Showtime – BMW X6 4.0d xDrive Performance

Autor: Constantin Ciobanu acum 9 ani Test drive

Practic a fost mai mult un test în care am urmărit reacţiile celor din jurul nostru. La capitolul propulsor şi dinamică, X6 sfidează puţin mai mult legile fizicii. Propulsorul care echipează versiunea 4.0d este acelaşi cu cel de pe 3.0d, adică un diesel cu şase cilindri în linie de 2.993 cmc. În cazul lui BMW X6 xDrive40d vorbim despre un propulsor care utilizează tehnologia TwinPower Turbo. Adică două turbocompresoare de evacuare de dimensiuni diferite lucrează secvenţial pentru a oferi curbe de putere şi cuplu motor mai mari pe o plajă mai largă de turaţii.

Motorul livrează puterea maximă de 306 CP la 4.400 rpm şi un cuplu motor de 600 Nm între 1.500 şi 2.500 rpm. Pentru un model cu o masă de aproape 2.200 kg sprintul de 6,5 secunde până la 100 km/h impresionează pe oricine în mod cert. În mod cert X6 nu s-ar putea lăuda cu aceste performanţe fără aportul sistemului xDrive. Un sistem extrem de eficient şi rapid în reacţii, singurul minus fiind faptul că dă enorm de multă încredere celui de la volan.

De aceea este nevoie de o perioadă de acomodare la volan. În primul rând pentru a conştientiza masa modelului, apoi pentru a descoperi treptat limitele lui dinamice, limite care sunt extrem de ridicate datorită sistemul xDrive, care îşi permite luxul de a repartiza puterea independent spre roţi, în funcţie de aderenţă sau de condiţiile de rulare. xDrive ştie să distribuie până la 100% din cuplu pe o singură roată. Chiar dacă sub capotă sălăşluieşte un diesel de 3 litri, am reuşit în trafic urban un consum de 8,1 litri. Într-un regim care să poată justifica imaginea agresivă a pachetului Performance, se ajunge lejer la un 12 litri.

Revenind la pachetul Performance, kitul aerodinamic exterior are un preţ recomandat de vânzare de 1.997 euro, aici includem şi vopseaua. Din categoria accesorii exotice notăm spoilerul spate din carbon, care costă 411 euro, setul de jante plus pneuri ajung la 3.825 euro. Pentru volanul sport îmbrăcat în Alcantara trebuie să mai investiţi 598 euro, dar priza oferită este senzaţională. Modelul avut la test includea accesorii din gama BMW Performance de 7.373 euro.

Dacă aveţi în vedere un program de tuning pentru BMW-ul dumneavoastră, puteţi rezerva ceva timp pentru a consulta gama de accesorii Performance, care merg mult mai departe: modificări ale suspensiei, creşteri de putere. Şi toate aceste modificări beneficiază de garanţie.

Tuning-ul auto este o industrie care sechestrează anual sume importante din buzunarele clienţilor. Constructorii în marea majoritate par a ingnora această realitate paralelă a fenomenului auto. Faptul că în oferta unor producători găsim pachete estetice care să condimenteze puţin linia exterioară şi ambianţa interioară nu prea poate fi numit tuning.

BMW s-a decis să îşi rezerve o porţie din tortul financiar care se consumă la cofetăria Tuning. De aceea a şi lansat programul aftersales BMW Performance care merge mult mai departe decât ceea ce era până acum şi este în continuare pachetul M oferit de constructorul bavarez. Aşadar BMW Performance chiar şi pentru X6 4.0d. BMW X6 are cota lui de popularitate şi succes, lucru confirmat şi de intenţiile rivalilor de a veni cu un model concurent. Până atunci însă, X6 se laudă şi cu accesorii din gama aftersales Performance.

Cum poţi transforma un X6 dintr-un SAV de serie într-unul bun de dus la SEMA, şi asta fără a altera imaginea BMW? Simplu, doar o vizită la un dealer BMW. În cazul nostru am luat la test un BMW X6 4.0d, care are un preţ de pornire de 68.634 euro cu TVA inclus. Versiunea avută la test mai avea ceva opţionale, care totalizau 15.983 euro cu TVA. Aşadar un preţ final de 84.617 euro.

Pagini: 1 2



Comentarii
Inchide