Megane sub lupa ProMotor timp de 6 luni

Autor: Constantin Ciobanu 27 ian. 2010 Teste anduranta

Se descurca bine in zapadaMeganul
din garajul ProMotor are sub capotă un propulsor dCi de 1,5
litri
. Evident o sursă de potenţiale comentarii acide şi
ironice. Dar să mai apelăm la un exerciţiu de sinceritate şi să
uităm de căluţii verzi de pe pereţi. Care este viteza medie de
deplasare în mediul urban, cât folosim din puterea unui propulsor
în mod real în viaţa de zi cu zi, ne permite infrastructura rutieră
utilizarea unei puteri de 200 CP.

Nu cred, iar cei care vor putere pentru semafor categoric
descoperă reversul medaliei la revizii sau în service-uri. Apoi de
ce să plătesc impozite pentru o cilindree pe care nu o exploatez?
În Europa lecţia asta a fost învăţată de multă vreme, pe la noi
încă se urlă. Nu neg farmecul unui Megane RS, dar una dintre
întrebările tacite de la teste este: Mi-aş permite maşina asta în
viaţa de zi cu zi? Propulsorul deşi dezvoltă 105 CP şi 240
Nm
satisface pe deplin în viaţa de zi cu zi. Este uşor
zgomotos, cel puţin la rece.

Bulgare de zapada francezAre
o zonă de putere relativ limitată
ceea ce implică ceva mai
multe schimbări de viteze decât unul de doi litri. În schimb
satisface la capitolul consum. Cei drept în acest moment am un
consum de 8,5 litri în regim urban. Poate o idee
cam mult dar de acasă până la redacţie sunt 3 km. Vorbim despre o
funcţionare la rece, deci firesc de un consum mai mare. Iar cum în
ultima vreme rece a însemnat cel puţin minus 10 grade, consider
firesc consumul.

Aproximativ 800 km am rulat cu Megane de la preluare, din care
500 km în mediul urban şi vreo 300 extraurban. În micul voiaj de
sărbători, deşi eram patru persoane în maşină plus bagaje pentru
două portbagaje, consumul mediu a fost undeva la 4 litri,
4,2 litri.
Apoi evident intră în calcul şi stilul de
condus, şi aici recunosc că nu am fost prea blând cu micuţul
motoraş, cel puţin în mediul urban. În schimb la rece îşi face
prezenţa un zgomot ciudat la interior, recunosc că nu am reuşit să
identific provenienţa lui.

Am văzut aceiaşi problemă la această motorizare semnalată şi pe
forumul Reno.ro. Voi săpa, poate mă lămureşte cineva. Cutia e
viteze precisă, cu o cursă a schimbătorului poate o idee cam mare.
Într-o singură dimineaţă din cele cu ger crunt a refuzat
marşarierul la primele două încercări. Dar alte maşini prin cartier
nu au mai vrut să pornească.

Zgomotos dar viril propulsorulDirecţia
a evoluat în bine, nu mai oferă acea senzaţie de totală
artificialitate din trecut. Este precisă, directă, oferă un
feedback plăcut celui de la volan. Dozajul pedalei de frână
necesită ceva obişnuinţă
, nu este progresivă în dozaj.
Suspensiile lucrează bine, iar zgomotul provenit la interior este
bine filtrat fără a crea un disconfort auditiv.

Pe frânări violente de la viteze ridicate parcă spatele descarcă
ceva cam mult.
Ţinuta de drum este corectă pentru o compactă de familie
.
Limitele maşinii începi să le bănuieşti şi după ruliul caroseriei
parcă o idee cam amplu. În schimb acele limite sunt destul de sus,
subvirarea intervine progresiv fără a lua prin surprindere şi poate
fi corectată uşor.

Există un buton pentru renunţarea la asistenţa electronicii. Dar
este o renunţare parţială, iar în momentul în care este atinsă
pedala de frână totul se cuplează la loc. Am dezactivat ESP-ul
pentru a urca o pantă înzăpezită la munte. În momentul în care am
frânat uşor într-un ac de păr totul s-a cuplat la loc, în prima
clipă neînţelegând de ce nu mai am putere.
Siguranţă, dar să ştim şi noi
.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide