Nissan 370Z Roadster testat în România

Acum vreo 60 şi ceva de numere ProMotor testa Nissan 350Z. A urmat apoi şi roadsterul 350Z... Am cotrobăit puţin prin amintiri, mai mult pentru mine, şi asta pentru că 350Z are un loc aparte acolo în galeria privată. Un timid burnout, un la fel de timid drift printr-un sens giratoriu... mici huliganisme pe care le arătăm cu degetul, dar pe care într-un fel sau altul le vânăm cu toţii. Mici trofee personale, nu trebuie să ne lăudăm cu ele, dar simţim nevoia să le dobândim.

Nissan 370Z Roadster testat în România Nissan 370Z Roadster testat în România

Ei şi uite Nissan 370Z...Roadster. Frumoasă creatură, pe undeva are aceiaşi putere de seducţie pe care l-a avut 350Z la vremea lui. Am pândit reacţiile celor de pe stradă la vederea maşinii, cam întoarce lumea capul. Prin urmare un succes al centrului de creaţie de la Nissan.

Am putea spune că am condus originalul, şi asta pentru că tema finală de design a lui 370Z a fost influenţată puternic de modul în care va asimila ideea de roadster. De fapt s-a mers în paralel cu dezvoltarea celor două modele. Prin urmare dacă nu ar fi existat în plan o versiunea "aerisită" poate maşina ar fi arătat altfel.

În primul rând avem o siluetă coerentă, fie că soft-top-ul este coborât sau nu, nu mai există acea sincopă în design specifică modelelelor roadster care au plecat dintr-un coupe. Chiar este un subiect care poate fi contemplat 370Z roadster, a cărui forme merită analizate pentru a fi înţelese. Niponii au spus că 370Z reprezintă o interpretare ceva mai radicală, mai exuberantă a liniei lui 350Z.

Dar sunt detalii de design care sunt componente genetice ale grupului Renault-Nissan. Tema bumerangului în designul farurilor şi a stopurilor, poate fi întâlnită şi la farurile de la Renault Laguna Coupe, dar şi la stopurile de la Megane. Sunt detalii care pentru unii ar putea fi sinonime cu o diluare a exclusivităţii modelului.

Poate fi şi asta un punct de vedere, în schimb dacă eşti un cunoscător de 350Z categoric vei aprecia noua linie. Designul trebuie privit şi din perspectiva evoluţiei uşor atipice a dimensiunilor. De regulă dimensiunile cresc de la o generaţie la alta. În acest caz lungimea a scăzut, de asemenea ampatamentul a scăzut cu 100 mm, în timp ce lăţimea maşinii a crescut - vorbim de plus 15 mm la ecartamentul faţă şi 55 mm la cel spate. Poate s-a evaporat ceva din aerul de roadster pur cu profil lung, dar 370Z a câştigat la capitolul agresivitate.

Interiorul respectă reţeta exteriorului dar păstrează parcă mai vie tema de la 350Z. Un interior absolut nou, redesenat, dar acelaşi. Cine a condus 350Z nu va avea nici o problemă de acomodare la volanul lui 370Z. Impresionează saltul calitativ, atenţia acordată detaliilor, calitatea materialelor. Am fost plăcut impresionat să descopăr Alcantara de la panoul portierei pănă la zona inferioară a consolei centrale, în zona în care îţi sprijini piciorul drept...acolo unde la alţii găseşti plastic ieftin. Acelaşi tablou de bord cu trei ceasuri prins de coloana de direcţie.

De această dată ceasul din stânga include un display pentru computerul de bord şi informaţii pentru temperatura lichidului de răcire şi nivelul de combustibil. A fost păstrată opţiunea de a seta valoarea numărului de turaţii la care şoferul să fie avertizat pentru a urca o treaptă. A fost păstrat turometrul central, un detaliu care va bucura pasionaţii.

Aceleaşi trei ceasuri centrale orientate spre şofer. Consola centrală, la modelul avut la test, era dominată de unitatea care include şi displayul sistemului de navigaţie. Unitate care poate fi regăsită şi pe gama Infiniti. Plăcut interiorul atât vizual cât şi tactil.

Poziţia la volan este sportivă, joasă, cu 15 mm mai joasă decât la 350Z. Scaunele sport oferă o bună susţinere laterală atât pentru şezut cât şi pentru spate. Volanul sport este frumos desenat şi oferă o priză bună. La fel ca la 350Z îl consider o idee cam mare în diametru. Dar este doar o părere personală.

Coloana de direcţie poate fi ajustată doar pe înălţime. Timoneria cutiei de viteze este extrem de precisă şi necesită o comandă fermă din partea celui de la volan. În detalii 370Z a rămas un model masculin, a păstrat parfumul primei generaţii. Ca un ultim detaliu, poziţia la volan este pur sportivă, trăieşti cu impresia că eşti la volanul unei maşini de curse, volanul aproape vertical... Şi un buton pe consola centrală - S Mode...magnific!!!

Pe tunelul median se mai găsesc comenzile pentru ventilarea/ încălzirea scaunelor şi acţionarea soft-top-ului. Coborârea sau ridicarea acestuia durează 20 secunde şi poate fi realizată până la o viteză de 5 km/h. Nu chiar un record în domeniu. Dar acţionarea acestuia este complet automată.

Plierea acestuia nu răpeşte din volumul portbagajului, care apropo, acum are o valoare decentă. Poate primi şi un sac de golf. Este plăcută senzaţia la rularea cu soft-top-ul capotat. Se simte un aer de roadster britanic datorita geamurilor mici.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.