Dodge Nitro – primii 1.500 km

Să spui despre Dodge Nitro că e o maşină frumoasă e ca şi cum ai declara că Arnold Schwarzenegger e la fel de frumos ca Brad Pitt. Cu siguranţă că nu e. Dar are la fel de mult succes.

Dodge Nitro – primii 1.500 km Dodge Nitro – primii 1.500 km
Dacă vei întreba nişte cinefili dacă-l plac pe Scwarzenegger, răspunsurile vor fi de două categorii: fie “Da, mult”, fie, ”Nu dom’le, mie-mi plac filmele poloneze”. Şi, invariabil, sălile sînt pline, iar la TV audienţele ating cote nemaivăzute la mai toate filmele sale. Aşa e şi cu Dodge Nitro. Nu-ţi va zice nimeni că e o maşină frumoasă, însă cu siguranţă că multora le-ar plăcea să se vadă la volan.

Cu un design mai mult decît interesant, Nitro îşi face simţită prezenţa nu doar prin alura impresionantă, ci şi prin sunetul motorului. În spatele grilei Dodge şi al farurilor dreptunghiulare se ascunde un motor diesel de 2,8 litri, produs de italienii de la VM Motori (care motorizează şi taxiurile londoneze).

Cu 177 de cai (mai mult decît la orice SUV compact) şi un cuplu de 339 Nm, acest propulsor se dovedeşte însă mai mult decît zgomotos şi destul de vorace, fiind clar că americanii nu au vrut să producă modelul pentru piaţa europeană. Consumul mediu după primii 1.500 de kilometri, parcurşi jumătate în Bucureşti şi jumătate pe drumurile către munte, a fost de 15 litri la sută, cifră ce pare mare, dar e perfect justificabilă.

Dacă motorul este italian, cutia automată cu 5 trepte e una nemţească, produsă de Mercedes. În mod normal, cutia schimbă singură treptele, însă ceva mai repede decît ţi-ai dori. Din fericire există şi un mod manual, în care poţi urca sau coborî în trepte mişcînd levierul stînga sau dreapta. Cu 2 tone greutate, motor diesel şi cutie automată, nu te-ai aştepta la cine ştie ce performanţe de la Nitro.

Dar acceleraţia 0-100 km/h este realizată mai repede decît ai crede, adică în 10,5 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 182 km/h. Dacă la viteza de top, pe autostradă, maşina se comportă bine, marile probleme le poţi avea în parcare, la viteze foarte mici.

Cu o direcţie foarte grea şi o rază de bracare foarte mare, Nitro este greu de manevrat nu doar pentru o femeie, ci şi pentru un bărbat. În primii 1.500 de kilometri nu am avut parte doar de parcări aglomerate sau de drumuri pe autostradă, ci şi de drumeaguri înzăpezite şi acoperite cu gheaţă, unde Nitro s-a simţit aproape perfect, graţie pneurilor de iarnă şi sistemului de tracţiune integrală.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.