Toyota dezvoltă un motor cu combustie alimentat cu hidrogen

Autor: Cristian Agatie 27 mai 2021 Știri auto

Toyota dezvoltă un motor cu combustie alimentat cu hidrogen. Un prototip a luat deja startul într-o cursă de anduranță de 24 de ore din Japonia.

Intră în Galeria FOTO

S-a vorbit frecvent de viitorul motoarelor cu combustie și cum hidrogenul ar asigura supraviețuirea acestora. Primele experimente au fost făcute cu pile de combustie alimentate cu hidrogen (fuel-cell), cu mult înainte ca Tesla să dea startul revoluției electrice cu Model S.

Acum, mai mulți constructori experimentează cu arderea directă a hidrogenului în motoare cu combustie internă. Controlarea procesului de ardere este însă dificilă, iar aceasta nu este chiar 100% curată. Asta deoarece aerul conține azot, iar arderea directă înseamnă eliminarea de oxizi de azot (NOx), o problemă pe care o au și motoarele termice actuale.

Toyota este unul dintre constructorii care experimentează arderea directă a hidrogenului. Producătorul japonez a participat cu o Corolla Sport modificată la cursa de 24 de ore din Super Taikyu Series. Sub capota mașinii a fost montat o versiune modificată a motorului lui GR Yaris, adaptat pentru a funcționa pe hidrogen. Motorul nu produce bioxid de carbon dar, cum spuneam emisiile nu sunt zero decât dacă ar funcționa pe oxigen pur.

Toyota dezvoltă un motor cu combustie alimentat cu hidrogen. Avantaje și dezavantaje

Rezervoarele de hidrogen din fibră de carbon ale mașinii sunt în număr de patru, ocupând întreaga parte din spate a mașinii, până la plafon. Chiar și așa, mașina a fost văzută mai mult pe lângă cisterna de hidrogen decât pe circuit. În timpul cursei de 24 de ore, Toyota a făcut plinul rezervoarelor de hidrogen de 35 de ori. Mașinile alimentate pe benzină au avut nevoie, pe durata cursei, de circa 20 de alimentări.

De asemenea, durata realimentării cu hidrogen este semnificativ mai mare decât cea cu benzină – între 5 și 7 minute. Per total, mașina cu hidrogen a parcurs cam jumătate din distanța parcursă de mașinile cu benzină, la o viteză medie de două ori mai mică decât cele alimentate cu benzină. Aceste probleme explică de ce hidrogenul nu mai reprezintă viitorul, ci doar trecutul.

Într-adevăr, chiar dacă are avantajul că poate folosi motoarele actuale cu foarte mici modificări, hidrogenul nu este complet nepoluant. În plus, producerea sa necesită un consum energetic uriaș, iar transportul și infrastructura reprezintă alte probleme care complică șansele sale de „combustibil al viitorului”. De fapt, vorbim aici de un oximoron, niciun combustibil nu poate fi al viitorului.

Mașinile electrice alimentate de baterii sunt în acest moment mult mai comode în utilizare, iar timpii de încărcare sunt deja foarte apropiați de cele 5-7 minute ale unui plin de hidrogen (multe modele oferă deja încărcare de 10 minute pentru 100 km de autonomie). În plus, infrastructura de încărcare este mult mai simplu de implementat. Din acest motiv, putem spune că hidrogenul a pierdut deja războiul cu electricitatea, iar viitorul acestuia ar putea să fie scurt, în aplicații în care electrificarea nu oferă în prezent soluții – în aviație, spre exemplu.

sursa: Nikkei Asia

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide