Top 10 cele mai bune maşini electrice | GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 31 mai 2016 Știri auto

 


Dacă în urmă cu câţiva ani vehiculele electrice erau văzute ca o alternativă neviabilă la maşinile ce folosesc carburanţi convenţionali, astăzi ele reprezintă o opţiune luată în calcul de orice cumpărător care îşi doreşte să protejeze mediul înconjurător. Bateriile au devenit mai uşoare, mai mici şi mai ieftine, iar autonomia acestora a crescut atât de mult încât nimeni nu se mai îndoieşte de funcţionalitatea maşinilor electrice.

Dacă România este abia la început, îl lume există numeroase oraşe cu o infrastructură bine pusă la punct, astfel că maşinile electrice sunt din ce în ce mai prezente pe străzi. Pentru cei interesaţi site-ul Gayot a făcut un Top 10 cele mai bune maşini electrice. Iată care sunt acestea: 

GALERIE FOTO

10. Tesla Model S P90D

Aceast model are o baterie de 90 kWh ce oferă autonomiei generale un plus de 24 de kilometri. P90D dezvoltă 762 de CP, ceea ce-l face să ajungă, de la 0 la 100 de km/h, în doar 2,8 secunde.

9. Honda Fit EV

Versiunea electrică a lui Honda Fit, cunoscut în Europa ca Jazz, a fost prezentat oficial la salonul auto american încă din 2011. La interor, cea mai importantă schimbare faţă de versiunea care foloseşte motoare termice este adoptarea unui instrumentar de bord adaptat propulsiei electrice. Aceasta este realizată de un agregat coaxial de 125 CP, alimentat de la o baterie de 20 kWh. Autonomia pe care o va obţine Honda Jazz, în versiune electrică se va cifra la 198 km, în modul Econ, iar reîncărcarea bateriilor se va realiza în doar trei ore.

8. Nissan LEAF EV

Nissan LEAF EV este conceput ca un automobil de categorie compactă, având caroserie hatchback şi oferind până la 5 locuri. Dimensiunile sale sunt normale pentru berlinele de clasă compactă, utilizate preponderent ca maşini de zi cu zi: lungime 4.445 mm, lăţime 1.770 mm, înălţime 1.550 mm, în timp ce ampatamentul este foarte generos – 2.700 mm. Maşina Nissan este capabilă de o autonomie de 160 km pentru fiecare încărcare completă a bateriilor, lucru suficient pentru a satisface nevoile a 70% din clienţi pe plan mondial. Ba, mai mult, conform cercetărilor japonezilor, 80% dintre şoferii actuali din America parcurg o medie zilnică sub 100 km, ceea ce face din Nissan LEAF EV o propunere excelentă în materie de maşină pentru navetă.

7. Toyota RAV4 EV

Toyota RAV4 EV are performanţe foarte bune, graţie motorului electric cu o putere maximă de 115 kW (154 CP), bateriile litiu-ion fiin plasate în poziţie centrală, sub podeaua maşinii. Maşina poate fi condusă în două moduri: Normal, unde demarajul 0-100 km/h se realizează în 8,6 secunde, iar viteza maximă este limitată la 85 mph (circa 137 km/h), respectiv Sport, caz în care demarajul 0-100 km/h este numai 7,0 secunde, iar viteza maximă atinge 100 mph (sau 160 km/h).

6. Mitsubishi i-MiEV

În teorie, cu bateriile complet încărcate, Mitsubishi i-MiEV anunţă o autonomie maximă de 150 km – valoare influenţată de temperatură şi stilul de condus. Însă această valoare este obţinută în noul ciclu de măsurare NEDC (New European Driving Cycle), pentru că, în realitate, autonomia se pare că se cifrează undeva la 130 km.

5. Ford Focus Electric

După debutul din SUA, iată că Salonul Auto Geneva 2012 a fost o foarte bună ocazie pentru Ford să anunţe mândri lansarea pe plan european a primei lor maşini electrice de serie mare, Ford Focus Electric.Ford Focus Electric este alimentat de la un pachet de baterii de 23 kWh, care pot fi încărcate total în maximum 4 ore. Versiunea europeană a lui Ford Focus Electric anunţa la lansare o autonomie teoretică de 160 km. 

4. Fiat 500e

Mult aşteptata versiune electrică a carismaticului Fiat 500 a fost prezentată în cadrul Salonului Auto Los Angeles 2012. Sub capota citadinei italiene se află un motor electric de 111 CP şi un cuplu de 200 Nm, alimentat de o baterie cu capacitatea de 24 kWh. Autonomia de care se bucură Fiat 500e este situată în jurul limitei de 120 de km, deşi conform italienilor aceasta poate atinge şi valori de peste 160 de km. Deşi nu asta se aşteaptă de la o asemenea maşină, electrica are nevoie de 9 secunde pentru a parcurge intervalul 0-100 km/h, accelerarea putând continua până 136 km/h.

3. Kia Soul EV

Kia Soul EV, prima maşină electrică de serie a producătorului sud-coreean, şi-a făcut debutul pe tărâm european în cadrul Salonului Auto Geneva 2014. În esenţă, Soul EV nu este altceva decât un Soul din ultima generaţie care, în loc de motorul cu ardere internă, a primit un propulsor 100% electric ce dezvoltă 81,4 kW (109 CP). Curentul vine de la un set de baterii litiu-ion-polimer de 27 kWh care oferă o autonomie maximă de 200 km.

2. BMW i3

Nu este primul BMW electric, dar e primul BMW electric de serie mare. i3 este, practic, încununarea unor îndelungi experimente din domeniul propulsiei electrice, demarate încă din anii ’70 de unii dintre inginerii BMW mai deschişi spre noi orizonturi. Bateriile lui sunt creditate în teorie cu o autonomie maximă de 200 km, în practică oficialii BMW asigurându-ne că i3 poate parcurge între 130 şi 160 km fără probleme, în funcţie de stilul de condus, condiţiile de trafic şi temperatura ambientală. Încărcarea bateriei maşinii se poate face în mai multe moduri. Mai întâi, clasic, de la o priză obişnuită de 220V, în 8 ore, cablul de alimentare fiind plasat în micul portbagaj de sub capota faţă. După care se poate folosi încărcătorul rapid, care asigură în doar 30 de minute încărcarea bateriei în proporţie de 80%.

1. Chevrolet Spark EV

Chevrolet Spark EV, lansat la Salonul Auto Los Angeles 2012, este o maşină strict electrică, dedicată traficului urban. Chevrolet Spark EV este o maşină care are ca mijloc de propulsie un motor electric neaşteptat de performant pentru categoria maşinii, care dezvoltă 110 kW (aproape 150 CP) şi un cuplu maxim de 542 Nm. Ceea ce înseamnă performanţe chiar ciudate pentru o maşină de oraş, demarajul 0-100 km/h realizându-se în mai puţin de 8 secunde. Şi mai ciudat, însă, este faptul că valoarea autonomiei maxime nu este comunicată, oficialii rezumându-se la declara că ”autonomia maşinii se va număra printre cele mai bune din segment” – deci ne aşteptăm la o valoare sub 150 km.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide