Top 9 maşini perfecte pentru mame | GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 27 mai 2016 Știri auto

 


De la trasportatul copiilor la şcoală, la cumpăraturi sau la vacanţele de familie, o maşină care aparţine unei mame are multe drumuri de făcut. Din fericire pentru mamele de astăzi, opţiunile în privinţa maşinilor pe care le pot alege sunt destule. Există modele care au numeroase opţiuni de siguranţă, dar şi spaţiu suficient pentru bagaje. Variind de la hatchback-uri mici la sedanuri de lux sau la SUV-uri, site-ul Gayot oferă un Top 9 maşini cu care mamele pot face faţă riogorilor impuse de viaţa de familie, fără însă a le sacrifica stilul.

GALERIE FOTO

9. BMW X5 xDrive40e

După i3 şi i8, BMW lansa anul trecut o variantă plug-in hybrid pentru SUV-ul X5. Cu alte cuvinte, o maşină care foloseşte atât un motor termic, cât şi unul electric şi pe care o poţi încărca de la priza de acasă. BMW X5 xDrive40e este numele primului SUV plug-in hybrid de serie al producătorului bavarez – un model care vine în completarea gamei futuriste BMW i, reprezentată de modelele i3 şi i8, şi care nu e altceva decât varianta finalizată a conceptului X5 eDrive din 2013. Mai exact, sistemul de propulsie e compus dintr-o unitate de 2,0 litri pe benzină (245 CP şi 350 Nm), un motor electric încorporat în transmisia automată cu opt trepte (113 CP şi 250 Nm) şi un set de baterii litiu-ion cu capacitatea de 9 kWh stocat sub portbagaj. Potrivit germanilor, poziţionarea bateriilor în acest loc este cât se poate de sigură în cazul unui accident, însă a redus capacitatea portbagajului cu 150 de litri faţă de un X5 obişnuit, de la 650 de litri la 500 de litri cu bancheta în poziţie normală. În total, sistemul produce 313 CP, iar disponibilitatea cuplului maxim al motorului electric încă de la 0 km/h face ca acceleraţia până la 100 km/h să aibă nevoie de doar 6,8 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 210 km/h.

8. Hyundai Sonata Hybrid

Vorbim despre modelul lansat în 2010, acesta, faţă de modelul normal, venea cu o parte frontală modificată destul de mult – grila radiatorului mai îngustată, iar spoilerul beneficia de o imensă fantă centrală, flancată de proiectoarele de ceaţă. Farurile erau ele modificate, nemaiavând prelungirea din partea inferioară, aşa încât Hyundai Sonata Hybrid are o imagine extrem de îndrăzneaţă pentru o maşină economică. Grupul hibrid de sub capotă constă dintr-un motor în patru cilindri de 2,4 litri, cu injecţie directă şi cu sistemul de distribuţie modificat, pentru obţinerea unui cuplu motor mai bun, asociat cu un motor electric de 30 kW (40 CP) şi 205 Nm. Per total, Sonata Hybrid dezvoltă 209 CP şi un cuplu maxim de 265 Nm, fiind lăudat drept cel mai performant model hibrid faţă de competitorii săi din USA.

7. Mercedes-Benz GLE

Mercedes-Benz GLE, fratele mai spaţios al lui GLE Coupe şi,este al doilea model din gama germanilor care a primit un nume stabilit după noua strategie. Dar, deşi are un nume proaspăt, avem de-a face cu un facelift pentru SUV-ul M-Class (sau ML, cum vrei să-i spui). Partea frontală a fost redesenată pentru a fi în ton cu noul GLE Coupe, în vreme ce spatele a primit stopuri revizuite care au banda de semnalizare/marşarier în partea de jos, la fel ca la GLK facelift. Există patru moduri de funcţionare – Hybrid (sunt folosite ambele motoare), E-Save (se încearcă păstrarea nivelului de încărcare a bateriei), Charge (bateria este încărcată în timpul condusului, chiar şi atunci când se staţionează) şi E-Mode (mod 100% electric). În E-Mode, GLE 500e are o autonomie maximă de 30 km, iar bateria de 8,8 kWh poate fi încărcată de la staţii speciale sau de la o priză casnică de 220 V. În mod hibrid, SUV-ul german are un consum de carburant de 3,3 l/100 km, iar emisiile de dioxid de carbon sunt de doar 78 g/km. Pe lângă sistemul de propulsie plug-in hybrid, gama de motorizări mai include două dieseluri – GLE 250d (cu 204 CP) şi GLE 350d (cu 258 CP) – şi două pe benzină – GLE 400 (cu 333 CP şi 480 Nm) şi GLE 500 (cu 435 CP şi 700 Nm).

6. Audi e-tron quattro

Audi şi-a început Salonul Auto de la Frankfurt 2015 cu prezentarea unui concept de SUV electric numit e-tron quattro. Nemţii din Ingolstadt se joacă extensiv cu curentul, iar e-tron quaattro pare să fie stadiul electric cel mai avansat în care s-a ajuns. Propulsat de trei motoare electrice (unul pe puntea faţă şi câte unul pentru roţile punţii spate), e-tron quattro dispune până la 503 cai-putere (atunci când maşina este întinsă la maximum cu funcţia boosting) şi 800 Newtoni-metru. Asta înseamnă 0-100 km/h în 4,6 secunde şi o viteză maximă de 210 km/h, în termeni de performanţă. Însă e-tron quattro nu vrea să sublinieze performanţa, ci mai degrabă eficienţa. Cu un design gândit să întrunească un coeficient aerodinamic de doar 0,25 Cx, conceptul Audi poate parcurge până la 500 de kilometri cu un singur plin de baterie. Acestea sunt două cifre lăudabile, în contextul unui SUV de 4,88 metri lungime şi 1,93 de metri lăţime, nu? 

5. Lexus RX 

Acesta este Lexus RX din a patra generaţie. Are de înfruntat o competiţie pe măsură – iar triada Mercedes-Benz GLE, BMW X5 şi Audi Q7 e doar o parte din ea. Exteriorul a fost sculptat pentru a se încadra cât mai bine în noua linie de design Lexus, cu o grilă imensă în faţă şi un profil care ar trebui, cel puţin teoretic, să inspire sportivitate – iar aici ajută montantul lunetei, care încorporează un geam micuţ ce împarte o mare bucată de tablă în două. În interior, noul Lexus RX promite spaţiu mai mult pentru pasagerii din spate, precum şi două ecrane de 11,6 inci pentru vizionarea de filme (opţional), în vreme ce ocupanţii scaunelor din faţă au la dispoziţie un nou sistem multimedia cu ecran tactil de 12,3 inci. În partea şoferului, cadranele de bord clasice sunt acum o combinaţie între analog şi digital, cu indicatoare de şcoală veche pentru temperatura apei şi nivelul carburantului din rezervor, dar cu ecran digital pentru vitezometru, turometru şi informaţii despre vehicul. La capitolul motorizări, noul Lexus RX vine cu două variante – RX 350 şi RX 450h. Prima reprezintă un propulsor V6 pe benzină de 3,5 litri care dezvoltă 300 CP (cuplat la o transmisie automată cu opt trepte), iar al doilea este tot un V6 de 3,5 litri, doar că funcţionează în ciclu Atkinson şi e combinat cu un motor electric pentru a duce la un sistem de propulsie hibrid ce produce în jur de 300 CP. 

4. Volkswagen Passat Alltrack

Acesta este noul Volkswagen Passat Alltrack, adică un Passat B8 Variant care încearcă să arate ca un SUV, deşi ştie toată lumea că nu e altceva decât un break de familie. Pentru a-i atrage pe clienţii mai aventurieri din fire, nemţii au montat o suspensie care oferă o gardă la sol mai mare cu 27,5 mm faţă de versiunea standard, precum şi protecţii din plastic negru pentru praguri, spoilere şi aripi. Totodată, componentele esenţiale de sub caroserie sunt protejate de scuturi din oţel inoxidabil, ceea ce e întotdeauna binevenit. Evident, echiparea standard include sistemul Haldex de tracţiune integrală 4Motion, în vreme ce sistemul electronic de control al tracţiunii oferă, în plus faţă de versiunile obişnuite, un mod Off-road, pe lângă Eco, Normal şi Sport. Tot în echiparea standard intră şi un set de jante de 17 inci, dar doritorii pot alege (opţional) modele de 18 sau 19 inci.

3. Kia Sorento 

La momentul lansării acestei versiuni, clienţii puteau putea opta pentru unul dintre cele trei motoare oferite de Kia. Este vorba despre un propulsor de 2,4 litri pe benzină, care oferă 188 CP şi un cuplu maxim de 241 Nm, un propulsor diesel entry-level de 2 litri cu 185 CP şi un cuplu maxim de 402 Nm (disponibil doar cu o transmisie automată cu şase rapoarte) şi un alt motor diesel, de 2,2 litri, capabil să producă 200 CP şi un cuplu maxim de 441 Nm. Echipat cu acest propulsor, crossoverul sud-coreean accelereză de la 0 la 100 km/h în 9,6 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 203 km/h. 

2. Chevrolet Trax

ProMotor a călătorit până în Croaţia, pentru a testa noul Chevrolet Trax, crossover-ul american care împarte aceeaşi platformă cu europeanul Opel Mokka. Diferenţele de design între Trax şi Mokka există şi sunt lesne vizibile, pentru că SUV-ul american are pasajele roţilor mai pronunţate precum şi aripile spate proeminente, pentru o alură musculară şi uşor atletică. În ceea ce priveşte dimensiunile, acestea rămân similare cu cele ale omologului european Mokka: 4.248 mm lungime, 1.766 mm lăţime şi 1.674 mm înălţime, cu care Trax mai împarte şi distanţa mică dintre spoilerul faţă şi asfalt, care sugerează că locul SUV-ului este pe străzile din oraş sau pe şoselele din afara acestuia, nicidecum pe drumuri accidentate, în condiţii de off-road. 

1. Honda Odyssey

Honda Odyssey nu este un model cu care europenii să fie foarte familiarizaţi, dar americanii spun că această nouă generaţie este cel mai arătos monovolum de pe piaţă, pe când noi îl găsim cam anost. Acesta este un monovolum de clasă mare care se integrează foarte bine în imagine Honda, care are un design per total convenţional, dar picantat cu detalii uşor avangardiste. De fapt detalii este cam mult spus pentru că singurul element care atrage atenţia este linia laterală a geamurilor, ultimul fiind mai mare decât cel din mijloc şi curmând brusc direcţia ascendentă. Ar mai fi de menţionat şi uşa culisantă automată, dar în rest putem spune că la fel ca şi precedentele generaţii are un stil prea monoton.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide