Volkswagen Up iese din producție după 12 ani. Va fi înlocuit de ID.1

Autor: Ionuț Vîlciu 10 oct. 2023 Știri auto

Volkswagen Up a fost scos din producție, definitiv de această dată. Cel mai mic model VW va fi înlocuit de o mașină electrică de mici dimensiuni.

Volkswagen Up a fost scos treptat din producție, la 12 ani de la lansare, lăsând Polo drept cel mai mic model din gama companiei germane, transmite Autocar. Potrivit publicației britanice, fabrica din Bratislava a Grupului Volkswagen a produs ultimul exemplar de Volkswagen Up, cel mai mic model pe care producătorul german îl avea în portofoliu.

Up a fost lansat pentru prima dată în 2011, ca succesor pentru Volkswagen Fox. A fost una dintre cele mai ieftine mașini la vânzare, dar, la fel ca multe alte mașini, prețul de bază a tot crescut de-a lungul timpului din cauza scumpirilor ce au influențat toată industria.

Volkswagen Up a ieșit din producție

Mașina a fost oferită de-a lungul celor 12 ani de carieră cu diferite motorizări. Când a fost lansat, putea fi comandat cu un motor pe benzină de 1,0 litri cu trei cilindri care producea fie 59 CP, fie 74 CP. Un facelift în 2016 a adus mai multă putere odată cu introducerea unei variante turbo care producea 89 CP. De asemenea, a existat și Up GTI, echipat cu un motor de 1,0 litri și 115 CP.

Versiunea electrică, Volkswagen e-Up, a fost introdusă în 2014 și era echipată cu o baterie de 18,7 kWh. Începând cu 2019 a fost oferită o baterie mai mare de 32,2 kWh, care a mărit autonomia la 260 de kilometri, depășind rivalii mai noi, cum ar fi Mini Electric și Honda E.

Știm deja că germanii lucrează la un model cu zero emisii, adică ID.1. Acesta ar urma să fie succesorul lui Up, dar va fi prezentat publicului abia în 2026. Viitorul ID.1 ar urma să coste mai puțin de 20.000 de euro.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide