Premiera  Test în premieră cu noua Dacia Sandero – a doua generaţie Sandero promite

Am condus în premieră noua Dacia Sandero în Spania şi estimez că această nouă generaţie Sandero are reale atuuri pentru a deveni un best-seller nu doar în Europa, ci şi în România. Iată în continuare argumentele.

Dacia Sandero - impresii in premiera de la volanul noului Sandero de pe tare.ro

Noua Dacia Sandero a fost prezentată în premieră mondială la Salonul Auto Paris 2012, o dată cu versiunea sedan, cunoscuta Dacia Logan. Acum am avut ocazia de a conduce prima oară noul Sandero cu ocazia testului internaţional de presă desfăşurat în Spania.

Dacă precedenta generaţie Sandero avea un aspect care diferenţia destul de mult maşina de Logan, iată că, în cazul celei de-a doua generaţii, s-a apelat la o altă strategie: Logan şi Sandero beneficiază de acelaşi design al părţii frontale, deci de o imagine de marcă unitară.

Cu alte cuvinte, privite din faţă, cele două maşini par identice, Sandero arborând aceeaşi imagine de robusteţe ca şi Logan, ceea ce îi conferă o puternică individualitate, precum şi un aspect mai atractiv.

În rest, este foarte clar că Sandero e versiunea hatchback a lui Logan, partea laterală continuându-se până după montantul central la fel. Decuparea uşilor spate şi al treilea montant lat fac din Sandero o maşină mai compactă, dar îi şi conferă un plus de agilitate vizuală faţă de Logan.

Sandero este mai scurt cu 29 cm faţă de Logan, având o lungime de numai 4,05 metri, ceea ce recomandă Sandero pentru traficul urban, în special. În plus, pe această caroserie mai puţin voluminoasă parcă bosajele foarte reliefate ale roţilor dau mai bine, iar muchia laterală din spate chiar îi conferă maşinii o tuşă de dinamism.

Planşa de bord este, deloc surprinzător, la fel cu aceea din Logan, ceea ce înseamnă materiale plastice ieftine, un design mai elegant al bordului, spaţii multe de depozitare, scaune generoase şi o ambianţă generală plăcută, impresia de ieftin nefiind deloc deranjantă.

În spate spaţiul pentru genunchi este bun, deşi nu mai este aşa generos ca la Logan, din cauza ampatamentului de 2,59 metri, cu 5 cm mai redus decât în cazul lui Logan. În rest, însă, spaţiul pentru cap este la cote excelente, iar lăţimea banchetei e bună chiar şi pentru trei persoane.

Se mai remarcă şi decuparea mai bună a portierei în partea de sus la Sandero faţă de Logan, ceea ce înseamnă un acces o idee mai facil pe banchetă. Dar am observat şi o atenţie mai mare la capitolul practic, deoarece hayonul lui Sandero e mai uşor de deschis graţie micii scobituri din spoiler (unde îţi poţi băga degetele fără probleme), iar pentru închidere există un mâner interior generos pe hayon.

Din punct de vedere al modularităţii, Sandero beneficiază de banchetă rabatabilă asimetric, iar portbagajul de 320 litri, cu o configuraţie interioară simplă, poate ajunge până la 1.200 litri. Un mic impediment, însă: buza de încărcare e cam sus, deci atenţie la manevrarea bagajelor grele, spoilerul spate se poate zgâria foarte uşor.

Aşadar, pentru o maşină de oraş modernă, Sandero arată bine şi oferă un interior decent, dar cel mai spaţios din categoria sa.

Să vedem cum se comportă la drum noua Dacia Sandero - pe pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.