Comparativ Megane vs Focus vs Golf

Autor: Dan Vache 15 iun. 2009 Teste comparative

Per total, Ford Focus rămâne unul dintre cele mai complete pachete oferite în clasa compactă. Ţinuta de drum exemplară, gama de motorizări şi preţurile abordabile fac din el un concurent extrem de puternic pentru noul Megane.

Golf a fost pentru multă vreme referinţa clasei compacte. După mulţi, acest model a inventat clasa compactă. Volkswagen a ajuns la a şasea generaţie, iar secretului succesului s-a numit conservatorism.

Stilistic, Golf-ul nu s-a schimbat prea mult de-a lungul celor şase generaţii. A evoluat aşa cum era normal, devenind astăzi un automobil complet, cu tendinţe premium. Mulţi vor spune însă că îi lipseşte emoţia, că este un automobil tipic german: funcţional şi rece.

De asemenea, multe voci spun că Golf VI seamănă mult prea mult cu Golf V. Personal, nu găsesc acest lucru adevărat. Golf VI este mai agresiv prin noul look adoptat, păstrându-şi însă nealterată personalitatea.

În plus, un Golf este recunoscut de oricine, indiferent de generaţie. Nu este uşor să creezi o identitate de model atât de puternică precum cea a Golf-ului. Ultima generaţie este un automobil la fel de complet, dar care a virat deja spre zona premium.

Finisarea de top Highline aduce detalii de interior care până de curând se regăseau doar la Audi.Atât Golf-ul cât şi Focus-ul au o dinamică superioară modelului francez. Şi dacă Focus-ul este cel mai distractiv la condus iar Golful cel mai rafinat, Renault Megane are cel mai complet pachet general. Are câte ceva din toate şi reuşeşte să obţină un compromis interesant la un preţ abordabil. Rămâne doar să vedem cum va fi primit de piaţa zguduită de criză.

Dar să vorbim şi despre ce doare cel mai mult: preţul. Noul Megane vine pe piaţă cu un preţ de plecare de 12.900 euro (TVA inclus), valabil pentru versiunea Expression 1,6 110 CP pe benzină. Modelul testat de noi a fost un Privilege 1,9 dCi 130 CP al cărui preţ de listă este de 18.850 euro (TVA inclus).

Oferta de lansare mai cuprinde un discount de 1.400 de euro cu TVA şi garanţie de 4 ani sau 100.000 km. Cel mai ieftin Ford Focus este 1,4 80 CP Ambiente, care costă 13.150 de euro (TVA inclus), iar modelul testat era un 2,0 TDCI 136 CP Titanium, 21.325 euro (TVA inclus). La Volkswagen, un Golf 1,4 80 CP Trendline costă 14.453 de euro (TVA inclus). Modelul testat a fost un 2,0 TDI Highline, care costă 21.040 de euro (TVA inclus).

 

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide