Citroen C5 2.0 HDi Euro 5

Autor: Mihai Dascalescu acum 12 ani Test in premiera

Faptul
că C5 a primit două motorizări Euro 5 nu poate decât să ne bucure.
Chiar dacă Citroen oferă discount-uri importante mai tot timpul
anului, prezenţa unei motorizări Euro 5 înseamnă o economie în plus
prin scutirea de la plătirea taxei de primă înmatriculare.

De exemplu, dacă această motorizare ar fi fost Euro 4, ar fi
trebuit să plătiţi la înmatriculare o taxă de peste 1.128 euro.
Deci, versiunea Euro 5 vine cu un discount important, mai ales
pentru o maşină destul de scumpă.

Un C5 2.0 HDi Exclusive are un preţ de bază de 28.190 euro cu TVA.
Modelul aici de faţă mai este echipat în plus cu culoare metalizată
– 350 euro, sistem de navigaţie – 950 euro, trapă – 550 euro,
pachet parking (senzori parcare faţă, oglinzi retrovizoare
exterioare electrochrome) – 460 euro şi jante din aliaj uşor de 18
inci – 350 euro.


Astfel, preţul total ajunge la 30.850 euro. Cu discount-ul Citroen
de 4.340 euro, practicat în această perioadă pentru acest model,
preţul ajunge la 26.510 euro cu TVA. Mai calculaţi şi cei 1.128
euro salvaţi de propulsorul Euro 5, şi veţi ajunge la o valoare de
preţ bună pentru cât de echipată este maşina.

Şi, evident pentru economia de combustibil pe care o permite
această motorizare. Consumul mediu de 6,7 litri pe care îl poţi
obţine este mai mare decât cei 5,6 litri declaraţi oficial de
Citroen, dar totuşi rămâne o valoare bună pentru o limuzină de
clasă medie.

Punctul slab al lui Citroen rămâne partea dinamică, unde maşina nu
este ajutată de suspensia pneumatică al cărei mod sport este
insuficient de „sport” pentru masa proprie mare a maşinii.

Prima
senzaţie care mi-a străbătut simţurile, la doar câteva zecimi de
secundă de la închiderea portierei lui C5 Exclusive, a fost una de
relaxare totală. Nu acel gen de relaxare vecină cu paralizia, ci
acea relaxare pentru care nu trebuie să-ţi ascuţi la maxim
simţurile ştiute şi neştiute spre a rămâne totuşi ancorat în
realitate fără să-ţi pierzi şi ultima fărâmă de instinct de
conservare.

Şi să uiţi de ce te-ai urcat într-o maşină, să uiţi paşii următori
ai vieţii tale: pornit motor, ieşit din parcare, mers spre Mall sau
spre Sinaia, uiţi că trebuie să socializezi forţat cu
personalităţile cuvintelor grele din traficul autohton care au
senzaţia că pe străzile României proaspăt ieşite de sub zăpezile
codului galben nu li se cuvine nimic. Nu. Te-ai urcat în C5
Exclusive 2.0HDi pentru a-ţi vedea de treabă şi pentru a te simţi
confortabil.


C5 a primit începând cu acest an două motoare noi, bine aliniate
normelor Euro5, în numele a tot ce este „verde” şi eco pe această
planetă. Primul este un 1.6 litri benzină de 156 CP, dezvoltat în
colaborare cu nemţii grupului BMW, mai puternic şi mai economic
decât vechiul 2.0 litri 16 V 143 CP care populează dej gama
francezilor.

Citröen va renunţa pentru C5 la dieselurile 2.0 litri HDi 140CP şi
2.2 litri HDi 173 CP, în favoarea unui 2.0 litri HDi 163 CP şi 340
Nm, motor care nu mai are în comun cu vechiul 2.0 HDi decât
arborele cotit – blocul motor, pistoanele, camerele de ardere şi
sistemul de injecţie fiind reproiectate şi complet noi.

Noul „suflet” al lui C5 este mai „verde”, mai economic şi mai
silenţios. Silenţiozitatea motorului – mai ales a unui diesel –
este ingredientul pe care Citröen l-a avut în vedere de-a lungul
timpului, în demersul sau de a construi automobile confortabile şi
ergonomice, nu de puţine ori recurgând la soluţii tehnice şi de
design neconvenţionale, chiar ciudate.

Pagini: 1 2 3

Citește și...



Comentarii
Inchide