Motivul pentru care o uzină Volkswagen a oprit producția de mașini cu motoare termice după 116 ani

Autor: Elena Luchian acum 3 luni Știri

Uzina Volkswagen din Zwickau, Germania, a oprit producția de mașini cu motoare termice după 116 ani de activitate. De acum, acolo se vor construi doar mașini electrice.

GALERIE FOTO

Pe porțile uzinei din Zwickau vor ieși de acum exclusiv mașini cu emisii zero cu logo-urile Volkswagen, Audi și SEAT. Aproximativ 330.000 de vehicule se vor produce anual acolo, toate având la bază platforma rezervată de grupul auto mașinilor electrice, MEB.

Ultima mașină cu motor termic care a văzut lumina zilei la Zwickau a fost un Volkswagen Golf R break cu motor pe benzină de 2.0 litri și vopsea exterioară Oryx White Pearl Effect. Mașina îi va fi livrată unui client din Germania.

Se vor construi în continuare acolo caroserii pentru modelele Bentley și Lamborghini.

Investiții de peste un miliard de euro la uzina Volkswagen din Zwickau

Nu mai puțin de 116 ani a funcționat centrul de producție din Germania. Fondat în anul 1904, acesta a trecut, de-a lungul timpului, prin mai multe etape de modernizare. Peste 9,5 milioane de mașini au fost produse acolo. Modele Volkswagen, Horch, Audi și chiar Trabant au ieșit de pe liniile de asamblare de la Zwickau. În ultimii 30 de ani, nemții au construit acolo 6.049.207 unități Volkswagen Polo, Golf și Passat.

Uzina Volkswagen a intrat oficial în perioada de transformare. Primul model electric dintre cele șase care se vor construi acolo va fi Volkswagen ID.4, care va intra în producție până la finele acestui. Începând de anul viitor, grupul auto va construi la Zwickau și un SUV electric sub brand-ul Audi, dar numele modelului nu a fost încă dezvăluit.

Este prima fabrică a Grupului Volkswagen care face tranziția la producție exclusivă de mașini electrice. 1,2 miliarde de euro au investit nemții acolo. Faza finală a tranziției va avea loc anul viitor.

Aproximativ 8.000 de angajați numără centrul de producție. Toți vor intra în programe de training pentru a face față provocărilor reprezentate de construcția de mașini electrice.



Comentarii
Inchide