Citroen C4 vs. Mazda3

Clasa compactă este una din cele mai puternice „câmpuri de luptă” în ceea ce priveşte războiul vânzărilor din piaţa auto, indiferent că vorbim de piaţa din America, Europa sau Asia.

Citroen C4 vs. Mazda3 Citroen C4 vs. Mazda3

Lupte aprige, îndărjite se duc la nivelul preţurilor oferite de producători, la nivelul paletei de dotări standard disponibile pe modele, precum şi la nivelul spaţiului. Acest ultim considerent a împins foarte mult dimensiunile acestei clase foarte aproape de a clasei superioare. Orice pentru a oferii un plus clienţilor, în speranţa că modelul va devenii cel puţin un succes de piaţă.

Putem exemplifica aceste aspecte cu oricare două concurente din clasă, dar de data asta am ales să discutăm despre noul Citroen C4 şi Mazda 3.


Citroen C4 a fost încă de la lansarea ei din toamna anului 2004 o maşină interesantă, mai ales în varianta de caroserie în trei uşi. La acea vreme, maşina oferea o alternativă în clasa compactă atât de design, cât şi de tehnologii, mai bine spus, de soluţii tehnice, de exemplu volanul cu butuc fix.

Noul Citroen C4 aduce un plus substanţial produsului C4, un design care atrage privirile trecătorilor. Blocurile optice au fost revizuite, păstrându-se subtil forma de bunerang, dar per ansablu oferă un aer dinamic întregii părţi frontale. Capota a fost şi ea redesenată, oferind astfel acea agresivitate de care ducea lipsă modelul precedent, cel puţin în partea frontală.

Din lateral maşina este impunătoare, robustă, sobră,graţie unor linii special gândite pentru a crea aceste efecte optice. Pe de altă parte şi dimensiunile exterioare i-au ajutat foarte mult pe designeri la acest capitol (lungime: 4.329 mm, lăţime: 1.789 mm, înălţime: 1.491 mm,ampatament: 2.607 mm) toate dimensiunile având un plus faţă de generaţia precedentă. Per ansamblu, designul noului C4 este o evoluţie care surprinde în mod plăcut.

În ceea ce priveşte Mazda 3, modelul japonez este una din cele mai frumoase şi bine desenate maşini din clasa compactă. Maşina prezintă un aer tineresc, dinamic, dând impresia că este foarte "jucăuşă". Aceste calităţi au fost posibil de atribuit mărcii japoneze graţie farurilor alungite oblic, şi a unei grile faţă de dimensiuni generoase în formă de zâmbet larg şi o linie laterală foarte fluidă şi dinamică.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.