Anul 2025 a fost poate cel mai dificil pentru piața auto din România, dar și din Europa, după perioada pandemiei. Creșterea TVA, majorarea costurilor de producție, întârzierea Programului Rabla și reducerea valorii ecotichetelor sunt doar câteva dintre probleme. Iată cum se prezintă, după primele 11 luni, înmatriculările de mașini. Care sunt Top 5 cele mai bine vândute mașini ale anului în România și cum se poziționează producătorii din China.
Conform datelor publicate de Direcția de Înmatriculări, în primele 11 luni din 2025, au fost înmatriculate peste 135.000 de mașini noi.
Datorită Programului Rabla, care a debutat la final de septembrie, în noiembrie vânzările au crescut cu peste 30%, față de noiembrie 2024.
Totuși, de remarcat că și în cazul mașinilor la mâna a doua a crescut volumul importurilor. Peste 330.000 de vehicule uzate au fost puse în circulație, în 2025, cu mai mult de 10% față de primele 11 luni ale anului trecut.
Conform datelor furnizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autovehicule din România, trei dintre vehiculele aflate în top-ul vânzărilor din România sunt Dacia.
Pe primul loc în Top 5 cele mai bine vândute mașini ale anului în România este Dacia Logan, cu 13.166 de unități. Pe doi este Duster, 11.870 de vehicule iar pe trei e Sandero, cu 7.269 de unități.
Clasamentul este completat de Skoda Octavia, 4.276 de modele vândute și Toyota Corolla, cu 4.058 de unități.
În ceea ce privește mașinile produse în China, niciunul dintre numeroasele modele intrate pe piață nu se află în top-ul vânzărilor. Chiar dacă toate mărcile chinezești sunt în creștere, în continuare acestea se comercializează în volume foarte mici.
Doar MG a obținut cifre mai bune, dar, tot nu e la nivelul producătorilor consacrați.
Dacia Spring e cea mai bine vândută mașină electrică din România în 2025, în perioada ianuarie-noiembrie.
În primele unsprezece luni ale anului 2025, după Spring, care s-a vândut în 1.311 unități, se clasează Hyundai Kona, cu 587 de unități și Tesla Model 3 cu 568 de vehicule.
Pentru Dacia, totuși, această cifră reprezintă o scădere de aproape 50% față de anul precedent. Cauzată, în special, de reducerea la jumătate a valorii ecotichetului Rabla, comparativ cu 2024.
În ceea ce privește autoturismele Plug-In, top 3 modele din primele unsprezece luni ale anului 2025 este condus de Ford Kuga cu 652 unități, Hyundai Tucson cu 629 unități si Volkswagen Tiguan cu 607 unități.
Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3, în primele unsprezece luni din 2025 Toyota Corolla cu 3.942 unități. Modelul este urmat de Dacia Duster cu 3.212 unități și Toyota Yaris Cross cu 2.544 unități.
Autoturismele mild hibrid au pe primul loc din top 3, în primele unsprezece luni din 2025 Dacia Duster cu 5.928 unități. Pe locul secund e Ford Puma cu 1.518 unități și Skoda Octavia cu 1.361 unități completează clasamentul.
