Top 20 cele mai fiabile SUV-uri de mici dimensiuni de pe piață

Autor: Mihai Morcovescu acum o lună Știri auto

SUV-urile de mici dimensiuni câștigă tot mai mult la capitolul popularitate în rândul clienților europeni, inclusiv cele second-hand. În cazul în care dorești să-ți achiziționezi un astfel de model va trebui să fii foarte atent la mai mult aspecte.

Ce se înțelege printr-o mașină fiabilă?

Unul dintre cele mai importante aspecte de care trebuie să ții cont atunci când cumperi o mașină rulată se referă la fiabilitate. Și asta, indiferent că este vorba despre mașini de oraș ori despre SUV-uri.

O mașină fiabilă verificată cu atenție te va scuti de cheltuieli multe și costisitoare. Trebuie să știi că fiabilitatea unei mașini este dată de numărul de defecțiuni tehnice cu care aceasta se confruntă în timp.

Cu cât suferă mai puține defecțiuni, cu atât un automobil este mai fiabil. De obicei, perioada ideală pentru a stabili fiabilitatea unui automobil rulat ține de istoricul de service, notează WhatCar. În cele ce urmează îți vom spune care sunt cele mai fiabile 20 de SUV-uri de mici dimensiuni pe care le poți cumpăra în acest moment.

20. Peugeot 2008 (2013-2019) – 81,8%

Proprietarii de Peugeot 2008 laudă calitatea materialelor și a finisajelor de la interior. Cu toate acestea, 16% dintre șoferii de Peugeot 2008 au raportat o problemă cu mașina lor, Frânele și suspensiile fiind principalele zone cu probleme.

19. Nissan Juke benzină (2010-2019) – 83,8%

Circa 37% dintre proprietarii de Juke cu motoare pe benzină au raportat defecte. Cele mai grave sunt legate de obicei de bateria de 12 volți, urmate de diverse probleme cu motorul și cu suspensiile.

18. Opel Mokka X (2016-2019) – 87,%

Șoferii de Mokka X fabricate în acest interval raportează multe defecțiuni. Cele mai mult sunt legate de sistemul de infotainment și de aerul condiționat.

17. Volkswagen T-Cross benzină (2019-prezent) – 90%

Aproximativ 30% dintre unitățile T-Cross fabricate în ultimii 3 ani au suferit diverse defecțiuni. Acestea au afectat mai ales sistemele electrice non-motor.

16. Ford Ecosport (2014-prezent) – 91,6%

Proprietarii Ford Ecosport spun că 14% dintre mașini au prezentat defecțiuni. Cele mai întâlnite au fost legate de caroserie, de ornamentele interioare și de scaune.

15. Ford Puma (2019-prezent) – 92,8%

Mulți proprietari de Puma au raportat o problemă legată de software-ul actual al unității de control telematic (TCU). Aceasta ar putea afecta funcționalitatea sistemului „eCall”. Ca urmare, serviciul de urgență nu poate fi contactat în caz de urgență.

14. Opel Crossland X (2017-prezent) – 93,2%

Modelele fabricate în 2019 au prezentat o problemă serioasă. Astfel, șuruburile punții posterioare se pot rupe din cauza uzurii, ceea ce poate provoca pierderea controlului asupra vehiculului, crescând riscul producerii unui accident.

13. Suzuki SX4 S-Cross (2013-prezent) – 94,5%

Cusăturile huselor scaunelor pot fi cusute incorect în zona airbag-ului lateral. În consecință, cusăturile sunt prea apropiate și prea strânse, iar în caz de accident, este posibil ca airbag-ul lateral să nu se declanșeze corect.

12. Seat Arona (2018-prezent) – 94,5%

E

Este posibil ca airbag-ul șofer să nu se umfle suficient de repede. Drept urmare, în caz de accident, protecția nu este garantată, crescând riscul rănirii. De asemenea, catarama dublă centurile de siguranță se defectează foarte ușor.

11. Kia Stonic (2017-prezent) 96,0%

Proprietarii de Kia Stonic se situează la jumătatea clasamentului, ceea ce înseamnă că proprietarii i-au acordat note bune. Cu toate acestea, filtrul de particule la versiunile diesel se uzează foarte repede, iar senzorul acestuia dă foarte dese eroare.

10. Volkswagen T-Roc (2018-prezent) – 96,3%

Doar 11% dintre șoferii T-Roc au raportat o defecțiune la acest model. Cele mai multe probleme au fost la nivelul sistemului de infotainment, sistemelelor electrice non-motor și a frânelor.

8=.  Suzuki Ignis (2016-prezent) – 96,4%

Potrivit proprietarilor, 11% dintre micuțul SUV Suzuki au consemnat o defecțiune. Cele mai întâlnite au fost legate de cutia de viteze și de ambreiaj.

8=. Mini Countryman (2017-prezent) 96,4%

16% dintre șoferii de Countryman au întâmpinat probleme, mai ales la nivelul caroseriei. Mașinile au fost reparate în mai puțin de o săptămână.

7. Suzuki Vitara (2015-prezent) – 97,1%

Cât costă crossover-ul Suzuki Vitara prin Rabla 2021

Dintre proprietarii de Vitara, 15% au raportat o defecțiune. Cele mai frecvente au fost legate de aerul condiționat și de sistemele electrice non-motor.

6. Skoda Kamiq (2019-prezent) – 97,4%

Doar 12% dintre clienții de Kamiq au raportat defecțiuni, majoritatea fiind la nivelul componentelor electrice din afara motorului. Nici acestea nu au petrecut în service mai mult de o săptămână.

5. Hyundai Kona (2017-prezent) – 98,4%

Doar 12% dintre proprietarii de Kona au raportat defecțiuni la nivelul motorului și a aerului condiționat. Foarte popular pe piața românească, SUV-ul mic coreean este lăudat pentru nivelul calitativ foarte ridicat.

4.  Audi Q2 (2016-prezent) – 98,7%

Doar 7% dintre proprietarii de Audi Q2 au raportat o defecțiune. Defecțiunile au fost depistate cel mai des la sistemele electrice non-motor.

3. Citroen C3 Aircross (2017-prezent) – 98,9%

Pe locul al treilea în acest top regăsim modelul francez Citroen C3 Aircross. Doar 6% dintre cei care dețin un astfel de automobil s-au confruntat cu o defecțiune. Cel mai des întâlnită a fost consemnată la nivelul sistemului de evacuare.

1=. Mazda CX-3 (2016-prezent) – 100%

Printre cei mai fericiți proprietari au fost cei de Mazda CX-3, care nu au raportat nici o defecțiune la mașinile lor. Astfel, crossoverul nipon a obținut un scor perfect la capitolul fiabilitate.

1=. Honda HR-V (2015-2020) – 100%

În aceeași situație cu modelul anterior se află un alt SUV mic japonez. Este vorba despre Honda HR-V, care a obținut tot punctaj maxim în zona de fiabilitate.

Sursa. WhatCar


Sursa foto: ProMotor


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide