Am testat noul Chevrolet Cruze SW. Familistul reprofilat

Autor: Oraan Mărculescu acum 8 ani Test drive

PERFORMANŢE ŞI ŢINUTĂ DE DRUM

Modelul Chevrolet Cruze Station Wagon testat de mine era dotat cu un propulsor turbo pe benzină, de 1,4 litri şi 140 CP, cuplat la o transmisie manuală în şase trepte. Ca nivel de echipare, acesta dispunea de varianta de top LTZ+.

Timoneria cutiei de viteze este plăcută şi precisă, accentul pus pe confort şi economia de combustibil fiind uşor sesizabil din cursa lungă a treptelor de viteză. Motorul îţi furnizează puterea maximă de 140 CP la 6.000 rpm, în vreme ce cuplul de 200 Nm, parcă o idee mai sfios decât ar fi trebuit, intră în scenă în intervalul 1.850-4.900 rpm.

„Bun, acum că am evadat din oraş, hai să-ţi arăt de ce mă laud că sunt rudă cu Camaro…”

Depăşirile nu-ţi cer mereu o treaptă inferioară, pentru că motorul trage decent, lucru pe care-l demonstrează şi pe serpentine, însă, la viteze de ordinul a 100 km/h, e recomandabilă retrogradarea, mai ales în cazul depăşirilor rapide. Lucru cu atât mai necesar când maşina este încărcată.

Cruze SW e capabil de o viteză maximă de 200 km/h, performanţă imposibil şi irelevant de etalat pe şoselele patriei, dar în regim de autostradă maşina e mulţumitoare ca nivel al reprizelor, dar şi ca zgomote aerodinamice. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează 9,5 secunde, dar ca şi viteza maximă, nu este ceea ce se caută la un break – Cruze SW este rezonabil de sprinten, dar nu sportiv.

„Am eu suspensia moale, dar nu-i corect să mă bagi prin aşa drumuri!”

Un mic dezavantaj îl reprezintă direcţia necomunicativă, care pe unii nu-i va impresiona în materie de precizie, mai ales dacă se încearcă un stil de condus mai dinamic. Dar, până la urmă, nu pentru manevre vanitoase a fost conceput Cruze SW, acesta preferând la orice oră porţiunile cât mai întinse de drum în detrimentul traseelor virajate.

Şi suspensia moale este pusă tot în slujba confortului, absorbind multele şi variatele imperfecţiuni de pe şoselele noastre, în vreme ce ruliul nu întârzie să se manifeste la viraje negociate mai agresiv. Moment în care ESP-ul intră conştiincios în funcţiune, eliminând eventualele pericole la care şi-ar supune familia un tătic excesiv.

„Bucureştiul ăsta mi-a mâncat zilele… şi benzina! Promit că recuperez la drum întins!”

Constructorul specifică un consum mixt teoretic de 5,7 l/100 km, însă am condus mai mult în oraş acest familist. Prin urmare, nu m-a mirat ”apetitul” de 7,7 l/100 km afişat de computerul de bord, o valoare chiar acceptabilă pentru un benzinar aşa de potent, la care a contribuit pozitiv şi sistemul Auto Start/Stop, în special în aglomeraţia din Bucureşti.

Acum că am văzut şi ce poate Chevrolet Cruze SW, să aflăm care este preţul pentru toate acestea şi ce concluzii am putut trage după test, în PAGINA URMĂTOARE.

Pagini: 1 2 3 4



Comentarii
Inchide