Un tronson al autostrăzii Brașov Comarnic este aproape gata

Autor: George Cristea acum o săptămână Știri

Un tronson al autostrăzii Brașov Comarnic este aproape gata și ar putea fi dat în folosință înainte de termenul prevăzut, anunță direcția de drumuri Brașov. Acesta nu va scurta însă durata călătoriei dintre București și Brașov.

Intră în Galeria FOTO

Este vorba de tronsonul cuprins între localitățile Râșnov și Cristian, care face parte din viitoarea Autostradă A3 care va uni Brașovul de București. Lucrările pe acest tronson au început în mai 2019 și au ca termen de finalizare vara anului viitor. Constructorul spune însă că recepția lucrărilor s-ar putea face încă din luna decembrie a acestui an, „dacă vremea va ține cu noi”.

„Lucrările sunt gata în proporție de aproximativ 80%. Noi sperăm că vremea va ține cu noi și într-adevăr putem să dăm drumul la acest tronson de autostradă”, a declarat pentru Digi24.ro Robert Elekeș, purtător de cuvânt al DRDP Brașov.

Noua bucată de autostradă va fi folosită ca variantă ocolitoare a localităților Râșnov și Cristian. Aceasta va prelua traficul de pe DN73. Tronsonul cuprinde 6,3 kilometri de autostradă și 3,7 kilometri de drum de legătură cu patru benzi.

Ce înseamnă finalizarea primului tronson al autostrăzii Brașov Comarnic

Din nefericire, finalizarea acestui tronson nu va însemna o scurtarea a timpului în care cei din București ajung pe Valea Prahovei sau la Brașov. Asta deoarece CNAIR a decis refacerea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru tronsonul de autostradă cuprins între Ploiești și Brașov.

Conform documentației, publicate în SEAP, termenul de finalizare pentru noul studiu de fezabilitate și proiectul tehnic este de 42 de luni. Acest lucru înseamnă că abia prin 2024 vor putea începe lucrările, iar acestea au un termen prevăzut de 61 de luni. Nouă ani este o perspectivă foarte îndepărtată, mai ales în România, unde autostrăzile se construiesc în ritm de melc și se demolează peste noapte.

Cel mai probabil, proiectul și traseul viitoarei autostrăzi vor suferi modificări majore față de variantele inițiale, din 2006. Un exemplu ar fi zona stațiunilor Bușteni și Sinaia, unde noile documentații vor trebui să prevadă mai multe tuneluri care să ocolească localitățile. Practic, de la Sinaia spre nord tot traseul autostrăzii va avea un aliniament nou.



Comentarii
Inchide