Opel Corsa facelift

Autor: Dragoş Băltăţeanu 11 mart. 2010 Test in premiera

Au mai fost aduse modificări trenului de rulare şi
direcţiei. Aceasta era câteodată prea uşoară şi inginerii Opel au
modificat feelingul în volan.

Am avut ocazia să conducem trei dintre motorizările îmbunătăţite
pe drumurile dintre Frankfurt şi Darmstadt din Germania. Am
început cu modelul Opel Corsa ecoFLEX 1.3 CDTI.
Un motor
diesel mic suficient pentru deplasările urbane, un pic cam
„leşinat” pentru drumurile lungi. În regim de croazieră pe
autostradă se comportă ok, dar lipsa de suflu se manifestă la
depăşiri. Lipseşte treapta a şasea dar este cel mai „verde”
motor din gama de motorizări disponibile pentru model
Corsa.

Am mers apoi cu cea mai puternică motorizare diesel.
Opel Corsa 1.7 CDTI. Cei 130 CP şi mai ales cuplul
de 300 Nm disponibil de la 2.000 rpm fac diferenţa. Este
cel mai vivace dintre motoarele testate dar are dezvantajul unui
habitaclu ceva mai zgomotos.
Ţinuta de drum a fost
îmbunatăţită dar Corsa foloseşte în continuare o punte semi-rigidă
pentru trenul de rulare spate. Cea mai interesantă îmbunătăţirea
este cea a direcţiei. Pompa de servo a fost schimbată iar Corsa
oferă acum un feeling mult mai bun în volan mai ales pe viraje.
Personal aş fi vrut un volan chiar mai „greu” de atât dar este bine
şi aşa.

Ultima motorizare pe care am experimentat-o a fost
motorul pe benzină 1.4 de 100 CP
. Este probabil cel mai
potrivit motor pentru trafic extensiv urban. Puternic şi
elastic, motorul pe benzină are avantajul că este mult mai
silenţios şi se încălzeşte mai repede decât un propulsor
diesel
. Iar într-o iarnă dificilă ca cea pe care tocmai am
traversat-o acest lucru face diferenţa într-o dimineaţă geroasă pe
un traseu urban scurt. Şi apropo de încălzit în dimineţile geroase,
Corsa oferă acum ca opţiune şi volan încălzit, pe anumite pieţe
însă. Interiorul este bine finisat, Corsa fiind un model ce
beneficiază de materiale de calitate şi finisări foarte bune. Iar
habitaclul nu este încă înţesat de butoane multe ca la fraţii mai
mari Astra şi Insignia. Comanda pentru faruri a fost modficată, se
află tot în stânga volanului dar este acum la fel ca cea de la
modelele Astra.

Materiale excelente la interiorPreţurile pentru noul model
Corsa pornesc de la 9.890 euro (TVA inclus) dar există o ofertă
specială în vigoare pentru programul Rabla.

Corsa este un model de succes la această oră fiind unul din
principalii jucători din clasa mică. Este un adversar de temut
pentru Ford Fiesta, Volkswagen Polo şi noul Citroen C3. Iar noile
îmbunătăţiri întăresc poziţia acestui model în clasa sa.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide