Ziegler Z8 este camionul colosal cu 1.540 de cai putere. GALERIE FOTO

Autor: David Andrei acum 7 zile Știri

Ziegler Z8 este camionul colosal cu 1.540 de cai putere. Ziegler a produs acest vehicul pentru intervenții pe aeroporturi. Este, la această oră, cel mai puternic camion din lume.

GALERIE FOTO

Versiunea Ziegler Z8 este vârful de gamă. Modelul este pus în mișcare e cel mai puternic motor din segment. Constructorul german îi trece în cont performanțe dinamice unice, scrie site-ul cargo-bus.ro.

Trei versiuni sunt disponibile. Este vorba despre Z4 cu tracțiune 4×4, despre Z6 cu tracțiune 6×6 și despre cel mai puternic dintre ele, Z8, cu tracțiune 8×8.

Cei care se așteaptă la performanțe de tipul celor obținute de supercaruri, vor fi însă, dezamăgiți. Z4 are nevoie de aproape 20 de secunde pentru a accelera de la 0 la 80 km/h, Z6 face același lucru în 28 de secunde, iar vârful de gamă atinge 80 km/h în 21 de secunde.

Motorul este cuplat la o cutie automată CVT cu variație continuă a raportului de transmisie.

Structura modular, distribuția maselor și centrul de greutate plasat cât mai aproape de sol sunt cele care îi asigură stabilitate, dar și manevrabilitate exemplare. Autospeciala de pompieri este capabilă să plece în misiune cu până la 19 tone de apă sau de spumă pentru stingerea incendiilor.

Cel aflat la volanul unui astfel de camion va beneficia de ergonomia și confortul tipice brand-ului. Înălțimea interioară este de peste 1.80 metri, iar pavilionul generos asigură o vizibilitate foarte bună. Vehiculele sunt echipate cu Z-Control, un sistem de control al stingerii de la distanță, folosit pe parcursul intervențiilor. Sistemul poate fi activat în orice mod de conducere, indiferent de viteza de rulare.

Scania V8 este cel mai puternic camion de serie din Europa

În urmă cu aproximativ o lună, Scania a prezentat noul său camion cu motor V8, care dezvoltă 770 de cai putere și un cuplu de 3700 Nm. Este cel mai puternic motor montat pe un camion de serie. Scania V8 depășește astfel modelul FH 16750 de la Volvo.



Comentarii
Inchide