de Hyundai a ajuns la teste în zona arctică din Arjeplog. În Suedia compania din Coreea de Sud testează viitorul model cu sistem electrificat cu sigla divizei de performanță.

Hyundai Ioniq 5 N este planificat să debuteze în iulie 2023 și semnalează o schimbare în evoluția mărcii cu o nouă gamă de vehicule electrice de înaltă performanță.

Testele din Arjeplog oferă tot ceea ce are nevoie un producător de automobile pentru verificarea unui model în condiții de iarnă, cum ar fi suprafețe înghețate cu coeficient de aderență scăzut și temperaturi de zero până la -30°C. Ioniq 5 N utilizează platforma modulară globală electrificată (E-GMP) și sistemul de propulsie electric cu două motoare a fost optimizat pentru obținerea unor performanțe dinamice superioare.

Hyundai Ioniq 5 N va fi primul model de serie marca N cu tracțiune integrală și va integra funcția N Drift Optimizer, care optimizează distribuția cuplului față și spate, rata cuplului, rigiditatea suspensiei, efortul de direcție și sistemul e-LSD (Diferenţial cu alunecare limitată electronic). Cu acest mod pentru Ioniq 5 N va putea fi utilizat pentru drifting indiferent de capacitatea de conducere a șoferului.

Hyundai Ioniq 5 N a fost scos la teste în condiții extreme

Hyundai susține că unitatea electronică de control monitorizează intrarea de la senzorii roții pentru a identifica cu exactitate când o anumită roată are nevoie de un cuplu suplimentar pentru a îmbunătăți aderența generală a vehiculului. Aceasta înseamnă că e-LSD îmbunătățește manevrabilitatea în timpul virajului și a condusului la viteză mare pe circuit, precum și în condiții nefavorabile de condus, cum ar fi gheața alunecoasă și zăpada adâncă. E-LSD-ul conceput special pentru Ioniq 5 N oferă un răspuns mai rapid și o precizie, care sunt deosebit de importante având în vedere livrarea mai rapidă a cuplului la vehiculelor electrice în comparație cu vehiculele ICE.

Distribuția cuplului și e-LSD lucrează împreună pentru a distribui puterea către toate cele patru roți în raporturi diferite și sunt proiectate special pentru a răspunde rapid la livrarea instantanee și fără întreruperi de putere inerentă vehiculelor electrice.

Hyundai nu a oferit specificațiile tehnice complete pentru noul Ioniq 5 N, dar acestea vor fi cu siguranță superioare modelului normal dotat cu un sistem electric capabil să ofere o putere de 325 CP.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Hyundai


Bogdan Bârliga
Bogdan Bârliga
Bogdan are peste 19 ani de experiență în mass-media (print / online). În trecut a lucrat pentru grupuri de presă precum Finmedia, Realitatea-Cațavencu, Ringier AG și altele. Pe lângă zona editorială a ocupat și funcția de Social Media Manager (administrare conturi multiple de Facebook, Instagram, ... citește mai mult

Comentarii
Inchide