Comparativ Megane vs Focus vs Golf

Pentru a treia generaţie a modelului Megane, francezii de la Renault au ales să îndrăznească. Au îndrăznit să creeze un design atrăgător şi să facă un interior de calitate. Noul Megane va deveni un jucător important pe piaţa modelelor compacte în acest an. Megane, Focus şi Golf, jucaţi-vă frumos!

Comparativ Megane vs Focus vs Golf Comparativ Megane vs Focus vs Golf

Am privit prima dată noul Renault Megane pe standul constructorului francez la Salonul Auto de la Paris, de anul trecut. Am pipăit atunci liniile curbe, silueta îndrăzneaţă şi coupe-ul aproape incredibil de frumos. A durat însă destul de mult până Renault a decis să aducă noua generaţie în România.

După testele internaţionale, noul Megane a luat contact cu presa auto din ţara noastră de-abia la jumătatea lunii aprilie. S-a ales un traseu excelent: Bucureşti-Drajna-Slobozia-Hârşova-Tulcea. Este probabil una dintre cele mai bune rute din România la această oră şi are de toate: o sută de kilometri de autostradă, drumuri naţionale proaspăt asfaltate şi apoi fabulosul 22A, care leagă Hârşova de Tulcea. Drept, perfect marcat, perfect asfaltat şi liber. Iar peisajele merită tot efortul de a face plinul şi de a da o fugă în weekend până la Tulcea.

De-a lungul celor aproape 300 km, noul Megane a întors multe capete ale oamenilor aflaţi pe marginea drumului, ba chiar şi pe ale unora din alte maşini, dovadă că atrage şi mai intens prin designul său mult mai sexy. Personal, nu am iubit deloc vechea generaţie, mai ales din cauza designului.

În special varianta hatchback, cu acel hayon ciudat şi cu luneta îngustă şi curbă. Din fericire, francezii de la Renault au înţeles că aspectul este foarte important. Mai ales ca primă impresie. Şi dacă hatchback-ul cu cinci uşi vi se pare că arată bine, aşteptaţi să vedeţi un Megane coupe în realitate!

Cu o identitate total diferită de cea a versiunii cu cinci portiere, coupe-ul impresionează prin liniile sale extrem de fluente şi prin spatele bombat. Are patru locuri adevărate şi un portbagaj suficient de generos pentru o excursie la munte.

Suspensia este o idee mai rigidă decât cea a hatchback-ului, iar rigiditatea totală e mai mare, fapt perfect normal, deoarece lipseşte o pereche de uşi. Dar coupe-ul va face obiectul unui test separat. Pentru că merită şi este exotic! Coming soon!

Megane-ul nostru de test a fost un 1,9 dCi de 130 CP în echiparea de top Privilege. E cel mai puternic motor oferit deocamdată. Oferta de lansare în România este destul de sărăcăcioasă în ceea ce priveşte motorizările.

Un singur propulsor pe benzină: 1,6 litri 110 CP, plus două motoare diesel: 1,5 dCi 105 CP şi 1,9 dCi 130 CP. Gama de motorizări va fi lărgită în viitorul apropiat, iar undeva spre finalul anului ar trebui să apară şi versiunea RS. Care, dacă va fi măcar la fel de bună precum cea a actualei generaţii, va reprezenta un succes. Dar să nu mai visăm şi să ne concentrăm la ce avem în faţă.

Megane este un concurent extrem de important în clasa compactă. Poate că nu se bucură de reputaţia colegilor fabricaţi în Germania şi Japonia, dar a reuşit să îşi câştige un loc printre lideri, datorită excelentului raport calitate/preţ. Şi a reuşit să crească de la generaţie la generaţie.

Surprizele continuă şi la interior. Avem un habitaclu de o calitate nemaiîntâlnită până acum la Renault-urile compacte. Dar nu mă mir prea tare, căci Renault a dovedit că vrea să crească atunci când a lansat noua Laguna.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.