Am condus noul Hyundai i40!

Autor: Baltateanu Dragos acum 9 ani Test in premiera

Am condus varianta pe benzină de 177 CP în versiunea cu cutie
automată pentru început. Nu m-a dat pe spate din punct de vedere al
motorizării. Este un propulsor pe benzină decent, dar nu l-aş
recomada pentru piaţa românească. Se achită decent dar nu are
acceleraţii fulminante şi nici vreun zgomot sportiv. Alegerea mea
este turbodieselul de 1,7 litri şi 136 CP. L-am condus doar în
varianta cu cutie de viteze manuală dar m-a convins. Este un motor
foarte bun, oferă suficient cuplu şi deşi poate ar fi putut fi o
idee mai rafinat este cea mai bună alegere pentru modelul i40. 320
Nm sunt disponibili între 2.000 şi 2.500 rpm. Suspensia este
excelent reglată, cei de la bord având parte de o călătorie
confortabilă. Nu există veleităţi sportive ale acestui model, el
fiind gândit ca o maşină de familie. Singurul lucru care nu mi-a
plăcut este direcţia asistată electric. Mult prea grea, este
lipsită de orice feedback şi este păcat pentru că ar fi putut
completa un automobil excelent. Levierul cutiei manuale de viteze
este însă bine poziţionat şi foarte precis.

Interiorul este un mare pas înainte pentru Hyundai

La interior, designul fluid este la el acasă. Bordul este
dominat de linii curbe iar multe elemente au fost păstrate de la
ix35. Calitatea materialelor este bună, dar Hyundai continuă să
păstreze un plastic tare pentru butoane. Mai este ceva drum de
parcurs până la calitatea germană, dar faţă de japoneze, Hyundai se
poate prezenta fără nici o ruşine.

Fiind o maşină de familie, Hyundai a insistat şi pe multe
elemente care fac viaţa mai uşoară. Astfel, există hayon acţionat
electric, sistem de compartimentare a portbagajului şi inclusisv un
sistem de parcare laterală automată. Personal cel mai mult am
apreciat funcţia auto hold disponibilă chiar şi cu cutie de viteze
manuală. Este excelentă la pornirile din rampă iar pe autostrăzile
înclinate şi foarte aglomerate din jurul oraşului Oslo s-a dovedit
a fi extrem de preţioasă. Volumul portbagajului în cazul versiunii
break este de 553 litri.

Sistemul de compartimentare al portbagajului este foarte eficient

Consumul înregistrat de noi a fost în jur de 5 l/100 km în
condiţii de rulaj preponderent extraurban.

Noul Hyundai i40 va beneficia de programul Five Year Triple
Care. În cadrul acestui program garanţia oferită este de cinci ani
de zile. Nu există deocamdată preţuri stabilite pentru piaţa
românească dar importatorul ne­-a asigurat că acestea vor extrem de
competitive. Versiunea XW soseşte pe piaţa noastră în luna
octombrie în timp ce sedanul va veni spre finalul anului în luna
noiembrie sau decembrie.

Pagini: 1 2 3 4

Citește și...


Comentarii
Inchide