Alfa Romeo Mi.To 1.6 Multijet – EXTERIORUL (I)

Autor: Cosmin Iordache acum 11 ani Test in premiera

VEZI AICI TOATE EPISOADELE CU ALFA MI.TO.

Profilul, în special privit puţin din spate, este perspectiva care îl avantajează cel mai bine pe Alfa Mi.To. Deşi nu este la fel de spectaculos ca şi părţile între care face legătura este foarte echilibrat. Mai ales cu jante mari, modelul de test a avut unele doar pe 16", reprezintă un element de tranziţie foarte inspirat, cu o linie ascendentă pornită de la blocurile optice frontale la lămpile rotunde. Linia geamurilor îl pune, de asemenea, foarte bine în valoare, suprafaţa vitrată fiind îngustă şi arcuită şi foarte similară cu cea de la Alfa Romeo 8C

Un alt element de mare efect este reprezentat de protierele fără rame, din care reuşeşti să îţi faci o ieşire de mare efect indiferent unde te afli. Din păcate, pentru a îţi face apariţia ca o vedetă o să ai nevoie de ceva spaţiu de manevră pentru că au dimensiuni destul de ample şi în spaţiile înguste abilităţile de contorsionist sunt necesare.

În partea posterioară tema lui 8C este preluată doar parţial, pentru că ar fi nebunie curată să preiei fidel spatele de la un roadster şi să îl replici pe un hatchback. Doar lămpile rotunde mărginite de cu contur cromat sau argintiu mat şi-au făcut loc în peisaj. De asemenea, beneficiind de tehnologia cu LED-uri, acestea sunt foarte spectaculoase, aprinzându-se în două etape. În schimb de evacuarea dublă cromată, doar motorizările pe benzină se vor bucura, Dieselul mulţumindu-se doar cu o ieşire.

Am început articolul prin a spune că acest model pare mai mare în realitate decât poate ochiul să perceapă în imaginile statice. Bazat pe platforma lui Fiat Grande Punto, acest model măsoară în lungime 4 metri şi 6 centimetri, în lăţime 1 metru şi 72 centimetri iar în înălţime 1 metru şi 45 centimetri. Deşi toată lumea îl vede ca un răspuns în italiană la MINI Cooper, acest model este mai mare chiar şi decât Clubman, deci ar trebui să ne scoatem din minte acest duel fictiv italo-britanic. Alfa Mi.To. joacă în propria sa ligă, arătând diferit de orice altceva din segmentul său..

Exteriorul este clar un punct forte al acestui model şi probabil intuiţi că şi aspectul interior se află la cote ridicate, dar oare calitatea cum va fi. Despre asta, vorbim mâine în episodul numero due..

VEZI AICI TOATE EPISOADELE CU ALFA MI.TO.

Noul Alfa Romeo Mi.To. este un model care arată fantastic şi aici probabil aş putea să închid calculatorul şi să merg acasă pentru că alte cuvinte sunt de prisos. Dar nu o să o fac, pentru că niciodată nu sunt destule cuvinte pentru a descrie estetica unui model Alfa Romeo şi o să încep prin a spune că Mi.To. reuşeşte să păcălească lentila şi să arate diferit pe viu. Pare mai mare văzută "în carne şi oase" şi formele sale devin mai impozante. Chiar dacă ştii că acest model este prima tentativă în segmentul supermini, nu îl mai vezi ca pe un rival pentru MINI, aşa cum neoficial se şopteşte în cercurile Fiat.

Însă, în relaitate nu pierde nimic de spectaculozitatea transmisă de obiectiv. Mai ales pe culoarea roşie îţi fură privirea şi ţi-o reţine preţ de multe momente, purtând-o pe formele fluide… ca într-un miraj. Cum au reuşit italienii să facă acest lucru? Pur şi simplu aveau nevoie de un model care "să rupă gura târgului" şi pentru că segmentul modelelor de clasă mică , cel mai dinamic şi cel mai puţin vulnerabil la criză, nu fusese încă atacat au zis "Avanti!" mezinului.

Se cerea ceva special şi pentru că publicul reacţionează la modele mici cu parfum retro au hotărât că abordarea se va baza pe mixul dintre modernism şi clasicism. Dar Alfa nu prea are un model istoric pe care să îl revigoreze (Alfasud nefiind chiar aşa de vechi şi interesant stilistic) şi astfel au hotărât că se vor inspira de Alfa 8C Competizione. O nebunie la prima vedere, să extragi esenţa vizuală a unui supercar şi să o injectezi într-un model mic. Dar cum şi Fiat a reuşit cu Grande Punto să laicizeze designul Maserati, aşa şi Alfa Romeo Mi.To. este transpunerea unui model exclusivist într-unul ce se doreşte populist.

Este ca şi cum o operă de teatru grea, neadresată publicului larg, ai pune-o în scenă într-un spectacol de stradă accesibil tuturor. Este nevoie de mult simţ estetic, dar Alfa Romeo a reuşit de minune cu Mi.To. şi probabil doar italienilor le-ar fi ieşit pariul. Există însă câteva adaptări la noua partitură, de exemplu, parte frontală este mai îngustă, conferindu-i lui Mi.To. o privire de vultur cu grila aţintită ca şi un cioc ascuţit, şi botul mai scurt. De asemenea, spoilerul are două terminaţii, care vor muşca din bordurile lui Videanu. Arată bine, însă nu este partea care îl avantajează cel mai mult pe Mi.To.

Atunci care este partea cea mai bine desenată?

Citește și...


Comentarii
Inchide