Volkswagen a dezvăluit noua generație a rivalului de departe al Daciei Logan

Autor: Mihai Morcovescu 08 mart. 2022 Știri auto

Producătorul german de automobile Volkswagen a dezvăluit cea de-a doua generație a sedanului compact „low-cost” Virtus. Modelul va fi comercializat în peste 25 de piețe emergente, însă nu și în Europa.

Noul Volkswagen Virtus, o altfel de Skoda Slavia

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Noul sedan Volkswagen este dezvoltat pe platforma MQB A0-IN, care este utilizată și de modelul Skoda Slavia. Din punct de vedere estetic, noua iterație Virtus arată mult mai decât comparativ cu predecesorul său.

Mașina a primit o grilă complet redesenată, care afișează inserții cromate și negru lucios. Aceasta este mai bine integrată acum cu farurile LED, în timp ce spoilerul a fost și el restilizat. Aceasta integrează acum prize de aer mai mari și un set de proiectoare de ceață supradimensionate.

La spate se distinge stopurile cu noua grafică LED și o bară de protecție ușor modificată. Aceasta integrează un difuzor de aer și terminații pentru sistemul de evacuare ornamentale. Profilul lateral al mașinii este neschimbat, aducând foarte mult cu modelul Skoda Slavia.

În ceea ce privește gabaritul, Virtus facelift are o lungime de 4.561 mm, o lățime de 1.752 mm și o înălțime de 1.507 mm. Ampatamentul măsoară 2.651 mm, ceea ce înseamnă că noul sedan este cu 79 mm mai lung decât modelul anterior, dar și mai înalt decât Slavia.

În interior, tabloul de bord a primit noi finisaje. De asemenea, se remarcă noul volan multifuncțional, instrumentarul de bord digital de 8 inch și ecranul tactil de 10 inch pentru sistemul de infotainment.

Motorizări pe benzină de 115 și 150 CP

Clienții vor beneficia și de alte dotări care nu se regăsesc și pe generația precedentă. Este vorba despre controlul automat al instalației de climatizare, scaunele frontale ventilate, un port de încărcare wireless pentru smartphone și un sistem audio cu opt difuzoare. În plus, este disponibilă o cameră video pentru marșarier și șase airbag-uri. Portbagajul are același volum ca la Slavia, și anume 521 de litri.

Noul Volkswagen Virtus este oferit în două versiuni. Prima se numește Dynamic Line și este echipată cu un motor cu 3 cilindri 1.0 TSI care produce 115 CP. Vârful de gamă poartă denumirea GT și vine cu un motor 1.5 TSI EVO cu patru cilindri, care dezvoltă 150 CP.

Puterea este transmisă roților din față prin intermediul unei cutii de viteze manuală cu șase trepte. Modelul GT poate fi comandat opțional cu un convertor de cuplu automat cu șase trepte, în timp ce versiunea 1.5 TSI poate fi conectată și la o transmisie DSG cu șapte trepte.

Prima piață unde va fi comercializat noul VW Virtus va fi India, începând cu luna mai. Ulterior va fi disponibil și pe alte piețe, însă nu și în Europa, unde ar fi urmat să concureze cu noua generație Dacia Logan.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Volkswagen


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide