6 vs Passat vs Laguna vs Mondeo

Autor: Oraan Mărculescu acum 12 ani Teste comparative

Mazda6

Asta este maşina care a creat isterie în redacţia ProMotor. Unii o susţin ca fiind cel mai frumos model de clasă medie din lume, alţii spun că este frumoasă, dar că mai degrabă şi-ar cumpăra un model european. Ei bine, tocmai din pricina acestui tip de gândire, Mazda6 nu este un model care să se bucure de un succes mare de vânzări în România. Mulţi consideră că pentru a avea o Mazda6 trebuie să plătească mai mult decât pentru un Passat, să spunem, dar această afirmaţie este, în realitatea de zi cu zi, complet infirmată.

Preţurile sunt aproape identice, după cum puteţi vedea în tabelul de la sfârşitul testului nostru. După cum spuneam, este bătaie pe maşina asta atunci când un model ajunge în curtea redacţiei. În primul rând pentru că 6 arată într-adevăr foarte foarte bine, şi asta indiferent de unghiul din care o priveşti. Dacă te gândeşti cumva să îţi cumperi una, fă neapărat efortul şi cumpără o versiune de echipare GT sau GTA.

Aceasta din urmă vine în plus cu un kit de caroserie foarte spectaculos, cu alte spoilere, un mic eleron, o grilă schimbată şi blocuri optice stilizate ceva mai agresiv. Ambele echipări amintite mai sus vin cu jante din aliaj uşor cu diametrul de 18 inci, iar la o maşină masivă precum Mazda6 jantele mari sunt imperios necesare pentru un aspect cât mai în regulă şi proporţii corecte. În exterior, calitatea asamblării este ireproşabilă, caroseria fiind stilizată la nivelul la care Mazda este de mulţi ani, poate chiar de atunci de când Passat sau Laguna nu arătau foarte bine la capitolul ăsta.

La interior, lucrurile continuă la fel de bine pentru Mazda6, care vine cu un design curat, modern şi cu o ergonomie foarte bună. Pe volan, în stânga, se află sistemul de control al tuturor funcţiilor maşinii, cu ajutorul căruia controlezi totul fără a ridica mâinile de pe volan. Cu patru butoane direcţionale şi un mic joystick, sistemul devine foarte rentabil imediat ce ai învăţat să îl foloseşti rapid. Nici unul dintre concurenţii din test nu oferă ceva atât de ergonomic pentru controlul tuturor funcţiilor maşinii. Calitatea materialelor este bună, dar se poate şi mai bine, mai ales la cum se simt unele porţiuni la atingere.

Aici, Laguna este rege. Poziţia la volan în 6 este sportivă, joasă, dar confortul este depunctat deoarece scaunul şoferului nu are un şezut suficient de lung, ceea ce este enervant şi obositor la drumurile lungi. Coapsele stau mai mult în aer la persoanele înalte. Din punct de vedere dinamic, abia aştept motorizările diesel noi, deoarece modelul testat de noi, cu acelaşi motor prezent şi pe Mondeo, este puţin submotorizat.

Acest lucru se va simţi la drum întins, la depăşirile unde observi că mai ai nevoie de putere în zona de sus a turaţiei. Altfel însă, direcţia este ireproşabilă, directă şi foarte precisă. Transmisia este ideală, iar cursa schimbătorului este foarte scurtă şi precisă. Mazda6 este un compromis ideal de sportivitate şi confort la drum întins, deşi la denivelări jantele mari te vor anunţa auditiv că le ai pe maşină. Pe viraje, 6 este regele testului nostru, fiind ajutat mult de masa proprie redusă – maşina este foarte manevrabilă, se simte uşoară şi subvirează doar dacă o provoci tu în mod explicit în această direcţie. Cel mai plăcut model de pilotat din testul nostru.

Pagini: 1 2 3 4 5

Citește și...


Comentarii
Inchide