Comparativ Megane vs Focus vs Golf

Autor: Dan Vache acum 11 ani Teste comparative

Care la interior este o revelaţie în ceea ce priveşte calitatea materialelor. Iar Laguna Coupe este unul dintre cele mai frumoase automobile lansate în ultima vreme. Astfel, Megane vine cu un interior finisat cu plastic moale şi plăcut la atingere. Impresionează planşa de bord, care îmbină clasicul cu modernul.

Turometrul este analog, dar vitezometul e digital. Viteza este afişată în cifre de către un display rotund, care expune şi informaţiile de la computerul de bord. În plus, ceasul digital este înconjurat de o serie de leduri, care se aprind verde când e activat pilotul automat şi roşu când e depăşită viteza setată.

Comenzile sunt neschimbate, inclusiv butonul pentru tempomat şi limitatorul de viteză, amplasat total aiurea pe consola centrală, între scaune. Aşa este şi la Laguna, tot acolo îl regăsim şi la Megane. Poziţia de condus este OK, deşi parcă mai joasă ca-n trecut, iar volanul are dimensiunile corecte.

Ca pasager însă am găsit spaţiul un pic cam limitat. Şi în faţă, şi în spate. Mai ales în spate însă, unde genunchii ating spătarul scaunului din faţă. Iar dacă persoana din faţă este mai mare şi scaunul este dat înapoi, devine chiar incomod.

Din păcate, soluţia tehnică folosită pentru suspensie nu este cea mai modernă. Renault rămâne fidel suspensiei spate cu punte semirigidă, în condiţiile în care aproape toţi concurenţii folosesc suspensia spate independentă. Acest lucru are însă şi avantaje. Suspensia cu punte rigidă este mai compactă şi astfel portbagajul devine mai mare.

Megane-ul se poate lăuda în portbagaj cu un volum de 372 de litri. Totuşi, la drum, în anumite situaţii, soluţia învechită cere tribut confortului. Acest neajuns se resimte pe drumuri denivelate cu carii, unde habitaclul se umple de o agitaţie nedorită. Un alt minus este supraasistarea direcţiei. Impresia de volan prea uşor este preponderentă; ne-am fi dorit ca acesta să fie mai progresiv şi ceva mai ferm.

Dar cum stă Megane în raport cu cei doi lideri ai clasei în ceea ce priveşte popularitatea? Pentru a primi răspuns, am adus la lansare un Focus şi un Golf.

Modelul compact Ford este una dintre referinţele clasei, rămânând în continuare etalonul în privinţa ţinutei de drum şi a calităţii suspensiei. Încă de la prima generaţie, lansată în 1999, Ford Focus a adoptat suspensia independentă spate, iar acest lucru a contat enorm.

A doua generaţie a venit în 2004 şi suspensia a fost îmbunătăţită. Singurul păcat al modelului Ford îl reprezintă calitatea interiorului. Mai ales după faceliftul recent, plasticele folosite în habitaclu nu sunt de cea mai bună calitate. Poziţia de condus este înaltă, dar ajungi să te obişnuieşti cu acest lucru.

Am privit prima dată noul Renault Megane pe standul constructorului francez la Salonul Auto de la Paris, de anul trecut. Am pipăit atunci liniile curbe, silueta îndrăzneaţă şi coupe-ul aproape incredibil de frumos. A durat însă destul de mult până Renault a decis să aducă noua generaţie în România.

După testele internaţionale, noul Megane a luat contact cu presa auto din ţara noastră de-abia la jumătatea lunii aprilie. S-a ales un traseu excelent: Bucureşti-Drajna-Slobozia-Hârşova-Tulcea. Este probabil una dintre cele mai bune rute din România la această oră şi are de toate: o sută de kilometri de autostradă, drumuri naţionale proaspăt asfaltate şi apoi fabulosul 22A, care leagă Hârşova de Tulcea. Drept, perfect marcat, perfect asfaltat şi liber. Iar peisajele merită tot efortul de a face plinul şi de a da o fugă în weekend până la Tulcea.

De-a lungul celor aproape 300 km, noul Megane a întors multe capete ale oamenilor aflaţi pe marginea drumului, ba chiar şi pe ale unora din alte maşini, dovadă că atrage şi mai intens prin designul său mult mai sexy. Personal, nu am iubit deloc vechea generaţie, mai ales din cauza designului.

În special varianta hatchback, cu acel hayon ciudat şi cu luneta îngustă şi curbă. Din fericire, francezii de la Renault au înţeles că aspectul este foarte important. Mai ales ca primă impresie. Şi dacă hatchback-ul cu cinci uşi vi se pare că arată bine, aşteptaţi să vedeţi un Megane coupe în realitate!

Cu o identitate total diferită de cea a versiunii cu cinci portiere, coupe-ul impresionează prin liniile sale extrem de fluente şi prin spatele bombat. Are patru locuri adevărate şi un portbagaj suficient de generos pentru o excursie la munte.

Suspensia este o idee mai rigidă decât cea a hatchback-ului, iar rigiditatea totală e mai mare, fapt perfect normal, deoarece lipseşte o pereche de uşi. Dar coupe-ul va face obiectul unui test separat. Pentru că merită şi este exotic! Coming soon!

Megane-ul nostru de test a fost un 1,9 dCi de 130 CP în echiparea de top Privilege. E cel mai puternic motor oferit deocamdată. Oferta de lansare în România este destul de sărăcăcioasă în ceea ce priveşte motorizările.

Un singur propulsor pe benzină: 1,6 litri 110 CP, plus două motoare diesel: 1,5 dCi 105 CP şi 1,9 dCi 130 CP. Gama de motorizări va fi lărgită în viitorul apropiat, iar undeva spre finalul anului ar trebui să apară şi versiunea RS. Care, dacă va fi măcar la fel de bună precum cea a actualei generaţii, va reprezenta un succes. Dar să nu mai visăm şi să ne concentrăm la ce avem în faţă.

Megane este un concurent extrem de important în clasa compactă. Poate că nu se bucură de reputaţia colegilor fabricaţi în Germania şi Japonia, dar a reuşit să îşi câştige un loc printre lideri, datorită excelentului raport calitate/preţ. Şi a reuşit să crească de la generaţie la generaţie.

Surprizele continuă şi la interior. Avem un habitaclu de o calitate nemaiîntâlnită până acum la Renault-urile compacte. Dar nu mă mir prea tare, căci Renault a dovedit că vrea să crească atunci când a lansat noua Laguna.

Pagini: 1 2



Comentarii
Inchide