Volkswagen renunţă la aproape 10.000 de angajaţi. Trei fabrici ar putea fi afectate

Publicat: 12 09. 2020, 09:58

Volkswagen concedieze un sfert din forţa de muncă a diviziei de camioane MAN şi ia în calcul închiderea a trei unităţi de producţie. Aceste măsuri fac parte dintr-un plan de restructurare gândit să îmbunătăţească profitul net şi să deblocheze fonduri pentru dezvoltarea de noi vehicule, potrivit Blooomberg, publicație citată de ZF.ro.

Două fabrici din Germania şi una din Austria sunt „puse în discuţie”

Planul de restructurare ar genera circa 9.500 de concedieri şi ar trebui să îmbunătăţească rezultatul operaţional al companiei cu circa 1,8 miliarde euro.

Sectorul auto din Germania a fost lovit de de concedieri, în contextul în care cererea s-a prăbuşit din cauza crizei sanitare, în timp ce producătorii din sector se confruntau deja cu investiţiile masive în vehicule mai puţin dăunătoare pentru mediu.

De la Daimler, până la furnizori de componente auto precum Continental sau Schaeffler, jucătorii din industrie pregătesc zeci de mii de concedieri.

Se urmărește finanţarea investiţiilor în noi tehnologii: camioanele electrice

MAN face parte din Traton, o divize a Volkswagen pentru camioane, formată pentru a concura cu alţi giganţi precum Daimler şi Volvo în acest segment. Traton a lansat săptămâna aceasta o ofetă de 3,6 miliarde de dolari pentru a prelua integral producătorul american Navistar International, cu care are un parteneriat strategic de câţiva ani.

Creşterea marjei de profit pentru divizia MAN este esenţială pentru a putea finanţa investiţii în noi tehnologii, precum camioanele electrice.

Vânzările de vehicule comerciale au scăzut cu 35% în priimele şase luni ale anului, conform datelor agregate de Asociaţia Europeană a Producătorilor de Automobile. Scopul planului de restructurare este creşterea marjei cu 8% până în 2023, a anunţat compania.

Sursă: Ziarul Financiar