Am testat Mitsubishi Outlander PHEV. Propunere eco-viabilă

Autor: Oraan Mărculescu acum 6 ani Test drive

Cel mai ieftin Mitsubishi Outlander are un preţ de listă de sub 30.000 de euro, iar cu oferta de vară preţul coboară până puţin sub 25.000 de euro. În condiţiile acestea, preţul de bază al lui Outlander PHEV, de 45.496 euro pare aproape prohibitiv. Sau cum am auzit pe la unii, după ce au aflat preţul: ”japonezii de la Mitsubishi vor să vândă maşina asta?!”.

”Scump halatul, dincolo era mai ieftin”. Aham… care ”dincolo”? Că e primul ”halat” de felul ăsta

 

Da, vor. Şi au cui. Nu oricărui client de SUV compact, e adevărat, ci acelora, mai puţini, care înţeleg avantajele pe care le aduce această maşină cu al său sistem hibrid plug-in bine gândit. Şi care poate parcurge în regim strict electric o distanţă suficientă.

Comparativ cu un Outlander cu motor convenţional şi cutie automată, versiunea hibridă plug-in se va amortiza după vreo 200.000 km. Destul de descurajant, ştiu. Dacă ne gândim strict la bani şi valoarea de revânzare.

Dacă, însă, aducem în prim-plan faptul că Outlander PHEV e în stare să facă 50 km fără a consuma un gram de benzină şi fără a elimina niciun fel de emisii nocive, ar trebui ca percepţia potenţialilor clienţi să se schimbe. Iar calculele de amortizare devin inutile, din moment ce comparaţia se face doar cu maşini convenţionale.

Câte SUV-uri ştiţi care pot merge în regim strict electric? (Tesla Model X încă nu se vinde…)

 

Consider că Mitsubishi Outlander PHEV ar trebui pus în balanţă cu Opel Ampera, care foloseşte o tehnologie oarecum similară, dar, fiind o berlină mai mică şi mai aerodinamică, prezintă cifre mai bune de consum şi de autonomie în regim strict electric. SUV-ul japonezilor e mai scump cu 5.000 de euro deoarece e mai capabil şi mai spaţios, deci prezintă o polivalenţă superioară.

Personal, nu recomand acest model celor care vor un SUV de vacanţă – aceştia e mai bine să se îndrepte spre versiunea diesel, mai capabilă şi mai puţin gurmandă la vitezele mari, dar şi mult mai ieftină. Outlander PHEV e pentru cei care au bani, dar nu au nevoie să epateze. Şi care vor o maşină polivalentă, în principal pentru traficul zilnic din mediul urban şi suburban.

Clienţi care, foarte important, apreciază la justa valoare avantajele ecologice ale maşinii: în primul rând capacitatea de a merge în regim strict electric destul de mulţi kilometri, după încărcarea completă a bateriilor, iar apoi buna eficienţă a sistemului hibrid, în condiţii de mers cuminte. 

Unii preferă să dea banii ăştia pe un SUV premium. Pentru că nu înţeleg adevăratele avantaje pe care le ascunde Outlander PHEV

 

Evident, mă aştept ca unii să comenteze că, la aceşti bani, deja îţi poţi lua un SUV premium, cu nume sonor. Aşa e – dar asta îmi spune foarte clar că aceşti comentatori nu fac defel parte din clientela pe care o vizează Outlander PHEV. Clientelă care există şi în România, dar e încă foarte timidă şi apreciază mai degrabă anonimatul.

În concluzie, primul SUV 4×4 hibrid plug-in din lume e cam scumpuţ, la prima vedere, dar aduce nişte avantaje greu de cuantificat în bani: cel mai important e capacitatea de a merge, realist, în regim strict electric, vreo 50 km. Adică suficient pentru nevoile zilnice ale celor mai mulţi şoferi, fie că vrem sau nu să recunoaştem.

Păcat că al treilea rând de scaune a trebuit sacrificat. Şi păcat că ecranul tactil din bord are latenţa aşa mare

 

Are şi nişte bile negre sau gri: lipsa celui de-al treilea rând de scaune, sistemul multimedia cu un meniu greu de răsfoit şi un ecran tactil neplăcut de utilizat, consumul de autostradă mai mare faţă de aşteptări sau capacităţile offroad foarte limitate de tehnologia bateriilor.

Dar, în ciuda acestor minusuri, consider că Mitsubishi Outlander PHEV e foarte potrivit pentru o familie cu mentalitate eco. Iar dacă guvernanţilor noştri le va veni mintea la cap în ce priveşte stimularea cumpărării de maşini cu propulsie neconvenţională, puţin sau deloc poluantă, cred că Outlander PHEV are şanse să schimbe percepţia multora. E, până la urmă, un pionier între SUV-uri.

În traducere: maşină hibridă care poate merge suficient de mult şi electric. Sau un fel de atac la adresa dieselului

Pagini: 1 2 3 4 5



Comentarii
Inchide