Test drive KIA Sportage mild-hybrid. SUV-ul coreean a devenit şi mai atractiv – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 04 feb. 2019 Test drive

Sportage este unul dintre cele mai mature şi echilibrate modele oferite de coreeni de la Kia. De-a lungul generaţiilor şi al facelift-urilor a devenit din ce în ce mai bun, iar acestea nu sunt doar nişte date pe hârtie. Sportage este cel mai bine vândut model al brandului coreean la nivel european şi global. Dacă la capitolele popularitate, manevrabilitate, siguranţă şi confort Kia Sportage nu avea nevoie de mari ajustări, coreeni au lucrat, în schimb, la reducerea emisiilor de CO2 prin introducerea tehnologiei EcoDynamics+. 

Acesta este un sistem de propulsie mild-hybrid diesel de 48V care contribuie la reducerea emisiilor CO2 suplimentând acceleraţia cu putere electrică de la o baterie adiţională de 48V. Kia Sportage este primul model care oferă noul sistem de propulsie EcoDynamics+ mild-hybrid diesel. 

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

La exterior, spre deosebire de versiunea precedentă, există câteva schimbări subtile. Carcasele care acoperă farurile de ceaţă sunt noi, acestea fiind îmbinate cu elemente cromate în continuarea barei de protecţie. Grila „tiger nose” a primit uşoare modificări, în timp farurile cu LED sunt noi. Detallile din interiorul farurilor, precum cele patru „cuburi de gheaţă”, seamănă puţin cu cele de la ultima generaţie a modelelor Porsche, dar asta nu este ceva rău.

La interior există un nou volan şi un instrumental de bord uşor modificat. Comenzile sistemului de ventilaţie au fost reproiectate, iar în funcţie de versiunea de echipare, clienţii pot opta pentru un ecran tactil de 7 sau 8 inci. Sistemul de infotainment vine cu conectivitate Apple CarPlay şi Android Auto, aşa că vă puteţi conecta foarte uşor cu smartphone-ul.

Maşina din testul nostru se afla în nivelul de echipare ST Line, aşa că ne-a bucurat de toate opţiunile disponibile pe o maşină de la Kia: tapiţeria din piele, scaune încălzite reglabile electric, volan încalzit şi un plafon panoramic foarte generos. Pe scurt, noul Sportage este alcătuit din materiale de calitate, oferă un sentiment de siguranţă şi o poziţie excelentă la volan, vizibilitate bună în faţă şi în spate, încărcare wireless pentru telefon, port USB şi acces uşor la opţiunile maşinii prin butoanele poziţionate la îndemână.

Pasagerii din spate se pot bucura de bancheta încălzită acoperită cu piele în două culori, cu spătar ajustabil. Fiind un SUV de familie, spaţiul este suficient pentru trei persoane. În cazul în care în spate călătoresc două persoane, acestea se pot bucura şi de cotiera cu suporturi pentru pahare. 

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Însă atracţiile principale a acestui facelift se află sub capotă: motorul diesel de 2 litri şi tehnologia mild-hybrid. Aceasta dispune de o baterie lithium-ion de 48 de volţi şi un generator de pornire mild-hybrid. Sistemul controlează electronic generatorul cu ajutorul unui inverter şi poate comuta între două moduri: „motor” şi „generator”.

Generatorul este conectat cu ajutorul unei curele la arborele cotit al motorului diesel, iar în timpul accelerării oferă un plus de putere electrică de până la 10 kW, reducând astfel solicitarea motorului şi emisiile. În modul „generator”, sistemul colectează energia cinetică de la motorul termic în timpul decelerării şi frânării şi foloseşte această energie pentru a reîncărca bateria. 

Puterea oferită de baterie se simte foarte bine la acceleraţii, care anulează „întârzierea” specifică motoarelor diesel. Împreună cu noul sistem start/stop, plecările sunt mult mai rapide. Consumul înregistrat în timpul testului a fost undeva în jurul cifrei de 8 litri la suta de km. 

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Transmisia cu dublu ambreiaj cu 8 trepte este cea de pe Stinger. Cutia schimbă foarte repede, iar plecările de pe loc sunt foarte încrezătoare. Asociată cu motorul diesel de 2 litri, fac o pereche minunată. Motorul diesel are o putere 185 de cai, iar la aceştia se mai adaugă alţi 13 oferiţi de sistemul mild-hybrid, iar astfel avem sub pedala de acceleraţie aproape 200 de CP. 

Suspensia (cu amortizoare gaz pe ambele părţi) şi direcţia (cu asistare electrică) sunt şi ele foarte bune. Trecerile peste denivelări sau gropi se fac cu fineţe, acestea nefiind foarte deranjante pentru pasageri. Direcţia este precisă, iar ruliul în viraje nu este foarte pronunţat.

Din multitudinea de sisteme de siguranţiă mi-a atras atenţia sistemul de menţinere a benzii de rulare (Lane Keeping Assist), care preia direcţia când depăşeşti banda de rulare fără să semnalizezi. Sistemul exista şi la modelele precedente, însă la acest Sportage se simte mult mai ferm în volan în timpul condusului. 

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Verdict

Kia Sportage oferea şi înainte un bun raport calitate-preţ, însă cu tehnologia mild-hybrid SUV-ul coreean a devenit şi mai atractiv. Pe lista de calităţi putem adăuga buna calitate a materialelor şi a asamblării, dar şi nivelul sporit de siguranţă.

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Date tehnice Kia Sportage 2.0 DSL HP + MILD HYBRID 48V GT Line

Preţ (ianuarie 2019) –  31.065 de euro ((preţul include TVA)

Motor (configuraţie/cilindri) – L4

Combustibil – motorină

Cilindree (cmc) – 1995

Putere maximă/Turaţie (CP/rpm) – 185/4000

Viteză maximă (km/h) – 201

Acceleraţie 0-100 km/h (s) – 9.5

Cutie de viteze automata – 8 trepte

Transmisie – integrală

Dimensiuni

Lungime (mm) – 4.495

Lăţime (mm) – 1.855

Înălţime (mm) – 1645

Ampartament (mm) – 2670

Greutate (kg) – 1615

Volum rezervor (litri) – 62

Volum portbagaj (litri) – 503

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide