Unul din cinci români a cumpărat o mașină electrificată în 2022. Dacia Spring domină topul

Autor: Mihai Morcovescu 17 aug. 2022 Știri auto
Unul din cinci români a cumpărat o mașină electrificată în 2022. Dacia Spring domină topul

Cele mai recente date publicate de APIA arată că, în primele 7 luni din 2022, unul din cinci clienți români a cumpărat o mașină electrificată. Concret, în perioada ianuarie-iulie, pe teritoriul României au fost înmatriculate 14.485 de modele electrice, hibride și plug-in hybrid. Liderul absolut al vânzărilor a fost din nou modelul electric autohton Dacia Spring

Valoarea corespunde unei cote de piață de 20,7% din totalul vânzărilor. Aceasta este mai mare decât cea înregistrată de automobilele diesel. Datele APIA arată că această cotă o depăşeşte cu 6,6% pe cea deţinută de motoarele diesel (4.636 unităţi).

Cu toate acestea, mașinile alimentate cu benzină au avut în același interval cea mai mare cotă din piața locală (65,3%).

Logan a fost cel mai căutat model Dacia de clienții români

Pe segmentul automobilelor cu emisii zero, Dacia Spring a fost din nou cel mai bine vândut model. Astfel, electricul românesc a fost comercializat în primele șapte luni din 2022 în 2.982 de exemplare, ceea ce reprezintă o creștere de 45 de ori comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Pe locul 2 s-a situat Tesla Model 3 cu 335 de unități (o creștere de 17 ori), în timp ce pe locul 3 s-a clasat Hyundai Kona (276 de unități, creștere de 196,8%). În continuarea clasamentului regăsim modelele Volkswagen e-Up! cu 268 unități (creștere cu 44,9%) și Renault Zoe cu 159 unități (creștere cu 55,9%).

În întrecerea versiunilor hibrid plug-in, Ford Kuga a fost cel mai bine vândut model. SUV-ul american și-a găsit 234 de clienți, fiind urmat de Mercedes-Benz GLE (156 unități), Renault Captur (146 unități), Hyundai Tucson (135 unități) și Mercedes-Benz GLC (132 unități).

Toyota Corolla a fost cel mai bine vândut autoturism între mașinile hibride fără încărcare din surse externe. Cu cele 1.420 de unități vândute, Corolla a devansat alte două modele ale mărcii nipone. Este vorba despre C-HR (1.175 unități) și RAV4 (983 unități).

În primele șapte luni ale anului au fost comercializate 70.028 de autoturisme noi pe piața din România. Asta reprezintă o creștere de 12.1% comparativ cu același interval din 2021. Dacia domină topul cu 19.962 de exemplare vândute, urmată de Hyundai (5.612 unități), Toyota (5.607 unități), Ford (5.074 unități) și Skoda (4.839 unități).

În ceea ce privește modelele Dacia echipate cu motorizări convenționale, cel mai bine vândut a fost Logan cu 6.441 de exemplare. Berlina autohtonă a fost urmată de Duster (4.856 unități) și Sandero (3.857 unități).

Sursa: APIA

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide