GOLF 6 vs. Focus vs. Bravo vs. Auris vs. Leon (4)

Autor: Cosmin Iordache 10 oct. 2008 Teste comparative

Pentru că am avut motorizări mai degrabă complementare decât antitetice, nu ne-am propus să cântărim cine merge mai bine prin prisma unităţii de sub capotă, ci să prezentăm patru motoare corespondente cu viitoarele populsoare de pe Golf 6. De asemenea, am pus în balanţă cine are un comportament rutier mai bun în aspecte independente de inima care pulsează sub capotă.

Ford FocusFord Focus

Nu degeaba Ford Focus a fost lăudat pentru acest lucru, hatchbackul “ovalului albastru” poate oricând preda lecţii de dinamică rivalilor. Are cea mai precisă direcţie, stă cel mai bine pe viraje şi pe frânare se păstrează exemplar pe traiectorie.

Motorul de 2.0 litri benzină nu se dovedeşte însă cea mai înţeleaptă decizie, din cauză cutiei cu 5 rapoarte cu care vine, incapabilă să pună în evidenţă cei 146 CP şi mai raţional ar fi alegerea diselului cu aceeaşi cilindree. Dar asta nu îl descalifică pentru titlul de cel mai bun pe drum.

Faţă de generaţia a V-a a lui Golf Focusul se remarca printr-o orientare mai spre confort, având o suspensie mai permisivă pe drumurile cu denivelări şi gropi, dar şi o direcţie setată pentru orice stil de condus. La opriri, Focus-ul frânează rapid şi eficient, dispunând de discuri considerabile: 300 mm pentru puntea faţă şi 280 mm pentru cea spate. VW Golf 6 se anunţă însă un mare pas în faţă. cele trei moduri de setare ale suspensiei, Normal, Confort şi Sport satisfăcând orice tip de condus.

Toyota AurisToyota Auris

Pe locul secund la dinamică se poate clasa Toyota Auris, model care a realizat un salt mare faţă de predecesorul său. Termenul definitoriu pentru Auris este confortabil. La volan, ai impresia că te afli într-un cockpit de curse, eşti oarecum “îmbrăcat” de bord.

Zgomotele specifice rulării sunt bine atenuate, chiar în condiţiile în care sub capotă se dieselul de 2.0 litri şi 126 Cp. Suspensia filtrează bine, spre foarte bine, denivelările rutiere, doar adânciturile pronunţate transmiţând icnete în cabină. Acest lucru se traduce şi într-un ruliu existent, dar nu foarte pronunţat, cu toate că stai destul de sus în cabină. Motorul livrează puterea liniar şi este rafinat, iar indicatorul de pe bord pentru treapta optimă de viteză are grijă şi să scoţi un consum optim.

Ca punct slab pentru Toyota Auris este uşoara lipsă de orientare faţă de reperele din exteriorul maşinii, cauzată de linia înaltă a lunetei sau a bordului şi de montanţii suplimentari dispuşi în zona anterioară a habitaclului.

Extrem de agreabile, propulsorul şi cutia manuală cu 6 rapoarte fac din Auris una dintre puţinele maşini în care practic nu ai nevoie de timp de acomodare. Faţa de familia Golf, Auris vine cu o altă abordare şi transmite mesaje diferite. Auris este făcut să te simţi bine, dar nu etalează prea multe valenţe sportive, pe când modelele Golf nu uită acest lucru.


Seat LeonSeat Leon

Deşi Seat Leon a fost modelul cu cel mai puţin potent propulsor, dar şi cel mai economic 1.9 TDI şi 105 CP, făcând abstracţie de acest lucru, spaniolul ne-a surprins prin eleganţa cu care trece peste denivelări. Pentru că la nivel vizual se declară sportiv, ne-am fi aşteptat ca trecerea prin gropi să fie acompaniată de bufnituri şi zdruncinături, dar suspensia “încăsează” destul de bine neregularităţile rutiere. De asemenea, suspensia independentă pe spate, ca şi în cazul lui Ford Focus îi diminuează ruliul pe viraje şi sporeşte manevrabilitatea în curbe.

Motorul de 105 CP, nu este vreun etalon de rafinament şi livrează puterea cu nelipsitul lag turbo, specific dieselurilor old-school , dar reuşeşte să fie foarte economic, consumând doar 4,5 litri la sută şi ecologic, având emisii de 119 g/km dioxid de carbon.

Marele neajuns al acestui model este vizibilitatea destul de precară din postura şoferului. Modelul de test avea montat un sistem de senzori de parcare, cu un foarte simpatic poliţist, pe care iniţial l-am desconsiderat, dar ne-am convins rapid de utilitatea acestei adăugiri. Leon-ul fiind practic un Golf cu o caroserie mai puţin sobră se aseamănă foarte mult la comportament cu acesta, dar tocmai neajunsul amiintit anterior înclină balanţa spre VW.

Fiat BravoFiat Bravo

De ce este Fiat Bravo ultimul? Pentru că la modul cum arată ne-am fi aşteptat să meargă şi la fel de bine, dar mai există destul loc pentru îmbunătăţire. Direcţia este mult prea artificială, iar suspensia cam zgomotoasă fără să fie fermă, aşa cum te-ai aştepta la trecerea prin gopi. Ruliul este destul de prezent, iar manevrele din scurt la viteză cam dau emoţii datorită feedbackului “moale” din volan. Totuşi nu aţi ghici că are la bază vechiul Stilo, aşa de mare este pasul făcut de Fiat cu acest model.

Propulsorul de 1.4 litri T-Jet, în versiunea de putere 120 CP, este zvăpăiat şi, în momentul în care intervine supralimentarea, Bravo ţâşneşte viguros. Acest motor va fi însă un puternic competitor pentru TSI-urile de aceeaşi cilindree VAG, fiind foarte agreabil.

Când vine vorba de ţinuta de drum şi manevrabilitate, Bravo nu are chiar sofisticarea liderilor clasei Focus repectiv Golf şi direcţia Dual Drive a şi frânele moi la început nu îl fac tocmaiautomobilul favorit al celor pasionaţi de pilotaj.

Concluzie

Focus este remarcatul clasi la ţintuta rutieră, dar Golf 6 s-ar putea să fîi ameninţe serios poziţia fiind mult mai sofisticat decât actuala generaţie. Cele patru motoare reprezintă alternative la propulsoarele cu care va veni următoarea generaţie, dar Golf 6 se pare că şi-a făcut bine temele şi unităţile cu supralimentare nu vor avea rival pe piaţă.

Maine vom vedea la ce reduceri sunt supuse modelele acestea pentru a preîntâmpina venirea lui Golf 6.

VEZI TOATE ARTICOLELE DIN DOSARUL GOLF 6 VS FOCUS VS BARVO VS AURIS VS LEON

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide