Top 7 mașini electrice care oferă cea mai mare autonomie

Autor: Mihai Morcovescu acum o lună Știri auto

În 2022, clienții români cumpără din ce în ce mai multe mașini electrice, iar acest lucru se vede din cele mai noi statistici APIA. Datele arată că, în primele șapte luni ale anului curent, pe teritoriul României au fost înmatriculate 5.520 de mașini cu emisii zero.

Totalul reprezintă o cotă de piață de 7,9% în intervalul ianuarie-iulie. Vorbim despre o creștere spectaculoasă comparativ cu aceeași perioadă din 2021, atunci când electricele au deținut doar 1,9% din piața locală.

Până în urmă cu câţiva ani, aceste mașini erau considerate o alternativă neviabilă la modelele convenționale echipate cu motoare termice. Însă, în momentul de față, ele reprezintă o opţiune demnă de luat în calcul. Dacă ești tentat să faci tranziția către electromobilitate îți prezentăm un top al celor mai bune vehicule electrice disponibile pe piața autohtonă.

Hyundai Ioniq 5

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

SUV-ul compact coreean a câștigat titlul de mașina anului 2022 în lume, iar asta spune multe despre el. Ioniq 5 este construit pe o platformă dedicată vehiculelor electrice cu un sistem de 800 de volți, ce permite încărcare mult mai rapidă. Singurele mașini cu emisii zero care beneficiază de un sistem similar sunt Porsche Taycan și Audi e-Tron GT. Mașina poate fi comandată cu până la 306 CP și autonomie de 480 de kilometri. Autonomia urbană declarată este de 686 de kilometri. Prețul de pornire este de 51.836 euro, fără subvențiile primite de la stat.

Skoda Enyaq iV

Noul SUV electric de segment D este disponibil în 5 versiuni. Acestea oferă până la 306 CP, cazul vârfului de gamă Enyaq vRS. În funcție de variantă, autonomia poate ajunge până la 510 kilometri, ceea ce recomandă mașina pentru călătorii pe distanțe mai lungi. Aceasta este construită pe acceași platformă modulară a Grupului Volkswagen (MEB) pe care „stau” și ID.3, ID.4 și Audio Q4 e-Tron Quattro. Mașina impresionează printr-o cabină spațioasă și inteligent gândită, dar și printr-un portbagaj de 585 de litri, o valoare de invidiat pentru clasa din care face parte. Prețul de pornire: 41.054 euro.

Kia EV6

Modelul este oferit cu unul sau cu două motoare electrice, care oferă între 226 și 321 CP. Versiunea Long Range roți motrice spate care folosește bateria de 77,4 kWh poate parcurge 528 de kilometri cu o singură încărcare. Modelul cu tracțiune integrală, care folosește același acumulator, are o autonomie de 506 kilometri și un consum de 17,2 kWh/100 km. Repriza de încărcare 10%-80% durează 18 minute la o priză cu încărcare rapidă (800V). Spațiul la picioare pentru pasagerii din față este de 1.078 milimetri, iar în spate sunt trecut 990 de milimetri. Pentru o autonomie de 100 de kilometri sunt necesare 4,5 minute. Kia EV6 costă de la 54.645 euro.

Volkswagen ID.4

ID.4 este al doilea model Volkswagen dezvoltat pe platforma MEB, după ID.3. Este o mașină mai mare și mai scumpă, dar și una care va juca un rol important pentru ca Volkswagen să devină un jucător dominant pe piața globală de vehicule electrice. mașina oferă un spațiu foarte generos în față, în timp ce portbagajul are un volum de 531 de litri, fiind mai mare decât cel al unui Tiguan. SUV-ul compact cu emisii zero se laudă cu o autonomie ce poate atinge 500 de kilometri în cea mai generoasă versiune. Modelul german costă puțin peste 49.000 euro.

Ford Mustang Mach-E

Electricul american este un crossover cu cinci locuri, cu design atrăgător și cu o autonomie excelentă la un preț mai accesibil decât concurența. Versiunea entry-level este echipată cu o baterie de 75,7 kWh și roți motrice spate, iar motorul produce 258 CP și 416 Nm. Modelele cu tracțiune posterioară promit o autonomie de până la 600 de kilometri. Pentru cei care vor și mai multă sportivitate există versiunea GT. Aceasta propune tracțiune integrală și un bagaj de putere de 465 CP și 830 Nm de cuplu. Noul Mustang Mach-E are un preț de pornire de 61.000 euro.

Tesla Model Y

lansat în toamna anului 2020, SUV-ul electric american oferă o autonomie de până la 540 de kilometri. Este disponibil opțional cu tracțiune integrală și într-o versiune cu 7 locuri. Este cu 50 milimetri mai lung decât Model 3 și, mai important, măsoară cu 180 de milimetri mai mult pe înălțime. Astfel, mașina oferă mult mai mult spațiu în interior, atât în față, cât și pe locurile din spate. Pe piața din România sunt disponibile două versiuni. Modelul de bază Long este creditat cu o autonomie de 533 de kilometri, în timp ce Performance poate parcurge 514 kilometri cu o singură încărcare. Prețul de pornire este de 66.990 euro.

Audi Q4 e-tron Quattro

Modelul din Ingolstadt este disponibil în trei versiuni de motorizare: Q4 35 e-tron, Q4 40 e-tron și Q4 50 e-tron. Primele două folosesc un motor electric pe puntea spate. În cazul lui Q4 35 e-tron, unitatea dezvoltă 170 CP și 310 Nm de cuplu, în timp ce Q4 40 e-tron oferă 204 CP și 310 Nm. Primul vine alături de un acumulator de 52 kWh, iar cel de-al doilea cu o baterie de 77 kWh. Vârful de gamă Q4 50 e-tron are două motoare electrice și tracțiune integrală. Modelul dezvoltă în total 299 CP și 460 Nm, iar bateria de 77 kWh promite o autonomie de 488 kilometri. Prețul de pornire este de 57.100 euro.

Sursa: Autocar


Sursa foto: ProMotor


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide