Megane sub lupa ProMotor timp de 6 luni

Megane este unul dintre cei trei mari jucători din clasa compactă, asta dacă privim lucrurile din punctul de vedere al unui hatchback clasic. O mică analiză la rece în 30 cm de zăpadă.

Megane sub lupa ProMotor timp de 6 luni Megane sub lupa ProMotor timp de 6 luni

Renault a început să fie un jucător puternic în clasa compactă o dată cu Reanult 19. Iar confirmarea în acele vremuri a venit chiar de acasă de la VW Golf. Germanii s-au regăsit în modelul francez într-un aşa număr încât Renault 19 a devenit modelul de import cel mai bine vândut în Germania. A fost un fel de examen de admitere pentru constructorul francez în segmentul compact acel Renault 19. Tot cu acel model Renault a început să-şi construiască reputaţia de jucător serios în segmentul hot hatch-urilor cu 19 Williams.

A urmat prima generaţie Megane care a continuat succesul lui 19, atât doar că nu a mai avut o interpretare a departamentului sport. Şocul a fost reprezentat de a doua generaţie Megane şi al său design. Cei drept constructorul francez a încercat să obişnuiască audienţa cu noul design cu ceva vreme înainte prin sacrificarea oarecum a două modele - Velsatis (2001) şi Avantime(2001). Acest ultim model personal îl consider extrem de reuşit, iar în Europa deja se înregistrează o menţinere sau o uşoară creştere a preţului la modelele rămase.

Două modele oarecum sacrificate pentru a impune designul celei de a doua generaţii Megane. Şi a venit a treia generaţie care pe undeva continuă tradiţia în a rupe total legătura din punct de vedere al designului cu modelul pe care îl înlocuieşte. La prima vedere designul pare o continuare a liniei promovate de noua Laguna. În schimb o privire aruncată în istoria Renault şi în special în galeria de concept car-uri scoate la iveală lucruri destul de interesante. Linia exterioară este un mic cocktail între conceptul Megane din 1988 şi Talisman din 2001.

Deşi sunt idei care au întruchipat poate modele din alte clase, tema se regăseşte pe noul model. O sugestie pentru forma farurilor poate fi regăsită pe conceptul Fiftie din 1996, iar linia stopurilor pe mult mai recentul Egeus din 2005. Imaginile sunt în galeria foto. Cu toate că vorbim despre elemente şi idei prezente pe concepte oarecum răsfirate în timp, Megane 3 este o compactă cu o linie fluidă, armonioasă şi simplă în acelaşi timp.

Rămâne de văzut cum va arăta Megane 4, dacă se respectă tradiţia de a rupe total legătura între generaţii în ceea ce priveşte designul. Am preferat o incursiune în designul Renault decât să încerc o comentare a formei care în mod cert ar fi fost influenţată de subiectivism.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.