Test în România cu Jaguar XJ L – felina cu două feţe

Autor: Iulian Dnistran 09 nov. 2013 Test drive

Ţinută de drum, performanţe

De multe ori, o limuzină este condusă de un şofer angajat, iar directorul stă pe bancheta din spate. Ei, bine, în Jaguar XJ, directorul l-ar putea trimite pe şofer pe bancheta din spate, fiindcă felina britanică se conduce excelent.

Direcţia este precisă şi rapidă, suspensia îţi dă suficientă încredere pentru a ataca în viteză chiar şi cele mai dificile viraje, iar ruliul întârzie să apară. Toate acestea într-un ambalaj care arată şi se simte extraordinar.

În cazul maşinii pe care am condus-o, motorul diesel de 3,0 litri s-a dovedit mai mult decât suficient cu ai săi 275 CP şi 600 Nm, iar cutia de viteze automată cu şase trepte şi-a făcut treaba ca un adevărat gentleman, deşi în modul manual schimbările nu au fost dintre cele mai line.

Dar XJ-ul nu e rapid numai pe curbe strânse. Doar de dragul comparaţiei, o să spun că acceleraţia de la zero până la 100 km/h durează 6,4 secunde, în vreme ce un Volkswagen Golf GTI – care are mai puţină putere, dar şi mult mai puţine kilograme – are nevoie de 6,5 secunde pentru a atinge 100 km/h.

Atunci când nu vrei să goneşti ca nebunul, englezul ştie să te ducă de la A la B în confort şi linişte, însă trăsăturile sportive despre care am vorbit adineauri nu dispar în totalitate, fiindcă suspensia rămâne puţin cam tare pentru drumurile din România, chiar şi în setările de confort.

Consum

La sfârşitul testului, computerul de bord a afişat un consum mediu de 8,7 l/100 km. Adică un rezultat foarte bun, având în vedere că maşina a stat mai tot timpul în modurile Sport şi Dynamic, iar cifrele oficiale promit un consum mixt teoretic de 7,2 l/100 km. Cu puţin efort, cred că valorile oficiale pot fi atinse.

Concluzii

Jaguar XJ e o felină care joacă într-o ligă dominată de nemţoaicele BMW Seria 7, Audi A8 şi Mercedes-Benz S-Class, dar asta nu înseamnă că nu are cu să lupte în acest ring aglomerat.

Sigur, calitatea interiorului nu se ridică la standardele impuse de A8 şi S-Class, dar, aşa cum am spus şi în titlu, XJ-ul e o făptură cu două feţe – poate oferi confort desăvârşit pentru cei care preferă să călătorească pe bancheta din spate şi, în acelaşi timp, îi oferă celui de la volan senzaţii pe care le-ar găsi mai degrabă la o berlină de clasă medie. Şi, poate mai important decât toate acestea, Jaguar XJ este o maşină cu mult caracter.

Datele tehnice ale modelului testat, în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide