Primul test cu Ferrari GT California!

Autor: Constantin Ciobanu acum 11 ani Test in premiera

400 km in Ferrari California...M-am dat jos din maşină de aproximativ 45 de minute şi încă nu îmi revin. Poate pentru că este prima oară? În mod cert şi acest lucru joacă un rol important, dar este un Ferrari. Nu prea înţelegeam de ce atâta emoţie în jurul căluţului, acum ştiu de ce.

Sunt la finalul unei zile de aproximativ 400 de kilometri, şi toţi într-un Ferrari GT California. Sper să nu devin plictisitor, cu stările mele de consternare. Uneori toţi devenim pentru o clipă, două sau chiar o zi copii. Gata cu vorbăria şi să trecem la lucruri serioase.

Ferrari GT California a fost cerut de piaţă, de clienţii care s-au săturat ca fiecare Ferrari cumpărat să nu fie altceva decât o maşină de curse. Doreau un model care să facă acelaşi lucru pe care îl fac un Aston Martin sau un Mercedes SL 63 AMG, adică doreau perfomanţă, dar şi linişte şi o ambianţă umană în utilizarea de zi cu zi.

Difuzor spate generosCam greu de imaginat că Ferrari, după o viaţă de super şi hypercaruri, va putea lăsa garda jos. “A lăsa garda jos” este o mică metaforă, pentru că în realitate nimic nu s-a schimbat, deşi totul este altfel.

Vorbim despre primul coupe cabrio cu acoperiş rigid la Ferrari, iar timpul necesar decapotării este de numai 14 secunde. Vorbim despre primul Ferrari cu propulsor V8 amplasat în faţă. Primul Ferrari cu o cutie automată cu dublu ambreiaj şi 7 trepte… sunt multe premiere, dar să le descoperim încet.

După Enzo, 599 GTB sau F430, Ferrari GT California poate surprinde uşor prin cuminţenia designului. Din punctul meu de vedere, era şi timpul, Ferrari a cam uitat în ultima vreme că nu toată lumea este Schumacher şi forma trebuie să slujească funcţiei.

Extrem de elegantă linia caroseriei, extrem de bine proporţionată, şi descoperi detalii de design care la nivel subconştient îţi aduc aminte de modele senzaţionale din istoria Ferrari. Imaginile poate nu sunt cele mai elocvente, şi asta pentru că linia caroseriei se compune şi din cele mai mici curburi.

Unii au criticat evacuarea dublă amplasată vertical, dar am primit explicaţia – au împins totul spre laterale în partea spate pentru a face loc unui difuzor cât mai mare care să asigure o forţă de apăsare pe puntea spate cât mai bună. Găsesc puţin confuză separarea grupurilor optice spate, semnalizarea poziţionată prea jos, stopurile rotunde sus, … în fine, să trecem în universul interior al lui Ferrari GT California.

Pagini: 1 2 3

Citește și...


Comentarii
Inchide