6 vs Passat vs Laguna vs Mondeo

Autor: Oraan Mărculescu 22 mai 2008 Teste comparative

Ford Mondeo

Imediat după Passat, aceasta este limuzina preferată de clienţii români ai segmentului din care fac parte toate modelele prezente în testul nostru comparativ. La momentul lansării sale, Ford Mondeo a fost o revelaţie în materie de design atât în faţa concurenţilor direcţi, cât şi faţă de generaţia precedentă. Acum, după sosirea noilor modele 6 şi Laguna, dar şi în viitorul apropiat, când Insignia va porni la vânzare, Mondeo pare doar o altă maşină cu design futurist. Calitativ vorbind, Mondeo nu este la fel de bine finisat precum competitorii săi, lucru care poate fi observat şi la interior.

Aici, designul este foarte futurist, dar materialele lasă de dorit. Toate maşinile au plastic în interior, dar aici parcă e incomparabil. Poziţia de conducere este corectă, scaunul este confortabil, iar în spatele volanului ai cel mai modern bord din lumea auto. Poate doar un S-Klasse cu NightVision să aibă un instrumentar de bord mai spectaculos. Ergonomia interiorului a fost depunctată deoarece avem foarte multe butoane mici, aşezate foarte aproape unul de celălalt şi trebuie de multe ori, până te obişnuieşti, să deduci ce comenzi selectezi. Din punct de vedere tehnic, Mondeo este aceeaşi maşină ca Mazda6, doar că aceasta din urmă este clar mai uşoară şi deci mult mai manevrabilă, mai agilă şi mai plăcută la condus.

Mondeo are un ruliu mare, cel mai mare din test, direcţia este extrem de moale chiar şi la vitezele ridicate şi nu este foarte precisă pe viraje. Trebuie să te înveţi cu maşina ca să ştii ce se întâmplă de fapt. Confortul este exemplar la drumurile rulate în regim de croazieră, dar pe viraje totul zboară în stânga şi-n dreapta prin maşină. Probabil şi copiii, dacă nu îi legi bine de banchetă. Cutia de viteze este la fel de precisă şi plăcut de utilizat precum cea din Laguna, adică e mai bine ca pasager în Mondeo şi şofer al unui Passat, sau mai bine al unei Mazda 6.

Motorizarea de 2 litri şi 140 CP este şi ea aceeaşi cu cea de pe Mazda6, însă maşina se mişcă mai greoi din cauza greutăţii. În linie dreaptă, sentimentele trăite în Mondeo sunt însă mult mai umane, adică tot ce se întâmplă este firesc. Revin asupra direcţiei pentru că diferenţa dintre ocupantul locului 1 din acest test, şi Ford Mondeo este uriaşă la acest capitol. Acolo unde Mazda6 se înscrie perfect în viraj şi are un comportament neutru, Ford Mondeo se înclină mult şi începe să subvireze transmiţând un sentiment foarte neplăcut de maşină care, pe lângă faptul că este foarte masivă şi spaţioasă, este greoaie şi enervant de pilotat.

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide