Anduranta BMW 320d

Autor: Tudor Bratu 31 mart. 2009 Teste anduranta

Asta pentru că, dimineaţa esti odihnit, nu a apucat nimeni să te scoată din pepeni (asta doar dacă nu trăieşti cu vreun nebun sau vreo nebună) şi te aşteaptă o nouă zi care doar prin simpla existenţă constituie o şansă de a te îmbogăţi. Deci nu ai cum să nu începi o zi bine.

Maşina greşită poate însă să strice această senzaţie foarte plăcută. La fel, o maşină reuşită poate să contribuie la a încununa o dimineaţă cu succes. BMW-urile sunt maşini care îţi pot schimba nu doar o dimineaţă ci întreg felul de a trăi. Nu am fost niciodată de-acord cu BMW-urile construite parcă în ciuda istoriei dar această idee mi-a fost demontată imediat ce le-am condus.

Până de curând un 320xd a fost doar un vis al celor care vroiau o alternativă la A4 2.0 TDI quattro. Acum, 320d xDrive este o certitudine, disponibilă atât pe limuzină cât şi pe sedan. Cum noul 320d are 177 CP şi un cuplu maxim de 350 Nm, tracţiunea integrală nu avea cum să creeze probleme prin îngreunarea maşinii.

Momentan, aceasta este cea mai ieftină soluţie integrală pentru cei care vor o maşină 4×4 de la BMW. Maşina pe care o vedeţi aici costă aproximativ 41.000 de euro cu TVA inclus, un preţ mai mult decât corect. Totuşi maşinii de test îi lipseau ceva opţionale care ar fi uşurat mult viaţa la bord. Cea mai importantă este transmisia automată pe care, personal, o consider o necesitate, mai ales în cazul unui model diesel.

Combinaţia dintre motorul diesel de 2 litri şi tracţiunea integrală este interesantă, are un preţ bun şi oferă acea siguranţă 4×4 pe care o caută multe persoane. Diferenţa sesizabilă imediat, din punct de vedere comportamental, pe drum, este că, la limită, 320 xDrive va subvira în loc să supravireze. Da, dacă vrei un BMW care subvirează trebuie să îţi cumperi o tracţiune integrală.

Nu înseamnă automat că această maşină este mai sigură decât una cu tracţiune spate deoarece şi o maşină cu tendinţe subviratorii poate crea probleme dacă este condusă inconştient, la limită.Imediat ce te înveţi cu maşina şi cu schimbările dese de trepte, 320d xDrive îşi arată adevărata faţă.

Pe suprafeţele cu aderenţă scăzută, tracţiunea este foarte bună şi DSC-ul nici nu apucă să clipească în bord. De exemplu, pe piatră cubică udă, maşina asta va accelera fără probleme chiar şi sub acceleraţie în forţă maximă. La o tracţiune spate, sistemele electronice ar fi intervenit, limitând forţa de înaintare.
 

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide