Test în România: Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC. A-ul crossover

Autor: Adrian Mihălţianu acum 8 ani Test drive

Dacă tocmai ai coborât dintr-un A-Class şi te urci într-un GLA, probabil vei rămâne uimit de cât de mult se aseamănă cele două maşini. De fapt, dacă în cazul exteriorului GLA aminteşte foarte bine de A-Class, în cazul habitaclului GLA e, practic, un… A-Class.

DejA-Class vu, reloaded. Ba nu, copy-paste A-Class!

Aceeaşi consolă centrală simetrică, cu aceeaşi aglomerare de butoane în partea centrală şi acelaşi display ”plutitor”, aceleaşi aeratoare cool, acelaşi tablou de bord în parte analogic, în parte digital. Şi aceeaşi varietate de materiale pretenţioase, care, însă, la o privire critică mai atentă, nu ascund suficient de bine unele plastice neflatante, în partea inferioară a bordului.

Şi poziţia la volan este ca într-un A-Class obişnuit, scaunul coborând foarte jos şi fiind destul de uşor de găsit o poziţie ceva mai sportivă. Impresie la care contribuie şi scaunele sport, cu tetiere fixe şi o tapiţerie combinată, piele şi microfibră. Care creează premisele pentru lux şi sportivitate, nu pentru aventură şi noroaie.

Ambianţă de lux, care aproape strigă ”să nu văd strop de noroi şi praf!”

Marele avantaj al lui GLA faţă de A-Class e uşor de observat în spate. În primul rând, accesul pe banchetă e ceva mai bun faţă de A-Class, graţie decupării mai generoase a portierelor în partea superioară. Locul pentru genunchi şi cap e mai evoluat, dar nu cu mult. În al doilea rând, portbagajul e mai util, atât prin capacitatea mai bună cu 80 de litri, cât şi prin forma geometrică mai regulată.

Deci, dacă vrei să te simţi ca într-un A-Class la volan, dar să beneficiezi de un caracter practic mai bun, fără a avea nevoie de spaţiul excedentar oferit de un break sau de monovolumul B-Class, GLA-ul e soluţia optimă.

Portbagajul variază între 421 şi 1.235 litri, ceea ce înseamnă un bun avantaj faţă de A-Class

Ba chiar stau şi mă gândesc dacă germanii nu cumva au greşit propunând A-Class-ul cu 5 uşi. Poate era mai bine să rămână în doar 3 uşi, ca şi conceptul iniţial de la Shanghai, din 2011. Iar GLA-ul să preia rolul propunerii mai practice. E doar o idee care încearcă să contracareze ideea de canibalizare fratricidă…

Deocamdată, să vedem cum se comportă noul GLA la drum – PE PAGINA URMĂTOARE

Pagini: 1 2 3 4




Comentarii
Inchide