Test drive Kia Sportage facelift – Un SUV spaţios cu un preţ corect – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 11 sept. 2018 Test drive

Kia Sportage, cel mai bine vândut model al brandului coreean la nivel european şi global, a primit anul acesta un facelift. Modelul beneficiază de un design actualizat, atât la interior cât şi la exterior, însă cea mai importantă dintre noutăţi este introducerea în gamă a unui sistem de propulsie avansat diesel mild-hybrid de 48V.

Însă, până când acesta va ajunge şi pe piaţa din România, am testat varianta cu motor diesel 1.6 litri şi 136 de CP, conectat la o transmisie automată cu 7 trepte, în nivelul de echipare GT Line. Nu este cel mai sprinten dintre propuloasele oferite de Kia, însă în multe siţuaţii dă senzaţia că este mult mai puternic decât în realitate. 

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Pe lângă modificările de sub capotă, la exterior Sportage vine cu o nouă grilă, noi proiectoare de ceaţă LED sub formă de „cuburi de gheaţă”, evacuare dublă şi jante din aliaj de 19 inci. În versiunea GT Line există şi nişte inserţii cromate de culoare închisă pe pragurile laterale şi pe hayon. De asemenea, în versiunile de echipare superioare Sportage vine cu faruri LED. Mici modificări au fost făcute şi în partea din spate, la stopuri. Acestea au fost unite printr-o dungă pe toată lăţimea maşinii, însă, din păcate, aceasta nu este luminoasă. 

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

La interior, principala noutate este sistemul de infotainment care a fost actualizat. Acesta vine cu un display touchscreen de 8 inchi care afişază imagini mai clare şi are un răspuns la apăsare mai rapid faţă de versiunile precedente. Modelele de bază însă, folosesc un ecran mai mic, de 7 inchi, dar primesc Apple CarPlay şi Android Auto ca dotare standard. Pe lângă acestea, Sportage a fost echipat cu numeroase sisteme active de asistenţă pentru şofer, cum ar fi Smart Cruise Control cu funcţie ​​Stop & Go, asistenţă parcare/Parking Assist, avertizare coliziune unghi mort şi un monitor cu sistem de monitorizare Around View. 

O altă noutate este volanul teşit în partea de jos care îi oferă o tentă sportivă. Acesta este îmbrăcat în piele şi are custături contrastante. Lângă schimbătorul de viteze se află butonul frânei de mână şi butoanele pentru selectarea modului de condus – o poziţionare care nu pare a fi la îndemână la prima vedere, dar cu care te obişnuieşti destul de rapid.

Mai mult, materialele folosite au fost îmbunătăţite, interiorul noului Sportage fiind destul de rafinat, dispunând de tapiţerie în două tonuri de culoare, negru şi gri, astfel că acum habitaclul lui Sportage se apropie mai mult ca niciodată de segmentul premium, deşi koreeni se feresc să folosească acest cuvânt. Materialele folosite sunt de o calitate bună, moi la atingere şi cu o textură plăcută, mai ales în partea de sus a bordului şi a feţelor uşilor. Apropo de uşi, în spaţiile de depozitare din portierele din faţă încape o sticlă de un litru şi alte câteva mărunţişuri pe lângă. 

Poziţia la volan este una destul de înaltă, care nu prea te îndeamnă să conduci sportiv, însă îţi inspiră un sentiment de siguranţă. 

Scaunele sunt confortabile şi oferă o susţinere laterală bună, iar bancheta din spate e suficient de încăpătoare chiar şi pentru trei adulţi, iar spaţiul pentru cap şi picioare e bun. Locurile de depozitare sunt multe şi mari – de la cele din uşi pentru sticle şi până la cotiera. Capacitatea portbagajului este aceeaşi ca până acum – 503 de litri. 

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Stabilitatea este foarte bună, ruliul lipseşte, iar direcţia este – la rândul său – una dintre cele mai bune. Cutia automată cu şapte trepte schimbă foarte rapid treptele şi se portiveşte foarte bine cu propulsorul diesel, care s-a descurcat destul de bine, livrând puterea liniar şi fără eforturi. Merită menţionat şi că insonorizarea este bună, astfel că habitaclul e un loc silenţios, ceea ce e întotdeauna un lucru bun, mai ales în cazul motorizărilor diesel. 

La sfârşitul testului în care am petrecut mai mulţi kilometri la volanul maşinii, atât în Bucureşti, cât şi în afara lui, dar şi pe drumuri destul de proaste, consumul mixt afişat pe ecranul computerului de bord a fost de 8.0 l/100 km. 

Preţurile încep de la 18.663 de euro cu TVA inclus pentru varianta de bază cu tracţiune pe puntea din faţă şi motor pe benzină de 1,6 litri ce dezvoltă 132 CP şi ajung la 28.084 de euro cu TVA inclus pentru versiunea cu tracţiune integrală, motor diesel de 1,6 litri cu 136 CP şi cutie de viteze automată. Chiar dacă nu este deocamdată disponibil în România, noul Sportage cu motor diesel de 2.0 4×4 MILD HYBRID 48V şi transmisie manuală, are un preţ anunţat de 26.971 de euro cu TVA inclus. Varianta de top a acestei motorizări va costa 31.065 de euro. 

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Verdict

Cu noul facelift, Kia Sportage îşi continuă ascensiunea spre vârful clasei SUV-urilor de familie. Chiar dacă sunt minore, noile modificări îi întăresc poziţia, oferind o maşină spaţioasă, confortabilă, sigură (are cinci stele la Euro NCAP), suficient de bogată în dotări, foarte plăcută de condus şi cu un consum decent. 

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Date tehnice Kia Sportage 2.0 DSL 6AT 4×4 HP GT Line

Motor (configuraţie/cilindri) – L4

Supraalimentare – turbo

Cilindree (cmc) – 1995

Putere maximă/Turaţie (CP/rpm) – 185/4000

Viteză maximă (km/h) – 180

Acceleraţie 0-100 km/h (s) – 9.5

Cutie de viteze automata – 7 trepte

Transmisie – integrală

Dimensiuni

Lungime (mm) – 4.495

Lăţime (mm) – 1.855

Înălţime (mm) – 1645

Ampartament (mm) – 2670

Greutate (kg) – 1615

Volum rezervor (litri) – 62

Volum portbagaj (litri) – 503

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide