Skoda Superb – lansare naţională

Autor: Andrei Nan acum 12 ani Test in premiera

Deşi lungimea totală este aproape identică (4,83m) cu cea a generaţiei anterioare, spaţiul interior este şi mai generos datorită poziţionări transversale a motorului. Acest lucru a permis amplasarea mai avansată a schimbătorului de viteze, rezultatul fiind extinderea spaţiul rezervat şoferului şi pasagerului din dreapta sa.

Mutarea cutiei de viteze mai în faţă a permis şi o creştere în dimensiui a spaţiului rezervat genunchilor pasagerilor din spate, creşterea fiind de aproximativ 19 mm. Toate aceste modificări au un singur scop: mărirea confortului. Timpul petreut la bordul lui Superb s-a dovedit a fi foarte plăcut, chiar şi în condiţiile unui trafic mai mult decât aglomerat.

Calitatea materialelor şi atenţia la detalii, fac ca habitaclul noului Superb să satisfacă chiar şi cerinţele celor mai exigenţi clienţi. Planşa de bord cu design ondulat grupează elementele de comandă în unităţi funcţionale, practice. Toate elementele importante sunt concentrate în jurul volanului, iar poziţia logică asigură accesarea uşoară a acestora în timpul călătoriei.

Pentru anumite nivele de echipare, volanul este prevăzut cu taste multifuncţionale pentru comanda radioului şia telefonului mobil. Inserţiile cromate din partea centrală a volanului cu un design nou, îmbrăcat în piele, reflectă forma de „V” a părţii din faţă a automobilului.

Designul se reflectă, de asemenea, în aspectul consolei centrale. Aceasta include noul sistem de navigaţie Columbus cu touch screen, uşor de utilizat, un hard disk de 30 GB pentru accesarea rapidă a datelor şi un sistem de control al climatizării pe două zone.

În plus, torpedoul este prevăzut cu un spaţiu generos. Alte spaţii de depozitare sunt prevăzute în partea stângă a volanului, completate de spaţiile integrate în portiere, suporturile pentru pahare de pe consola-tunel şi buzunarele de pe spătarele scaunelor din faţă.

Nivelul scăzut al zgomotelor apărute la rulare, este un punct forte al noii maşini, confortul pasagerilor fiind asigurat şi din acest punct de vedere. Sistemul de suspensie sporeşte nivelul de confort din timpul călătoriei şi reduce zgomotele apărute la rulare.

Un alt detaliu iese în evidenţă la pornirea motorului. Acele indicatoare ale vitezometrului şi ale turometrului se deplasează din poziţia iniţială spre zona superioară şi apoi revin la zero, un indiciu rapid şi simplu al funcţionării corespunzătoare a acestora.

Un aspect care nu poate să treacă uşor cu vederea este dimensiunea mai mult decât generoasă a portbagajului. Atunci când spătarele scaunelor din spate se află în poziţie verticală, volumul atinge 565 de litri, cu peste 85 de litri mai mare decât modelul anterior. Dacă sunt rabatate în faţă, volumul creşte la 1.670 de litri, o valoare greu de egalat chiar şi pentru versiunile break din acest segment.

Pagini: 1 2 3

Citește și...


Comentarii
Inchide