Test în România: Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC. A-ul crossover

Autor: Adrian Mihălţianu acum 8 ani Test drive

Versiunea GLA 220 CDI are sub capotă acelaşi diesel de 2,2 litri şi 170 CP la fel ca A 220 CDI. Motor care e cuplat standard cu o cutie automată cu şapte trepte şi dublu-ambreiaj 7G-DGT, care oferă şi padele pe volan, pentru schimbarea secvenţială a treptelor.

Prin urmare, comportamentul ar trebui să fie la acelaşi nivel cu al unui A 220 CDI, mai ales că, dacă facem comparaţia între versiunile cu tracţiune integrală, diferenţa este de doar 40 kg în favoarea lui A-Class. Însă cuplul maxim e obţinut la GLA 220 CDI de la o turaţie de 1.400 rpm, cu 200 rpm mai redusă decât la A 220 CDI, deci GLA e o idee mai eficient.

Pare un hatchback compact şi aşa se şi simte din spatele volanului

În realitate, după pornirea motorului, primul lucru uşor de sesizat este chiar zgomotul dieselului, prea puţin filtrat la ralanti. După care descoperi butonul (cam mic) pentru selectarea celor trei moduri de condus: Eco, Sport şi Manual.

Dar şi un buton separat ECO, având o funcţie foarte clară: de a limita puterea pentru favorizarea consumului cât mai redus. Păi asta nu înseamnă că butonul E-S-M e redundant? Mai bine era înlocuit cu un buton simplu, SPORT.

Suspensia e mai mult rigidă, ceea ce ajută la stabilitate. Iar 4MATIC plusează la capitolul siguranţă

Şi asta pentru că, în modul Sport, GLA 220 CDI devine fun de condus mai serios, punând la treabă toţi caii putere şi făcând direcţia mai promptă, ceea ce-i conferă maşinii o bună agilitate pe drumurile virajate. Sincer, GLA-ul se conduce similar cu un A-Class, oferind un echilibru reuşit între dinamism şi siguranţă, cu accent pe a doua caracteristică.

Aportul sistemului de tracţiune integrală e vizibil, transmiterea cuplului la puntea spate fiind suficient de rapidă pentru a ţine maşina pe traiectorie fără probleme în curbele rapide, chiar şi pe asfalt ud, cum a fost cazul în acest test. Însă schimbarea treptelor de la padele presupune acomodarea cu modul de gândire al computerului central, care în unele cazuri refuză retrogradarea, pentru a menaja motorul.

Fără a fi un etalon în materie de dinamică, GLA e plăcut de condus în modul Sport

La stabilitatea în curbe mai contribuie şi suspensia mai mult rigidă decât elastică, lucru care face GLA-ul acceptabil la limită pe asfalt degradat. Şi care impune abordarea cu viteză mult mai mică şi cu un grad ridicat de atenţie a porţiunilor de macadam.

Unde mai descoperim un buton: funcţia off-road, care acţionează asupra caracteristicilor de accelerare şi de schimbare a treptelor de viteză, GLA-ul devenind mai docil, lucru de preferat pe teren accidentat. Interesant, nu de puţine ori am avut impresia că şi suspensia devine mai confortabilă la apăsarea acestui buton…

Un butonaş mic, dar care ajută destul de mult pe drumurile foarte proaste sau chiar pe macadam

Probabil că GLA-ul e ok pe macadam dacă nu se optează pentru pachetul AMG, iar în curând cei amatori de o doză mai serioasă de adrenalină vor avea la dispoziţie un pachet care va ridica garda la sol cu 3 cm şi va oferi o suspensie mai moale. Cred că versiunea respectivă va avea mai mult sens pentru drumurile noastre decât cea de faţă, cu pachet AMG.

Măcar există o consolare: pe display se pot afişa câteva date excelente pentru offroad, cum ar fi bracarea roţilor sau unghiurile de înclinare laterală sau longitudinală. Nu vor ajuta în offroadul urban, dar sunt o chestie cool, nu-i aşa?

Ok, cine mai are afişarea funcţiilor off-road? Deci e cool, chiar dacă aproape inutil…

Per ansamblu, GLA e uşor de condus ca orice model compact hatchback, iar sistemul 4MATIC ajută în mod real la sentimentul ridicat de siguranţă. Dinamismul în modul Sport nu impresionează, fiind la cote rezonabile, iar ”pofta” de aventură în afara asfaltului e limitată de pachetul AMG, dar GLA e mai puţin stresant decât un A-Class pe drumurile deteriorate.

Acestea fiind spuse, să vedem dacă factorul buget merită aprecieri – PE ULTIMA PAGINĂ

Pagini: 1 2 3 4




Comentarii
Inchide