COMPARATIV. La noroi. Pathfinder vs G Klasse vs Wrangler, pe dealurile Buzăului

Autor: Adrian Mihălţianu 08 mai 2014 Teste comparative

Mercedes G350 BlueTEC (preţ de bază: 88.896 euro)

Garda la sol: 210 mm

Unghi atac: 36 grade

Unghi ieşire: 27 grade

Unghi ventral: 24 grade

G-Class e un adevărat clasic în viaţă, combinând nemaipomenit caracterul de off-roader invincibil cu luxul pe care îl aştepţi de la o limuzină Mercedes. Deşi are şasiu separat şi punţi rigide, inginerii germani au reuşit să-i confere un nivel de confort peste aşteptări, G-ul pretându-se atât la drumuri normale în regim urban sau pe autostradă, cât şi la escapade serioase pe coclauri. Transmisia robustă 4×4 permanentă beneficiază de reductor, dar şi de trei diferenţiale blocabile, deci G-ul e, fără discuţie, cea mai competentă maşină de teren de serie.

Jeep Wrangler Unlimited 2.8 CRD AT (preţ de bază: 38.700 euro)

Garda la sol: 259 mm

Unghi atac: 37,8 grade

Unghi ieşire: 31,7 grade

Unghi ventral: 20 grade

Wrangler e un generator de senzaţii autentice off-road, chiar şi versiunea lungă Unlimited având hardtopul şi geamurile laterale detaşabile. Mizează în continuare pe reţeta clasică a maşinilor off-road serioase: şasiu separat de caroserie, punţi rigide (care te cam scutură pe şosea, dar îţi conferă încredere pe teren greu accesibil), tracţiune integrală nepermanentă şi reductor cu acţionare de la manetă, nu de la un buton. Doar pe varianta Rubicon sunt disponibile diferenţialele blocabile faţă şi spate, precum şi posibilitatea de a deconecta bara stabilizatoare faţă, pentru capacităţi de trecere sporite.

Nissan Pathfinder 3.0 dCi V6 (preţ de bază: 56.190 euro)

Garda la sol: 216 mm

Unghi atac: 30 grade

Unghi ieşire: 26 grade

Unghi ventral: 24 grade

Pathfinder mai păstrează din configuraţia clasică a maşinilor de teren serioase doar şasiul separat şi reductorul, deoarece suspensia e independentă, de tip paralelogram deformabil, atât în faţă, cât şi în spate. Comanda sistemului 4×4 se face de la un buton de pe bord, de unde se pot alege modurile AUTO (computerul central decide intrarea în funcţiune a punţii faţă când spatele pierde aderenţa), LOCK (puterea e transmisă la ambele punţi) şi 4LO (este cuplat reductorul). Nu există posibilitatea echipării cu diferenţiale blocabile, deci marele Nissan necesită mai multă atenţie în situaţiile delicate din off-road.

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide