Test cu noul Nissan Note. Note de premiant!

Autor: Adrian Mihălţianu acum 6 ani Test drive

Nissan Note a trecut printr-o schimbare radicală. Dacă prima generaţie era un fel de MPV compact, noul model a fost conceput pentru segmentul B, unde intră în competiţie directă cu maşini gen Ford Fiesta, Opel Corsa, Renault Clio sau Volkswagen Polo. Încă din momentul lansării, japonezii de la Nissan au spus destul de clar că noul Note se adresează unei palete largi de clienţi şi că sunt siguri că proprietarii primei generaţii nu vor fi deranjaţi şi vor accepta această schimbare.

Cum să te deranjeze boticul ăsta simpatic?!

Pentru că întotdeauna primul contact cu o maşină este cel vizual, să vorbim puţin despre design. Vă mai amintiţi conceptul Invitation, pe care japonezii l-au prezentat în 2012 la Salonul Auto de la Geneva? Ei bine, cam aşa arată şi Note, cu mici modificări. Maşina are un aspect sportiv, având cel mai bun coeficient aerodinamic din segmentul B, după cum susţine producătorul. Per total, designerii au reuşit să scape de aerul de MPV compact al noului model şi să deseneze cu succes un hatchback aşa cum se doreşte în Europa, care să mai fie şi spaţios la interior.

E mai spaţios la interior? Este. E mai bine dotat? Este. Plasticele sunt tot tari şi gri, însă…

Privită din lateral, ai spune că maşina are un portbagaj destul de mic, având în vedere liniile de design plonjate spre spate, dar să ştiţi că nu este aşa. Când cei de la Nissan România mi-au spus că Note este foarte spaţios pentru clasa lui, mi-am spus ceva de genul „da, ok, acum ce te aşteptai să-ţi spună, că este mică”?! Dar după ce am luat maşina, am descoperit că aveau perfectă dreptate. În primul rând, mi-am găsit o poziţie bună la volan, ceea ce câteodată reprezintă o provocare pentru cineva de 1,94m într-o maşină din segmentul B. În al doilea rând, în spatele meu era surprinzător de mult loc, suficient ca un adult de talie normală să stea civilizat, fără să-şi ducă genunchii la gură. În al treilea rând, portbagajul chiar este surprinzător de mare, având o capacitate de 295 de litri, la egalitate cu liderii segmentului.

Spaţiu OK pentru patru pasageri, scaune confortabile. Bun!

Versiunea Tekna, cea a modelului testat, are o echipare bogată. Printre sistemele care merită amintite sunt Safety Shield, (care te avertizează dacă ai depăşit linia de demarcare a benzilor de circulaţie, dacă ai ceva în unghiul mort sau dacă sunt obiecte în mişcare în jurul maşinii, lucru util mai ales în parcările aglomerate, de exemplu), Around View Monitor (care te ajută la parcare oferindu-ţi o perspectivă de 360 de grade asupra maşinii prin intermediul celor 4 camere folosite şi de Safety Shield) sau Nissan Connect (navigaţie, touch screen, port USB, etc.).

O dotare cu adevărat modernă, dar piperată bine de tot când te uiţi în buzunar!

Cam atât însă cu aceste detalii, să trecem şi la fapte. Modelul testat avea o motorizare 1.5 dCi, ce dezvoltă 90 CP la 4.000 rpm şi un cuplu maxim de 200 Nm. Având în vedere afinitatea europenilor pentru diesel în general, şi a românilor în particular, probabil că acesta va fi cel mai dorit motor pe piaţă. Unitatea nu este una nouă, fiind deja cunoscută de pe alte modele ale grupului Renault-Nissan, aşa că nu are sens să povestesc foarte mult despre ea. Are un cuplu maxim disponibil pe o plajă de turaţie cuprinsă între 1.750 şi 2.500 rpm, lucru care se simte în special în traficul urban. Unitatea este conectată la o cutie de viteze manuală, cu 5 trepte lungi, astfel încât în oraş nu ai nevoie să urci mai sus de a 3-a atâta timp cât respecţi limita legală de viteză. Puterea este livrată într-un mod fluid, dar dacă apeşi puternic acceleraţia propulsorul devine uşor zgomotos şi greoi. Se simte imediat o plafonare a motorului dacă depăşeşti 2.500 rpm, dar având în vedere treptele lungi ale cutiei nu eşti nevoit prea des să mergi la turaţii mari.

Nissan Note se simte cel mai bine în oraş: agil, se înfige repede şi consumă puţin

Interesantă este însă reacţia motorului când activezi funcţia Eco. Aceasta se face apăsând un buton aflat lângă frâna de mână, iar comportamentul maşinii se schimbă. Răspunde mai greu la apăsarea acceleraţiei, dar suficient de bine ca să te ajute dacă ai nevoie să faci o depăşire, de exemplu. În modul Eco, marele avantaj este consumul scăzu de combustibil şi, implicit, o emisie mai mică de noxe. În aproximativ 500 km parcurşi cu această funcţie activată, în regim mixt, urban şi extraurban, maşina a consumat în medie 4,9 litri/100 km, ceea ce nu este deloc rău. La drum întins, consumul instant arată chiar şi 3 litri/100 km la o viteză de 110 km/h, cu sistemul cruise control activat. În oraş, am mers cu aproximativ 6,7 litri/ 100 km.

Indicatoarele de bord sunt cam singura pată de culoare din toată maşina. De ce oare?

Ca ţinută de drum, noul Note este confortabil, suspensia absorbind cu succes denivelările. Apare în mod clar o diferenţă între designul sportiv al maşinii şi comportamentul ei pe drum. La viteze mari, pe trasee virajate, suspensia gândită pentru confort nu mai este la fel de potrivită. Chiar dacă nu există un risc ridicat de a pierde aderenţa, dacă vrei să conduci sportiv simţi un ruliu destul de pronunţat şi un feedback sărac al direcţiei. În schimb dacă te mulţumeşti să conduci fără tendinţe sportive şi mergi mult prin oraş, vei descoperi că direcţia îţi oferă o manevrabilitate bună.

Stabil în viraje, până la un punct. Nu exageraţi, nu e o sportivă, da?

În concluzie, noul Nissan Note a trecut printr-o transformare de succes, dar rămâne de văzut cum va fi primit pe piaţă. Este ceva mai puţin distractiv de condus decât un Ford Fiesta, model considerat lider al segmentului B, dar are un design mai atrăgător decât un Volkswagen Polo.

Pentru cei care sunt interesaţi în special de aspectul practic al maşinii, atunci Note este poate cea mai ofertantă opţiune din segmentul B. Mai trebuie spus că un Note 1,5 dCi Tekna, ca cel testat, inclusiv vopsea metalizată, costă 19.393 de euro cu tot cu TVA, piperat, dar nu chiar rău, luând în vedere toate sistemele din dotare. O maşină în echipare de bază, cu motorul de 1.2 litri 80CP, costă 13.600 de euro cu TVA inclus.

Per total, o maşină care primeşte o Notă suprinzător de bună, într-un segment nou pentru ea. Pe încercate!

Pagini: 1 2



Comentarii
Momentul ULUITOR în care spectatorii s-au uitat UIMIŢI pe teren! Ce a putut face Simona Halep: adversara a rămas fără cuvinte! VIDEO
Momentul ULUITOR în care spectatorii s-au uitat UIMIŢI pe teren! Ce a putut face Simona Halep: adversara a rămas fără ...
Telespectatorii au crezut că nu citesc bine! Ce a putut scrie Simona Halep pe cameră, după calificare: MESAJUL i-a făcut pe mulţi să zâmbească
Telespectatorii au crezut că nu citesc bine! Ce a putut scrie Simona Halep pe cameră, după calificare: MESAJUL i-a făcut ...
Atenție, se dau bani! Românii vor primi pe loc 9.000 de lei, garantat. Ce trebuie să facă
Atenție, se dau bani! Românii vor primi pe loc 9.000 de lei, garantat. Ce trebuie să facă
Poveste de dragoste ieşită din tipare: Ea are 80 de ani, el are 35: „Nu stă cu mine pentru bani. M-am simţit din nou tânără” / Ce planuri de viitor şi-au făcut cei doi îndrăgostiţi
Poveste de dragoste ieşită din tipare: Ea are 80 de ani, el are 35: „Nu stă cu mine pentru bani. M-am simţit din nou ...
Prezentatoare TV celebră, în stare gravă la spital! Ce șanse îi dau medicii la viață
Prezentatoare TV celebră, în stare gravă la spital! Ce șanse îi dau medicii la viață
Moartea lui Kobe Bryant l-a determinat pe Shaquille O'Neal să facă o schimbare importantă în viaţa lui
Moartea lui Kobe Bryant l-a determinat pe Shaquille O'Neal să facă o schimbare importantă în viaţa lui
Invenția românească genială: robotul care "citește" radiografii mai repede decât medicul
Invenția românească genială: robotul care "citește" radiografii mai repede decât medicul
Secretul TERIBIL al lui Ceauşescu din ultimii ani de viaţă a ieşit la IVEALĂ după 30 de ani. „Dacă se AFLA, soţia sa, Elena, şi fiul său, PLAYBOYUL-ul Nicu ...”
Secretul TERIBIL al lui Ceauşescu din ultimii ani de viaţă a ieşit la IVEALĂ după 30 de ani. „Dacă se AFLA, soţia ...
"Îmi pare rău că iubitul tău se uită ..." Incredibil cum a ieşit pe stradă această tânără. Ce le transmite femeilor
S-a terminat: Schimbări URIAŞE pentru toţi şoferii. Firea a publicat regulamentul pentru proiectul Oxigen. Trebuie să ştiţi asta de câte ori vă urcaţi la volan
S-a terminat: Schimbări URIAŞE pentru toţi şoferii. Firea a publicat regulamentul pentru proiectul Oxigen. Trebuie să ...
Volkswagen tocmai ce a ameninţat direct Tesla. Ce are de gând CEO-ul companiei din Berlin să facă în următorii ani
Volkswagen tocmai ce a ameninţat direct Tesla. Ce are de gând CEO-ul companiei din Berlin să facă în următorii ani
Meghan Markle și Prințul Harry se întorc în Marea Britanie? Regina se teme să nu sfârșească la fel ca Prințesa Diana și îi vrea înapoi! Ce probleme grave au aceștia în Canada
Meghan Markle și Prințul Harry se întorc în Marea Britanie? Regina se teme să nu sfârșească la fel ca Prințesa Diana ...
Inchide