Motivul pentru care ar trebui să lași BMW, Audi sau Mercedes și să-ți iei un Volvo începând cu anul 2022

Publicat: 12 05. 2020, 19:17
Actualizat: 12 05. 2020, 19:23

Nu doar BMW, Audi sau Mercedes merită un loc în domeniul mașinilor premium. Compania auto Volvo face progrese notabile în domeniul mașinilor care se conduc singure, încercând astfel să intre pe teritorii pe care acum se află „greii” BMW, Audi și Mercedes.

Colvo Cars va începe din 2022 să producă vehicule echipate cu senzori LiDAR – tehnologie dezvoltată de compania Luminar la Silicon Valley pe care constructorul auto o va folosi pentru a implementa un sistem de conducere autonom pentru autostrăzi. Volvo Highway Pilot se va baza pe tehnologia actuală a sistemului Pilot Assist, doar că va beneficia de o îmbunătățire ce îi va permite șoferului să lase mașina să se conducă singură pe anumite porțiuni de drum.

Galerie foto

Highway Pilot de la Volvo

Highway Pilot va include optiuni de auto-conducere de nivel 3, în care sistemele vehiculului sunt capabile să îl controleze în mod independent, fără implicare umană, în anumite condiții.

Pilot Assist, care combină caracteristici precum controlul adaptiv al croazierelor și menținerea benzii, cere totuși șoferului să țină mâinile pe volan și să fie gata să inetervină și să preia în cazul în care sistemul activează o alertă.

Pilot Assist oferă șoferului sprijin pentru direcție, distanță și controlul vitezei în situații precum blocaje în trafic sau circulație pe distanțe lungi pe autostrăzi la viteze de până la 130 km/h. Pilot Assist face condusul mai sigur și mai relaxant în traficul monoton de tip pornire-oprire prin adăugarea funcționalității de asistență – Adaptive Cruise Control.

Cum funcționează LiDAR

Schimbările anunțate nu vor fi o simplă actualizare software. Highway Pilot se va baza pe un nou senzor LiDAR, produs de Luminar. Senzorul LiDAR (Light Detection and Ranging) va fi integrat în porțiunea superioară a parbrizului. Acesta va oferi o perspectivă largă și detaliată a drumului din fața vehiculului, prin impulsuri de lumină laser în afara traficului înconjurător și a altor obiecte, care apoi ajută la construirea unei hărți în timp real a rezultatelor.

Imaginea pe care sistemul o vede este cunoscută sub numele de puncte cloud. Această masă de puncte viu colorate pe un fundal negru este foarte diferită de modul în care oamenii văd lumea înconjurătoare, însă este incredibil de bogată în informații și permite unei mașini autonome să monitorizeze cu precizie ceea ce se întâmplă în jurul său.

Cu toate acestea, Highway Pilot nu înseamnă că mașina este total autonomă. Sistemul Volvo va fi limitat la anumite porțiuni de autostradă, pe baza „locațiilor și condițiilor geografice”, spune producătorul auto.

VIDEO