Vânzările Volvo au crescut cu 12,6% în primele 10 luni din 2021. XC60, cel mai căutat model

Publicat: 18 11. 2021, 10:10
Actualizat: 18 11. 2021, 11:22

Compania Volvo Cars a vândut în primele zece luni ale acestui an 581.464 de autovehicule, în creștere cu 12,6% față de aceeași perioadă din 2020.

În luna octombrie, vânzările Volvo au atins pragul de 50.815 de unități la nivel global, ceea ce reprezintă o scădere cu 22,2% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Scăderea a fost cauzată de lipsa de componente care a afectat producția producătorului suedez.

Ponderea mașinilor reunite sub brandul Recharge (electrice și hibride plug-in) a crescut la 25,5% din totalul vehiculelor comercializate la nivel global în primele zece luni din 2021. În luna octombrie, cota de mașini ecologice a reprezentat 31,5% din vânzările totale.

La nivel global, în primele zece luni ale anului, cel mai vândut model a fost XC60, suedezii comercializând 177.995 de unități, cu 28.140 mai mult comparativ cu aceeași perioadă din 2020. Pe locurile următoare s-au situat modelele XC40 cu vânzări totale de 170.907 de mașini (+ 28.748 de unități față de același interval din 2020) și XC90 cu 89.041 de mașini vândute (+ 18.846 de unități față de aceeași perioadă din 2020).

Creștere apreciabilă și la vânzările europene

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Marca din portofoliul chinezilor de la Geely a vândut în intervalul ianuarie-octombrie 18.261 de automobile, o creștere de 3,1%, în timp ce vânzările în luna octombrie au crescut la 5,6% (2.841 de mașini). În cursul aceleiași luni, Volvo a început și producția noului model „full electric” C40 Recharge la uzina din Gent (Belgia).

Vânzările celor de la Volvo în Europa au ajuns la 242.495 de autovehicule în primele zece luni ale anului în curs, ceea ce reprezintă o creștere cu 6,1 procente față de aceeași perioadă a anului trecut. Această cifră este cu atât mai meritorie cu cât vânzările au fost afectate de stocurile limitate, ceea ce a dus la o scădere cu 22.124 de unități. Anumite piețe, precum Suedia și Marea Britanie, au fost pe plus.

Pe piața din SUA vânzările au ajuns la 104.066 de unități comercializate în primele zece luni din 2021, în creștere cu 23,5% comparativ cu perioada similară din 2020. În luna octombrie, au fost vândute 8.701 de mașini, dintre care modelele Recharge au avut o cotă de piață de 24,1% din totalul vânzărilor Volvo.

Volvo Cars a înregistrat o creștere apreciabilă și pe piața din China pentru aceeași perioadă din 2021. Astfel, au fost înmatriculat 143.616 de vehicule, ceea ce a însemnat o creștere cu 10,5% față de aceeași perioadă a anului precedent. În luna octombrie, numărul de mașini vândute în această țară asiatică a ajuns la 11.006 de unități, în scădere cu 34,2% față de octombrie 2020.

Sursa: Volvo Cars